اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
این روزها غربت حوزه فرهنگ بیش از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر دیده می شود
این روزها غربت حوزه فرهنگ بیش از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر دیده می شود و پس از استعفای مسئولان کانون ادبی سپهر و مدیر مسئول ماهنامۀ سپنتمد و گروه نگارش ماهنامۀ صاد، این بار نوبت به دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشجویان این دانشگاه رسید.

اهمیت و رسالت اجتماعی و فرهنگی در کنار کارکردهای علمی در دانشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بی شک کانون های ارزشی و انقلابی در حوزه های فرهنگی و هنری در مراکز آموزش عالی درصدد هستند با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده بینشی وسیع و مبتنی بر جریان تکاملی فرهنگ اسلامی – ایرانی را پیش روی دانشجویان قرار دهند، بینشی که در آینده نیز می تواند بر سطح فرهنگی جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

با توجه به تعریف فوق نتیجه می گیریم که جهت رسیدن به جامعه ای آرمانی باید توجه ای ویژه به مقوله ی فرهنگ داشت که این روزها با بی مهری مسئولین امر مواجه شده است.

یکی از مراکزی که مسئولین آن هیچ گونه توجه ای به فرهنگ نداشته و قصد دارند با دستان خود خورشید فرهنگ را به غروب نزدیک کنند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر است.

بنا بر شنیده ها این مرکز آموزش عالی در حدود ۱ سال است که از عدم داشتن مدیر امور فرهنگی محروم است و پس از استعفای پی در پی دو مسئول دفتر کانون های فرهنگی این واحد و همچنین مسئول کانون ادبی سپهر، مدیر مسئول ماهنامۀ سپنتمد و گروه نگارش ماهنامۀ صاد، این بار نوبت به علی فتحی دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشجویان این دانشگاه رسید تا با انتشار نامه ای از تمامی سمت های حقوقی خود استعفا دهد، همین مسائل سبب گشته است تا این روزها سرنوشت نامعلومی برای ادامه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر پیش بینی شود.

متن استعفای علی فتحی دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ ما یَنْبَغِی لَهُمْ وَ ما یَسْتَطِیعُونَ (۲۱۱ شعراء)

اینجانب علیرضا فتحی دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر به دلایل شخصی و فضای کاری حاکم بدینوسیله از تمام سمت های حقوقی خود در این دانشگاه کناره گیری کرده و استعفای خود را اعلام می دارم.

ضمن آرزوی توفیق و سعادت برای همه ی عزیزان و فعالان عرصه  جهادی فرهنگ خواهشمندم جهت اتخاذ تصمیمات لازم دستورات لازم را مبذول فرمائید.

حقیر پس از اعلام استعفا و کناره گیری خود ذکر چند نکته را قابل تأمل و لازم می دانم :

از ابتدای ورودم به عرصه فرهنگی همواره دغدغه ها، اهداف فرهنگی و احساس تکلیفم برای حضور در این عرصه موجب می شد تا در این راه قدم نهاده و فعالیت کنم که البته بسیاری از ناملایمات و سختی های این راه را تحمل کرده و به جان خریدم تا بتوانم به تکلیفی که امام عصرم به آن دستور فرموده عمل نمایم اما متاسفانه، بعضی از افراد و ساز و کارهای حاکم در اینجا همواره موجب رنجش و فزونی سختی های این راه شده و می شوند که بعضی غیر قابل تحمل و رقت آور است و بعضی از آن ها می تواند به تنهائی همه ی فعالان این عرصه را مأیوس کند و از نفس بیاندازد.

اکنون قصد یادآوری آن مسائل درد آور را که همواره خون به دل حقیر و بعضی فعالان فرهنگی نشانده و می نشاند ندارم و نمی‌ خواهم تصویری سیاه یا چرکین از عرصه ی دانشجویی ترسیم کنم اما از واقعیات موجود هم نمی توان چشم پوشی کرد.

در اینجا به بیان سخنی از شهید حسن باقری بسنده می کنم که می فرمود "آنچه نیروها را خسته می کند کار نیست بلکه گیجی و بی برنامگی است”.

در مجموع امید است همه ی مسئولین و دانشجویان به حکم جهاد فرهنگی اماممان عمل کرده و با نگاهی انقلابی و اسلامی به پیشرفت های بزرگ و روز افزون دست یابند.

در پایان آرزو می کنم که نگاه و مدیریت انقلابی در همه ی عرصه ها و قوانین کشور به خصوص دانشگاه ها نگاه و مدیریت غالب باشد تا بتوانیم عَلَمی را که پیر خمین (ره) همچون حسین بن علی (ع) بلند کرده را روز به روز با شکوه‌ تر و بالنده ‌تر تا ظهور صاحب اصلی آن در اهتزاز نگه داریم.

ضمن طلب حلالیت از همه عزیزان محتاج دعا هستم تا بعد از این بتوانم در مقام یک دانشجوی حقیر در عرصه علم ادای تکلیف نمایم.

والسلام علی من اتبع الهدی
علیرضا فتحی

(موج چهارم)
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی طرفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
comment
0
0
comment من بسیار در عجبم اولا :در حالی که آقای فتحی خود را پیشکسوت عرصه فرهنگی میداند در نامه استعفای خود به آیه 211 سوره شعرا اشاره کرده است که بسیار بی ربط میباشد چرا که این آیه اشاره ای بوده دال برنزول قرآن توسط خداوند واینکه این کار تنها از مختصات الله میباشد و شیاطین نمیتوانند ونخواهند توانست کلامی اینچنین (بمانند قرآن)خلق کنند حال اینست که آیا ایشان خود را در مقام خداوندی میداند که طرف مقابل قادر به خلق آنچه او انجام داده نمیباشند ثانیا:ثانیا من نه آقای فتحی را میشناسم و نه از میزان دینداری ایشان اطلاعی دارم اما گویی که ایشان مشرکین را مورد خطاب قرار داده است چرا که عبارت والسلام علی من اتبع الهدی خطاب به غیر مسلمانان و در دعوت آنها به پذیرش دین اسلام توسط پیامبر اسلام استفاده میشده است لذا بهتر بود نگارنده نامه در مقام یک شخصیت فرهنگی کمی دقت نظر کرده عبارات شایسته تری که حداقل با فرهنگ ملی واسلامی ما هم سنخ بوده بکار میگرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار