شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به احتمال وقوع دوباره بحران تنگی نفس همزمان با نخستین باران های پائیزی، خواستار کاهش آلاینده های صنایع بزرگ استان به ویژه شرکت نفت و نیشکر شد.

به گزارش ایرنا هاشم بالدی شامگاه چهارشنبه در شورای بحران خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه امسال نیز احتمال دارد شاهد وقوع عارضه تنگی نفس در شهروندان همزمان با نخستین بارش های پائیزه به ویژه در اهواز باشیم، اداره کل محیط زیست باید به صنایع بزرگ استان به ویژه شرکت های نفت و نیشکر اخطار دهد که آلودگی های خود را کاهش دهند.

وی افزود: با وجود اخطارهای گذشته، شرکت نیشکر همچنان به آتش زدن مزارع و باگاس ادامه داده است.

بالدی همچنین با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بروقوع بارندگی سیل آسا در خوزستان گفت: اخطارهای لازم به فرمانداران به عنوان روسای ستادهای بحران شهرستان اعلام شده تا برای امکان سنجی و شناسایی مخاطرات و پیشگیری و مقابله با بحران آماده شوند.
وی افزود: برای مقابله با بحران تنگی نفس، تیم های عملیاتی، اورژانس و بیمارستان ها به حالت آماده باش هستند.

بالدی نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در شهرستان ها به ویژه در شمال و شرق استان هشدار داد و گفت: با توجه به وزش باد شدید تا 100 کیلومتر بر ساعت احتمال خسارت به تاسیسات نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر کنترل ذخایر سدهای استان اظهار کرد: بسیاری از سیل بندها تخریب شده و نیاز به ترمیم دارد که فرمانداران باید نسبت به این مساله اقدام کنند.

به گفته وی، از فرمانداران مناطقی که با خطر سیل مواجه هستند، خواسته شده تمهیدات لازم برای تامین آب شرب، تهیه ماشین آلات و اطلاع رسانی به مردم برای جلوگیری از تردد در کنار رودخانه ها اقدام کنند.

برچسب ها: نفت ، نیشکر ، آلودگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار