اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: مراجعه بیماران به دلیل مشکلات تنفسی عادی است / حدود 30 درصد از درختان هرس شده است
مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی تاکنون عادی بوده و هیچکس بابت عارضه تنگی نفس امروز بستری نشده است.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به احتمال وقوع عارضه تنگی نفس همزمان با نخستین باران پائیزی گفت: مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی تاکنون عادی بوده و هیچکس بابت عارضه تنگی نفس امروز بستری نشده است.

اسماعیل ایدنی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بارندگی از صبح امروز آغاز شده، بنابراین قضاوت در این باره زود است و هنوز نمی توان درمورد وقوع عارضه تنگی نفس در بین شهروندان اظهار نظر کرد.

وی با بیان اینکه امروز هیچکس به دلیل تنگی نفس در بیمارستان ها بستری نشده افزود: بر اساس گزارش هایی که از مراکز درمانی دریافت شده مراجعه بیماران به دلیل مشکلات تنفسی عادی بوده است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی همچنین با تاکید بر نظریه این دانشگاه مبنی بر نقش گرده های گیاهی و درختان کونوکارپوس در اهواز بر بروز مشکلات تنفسی گفت: با توجه به اینکه مصوبه شورای سلامت برای پیشگیری از تنگی نفس هرس درختان کونوکارپوس در اهواز بوده اما در حدود 30 درصد از درختان هرس شده بودند.

وی افزود: در صورت افزایش مراجعه تنگی نفس به مراکز درمانی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ایدنی با بیان اینکه تمام مراکز درمانی و بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند اظهار کرد: برای پیشگیری از عارضه تنگی نفس در شهروندان اطلاع رسانی هایی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای بحران استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: هزینه خدمات درمانی ارائه شده به بیماران تنفسی ناشی از بارش های باران در اورژانس های بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز رایگان است.

به گفته وی، این مصوبه فقط برای بیماران تنفسی است و شامل موارد دیگر نمی شود. بر اساس این گزارش، بحران تنفسی همزمان با نخستین بارش های پائیزی از سال 92 در خوزستان آغاز شد و تاکنون بیش از 60 هزار مراجعه به دلیل تنگی نفس در مواقع بارندگی اتفاق افتاده است.

تاکنون چهار احتمال به عنوان عامل این تنگی نفس ها معرفی شده که شامل مشعل های چاه های نفت ، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده های گیاهی است. 

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده های گیاه کونوکارپوس (که حدود 70 درصد فضای سبز اهواز را شامل می شود) به عنوان عامل اصلی این نفس تنگی ها معرفی کرده است. این نظریه البته از سوی کارشناسان کشاورزی و شهرداری اهواز مورد انتقاد قرار گرفته است.

در روزهای اخیر بحران تنگی نفس موسوم به 'توفان آسم' در استرالیا اتفاق افتاد و منجر به مرگ 6 نفر و تنگی نفس بیش از هشت هزار نفر شد که رسانه ها علت آن را رطوبت بالا و گرده های گیاهی (چمن چاودار) اعلام کرده اند. 

دانشگاه علوم پزشکی اهواز معتقد است حادثه استرالیا و تنگی نفس های خوزستان با یکدیگر مشابهت دارند.

برچسب ها: تنگی نفس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار