اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۴۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت و گوی اختصاصی با شوشان: کاهش آمار بیماران تنفسی در خوزستان / سال گذشته پس از بارش بارش باران حدود ۳ هزار نفر به بیمارستان ها مراجعه کردند/ کاهش مراجعات بیمارستانی در آبادان، خرمشهر و شادگان / هرس درختان منجر به کاهش ۸۰ درصدی بیماری تنفسی شد / نمی توان میزان آلرژی را به صفر رساند
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت و گو با شوشان از کاهش بیماران تنفسی نسبت به سالهای گذشته خبر داد.


شوشان: رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت و گو با شوشان از کاهش بیماران تنفسی نسبت به سالهای گذشته خبر داد.

به گزارش شوشان ، دکتر اسماعیل ایدنی با اشاره به آمار آنلاین بیماران تنفسی در خوزستان ،اظهار کرد: تعداد بیماران تنفسی که پس از بارش باران به  بیمارستان ها برای بستری موقت و بستری در بخش ها مراجعه کرده اند نسبت به سال های گذشته از کاهش قابل توجهی در حوزه دانشگاه برخوردار بوده است‌‌.

وی گفت: بار مراجعات سرپایی بیمارستانها  طی ۲۴ ساعت اول  پس از بارش باران، ۷۰ تا۸۰ درصد نسبت به سالهای ۹۳و ۹۴ کاهش یافته است.

دکتر ایدنی با اظهار اینکه آمار تجمعی بیماران به صورت مرتب به ستاد بحران اعلام می شود، گفت: سال گذشته پس از بارش باران،  با حدود ۳ هزار مراجعه به بیمارستانهای اهواز مواجه بودیم که امسال با تمهیداتی که صورت گرفت آمار مراجعات بیمارستانی کاهش چشمگیری داشت و قابل قیاس با آمارهای پیشین نیست‌.

وی درعین حال گفت: هر چقدر زمان سپری می شود از بار مراجعات به بیمارستانها نیز کاسته می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان را تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان عنوان کرد، گفت: طی تماسی که با رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان داشتم ،ایشان نیز از کاهش مراجعات بیمارستانی خبر داد و گفت بیشتر بیماران نیز به صورت سرپایی درمان شدند و بیماران نیازمند به بستری بسیار اندک هستند.

به گزارش شوشان ، دکتر ایدنی علت وقوع بیماری تنفسی پس از بارش را پدیده ای به نام «طوفان آسم» ناشی از رعدوبرق و بارش عنوان کرد و افزود: این بیماری در کشور استرالیا ۸هزار نفر را روانه بیمارستانها کرده است به صورتی که مرکز فوریت های شهر فلج شده و تا کنون ۸نفر نیز در این کشور جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: طبق مطالعات جهانی آسم پس از بارندگی ناشی از تماس فرد با مواد بیولوژیک آلرژی زا می باشد که دانه های گرده گیاهی و قارچی، انواعی از این مواد آلرژی زا هستند و این مواد پس از قرار گرفتن در معرض باران و رعدوبرق، می ترکندو تبدیل به ذرات ریزتر می شوند و از طریق هوای تنفسی وارد ریه افراد می شوند و در افراد مستعد که سابقه بیماری های تنفسی ،آسم و آلرژی دارند،ایجاد مشکل می کنند.

دکتر ایدنی با بیان اینکه هرس درختان منجر به کاهش ۸۰درصدی بیماری تنفسی نسبت به سال گذشته شد،گفت: هرس ۳۰درصد درختان کنوکارپوس که در سال جاری توسط شهرداری انجام شد،میزان بیماری های تنفسی را به مقدار زیادی کاهش داد به صورتی که در مرکز شهر ومنطقه گلستان که هرس بیشتری انجام شد؛این بیماری نیز کمتر مشاهده شد و امیدواریم در سالهای آینده این آمار کمتر و کمتر شود.

وی هرس درختان، مراقب های پزشکی بیماران و تجویز دارو‌قبل از شروع بیماری را از عوامل کاهش دهنده مشکلات تنفسی در سال جاری دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اظهار اینکه نمی توان میزان آلرژی را به صفر رساند، تصریح کرد: کاهش تماس افرادبا مواد حساسیت زا و تجویز دارو برای جلوگیری از فرآیند آلرژی از فعالیت های پیشگیرانه ای است که به بیماران تنفسی توصیه می شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
comment
0
0
comment اگر این گیاه الرژی زاست پس از گیاهان دیگر شهرداری استفاده کند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
comment
0
0
comment تازه ترین پژوهش دکتر اردشیر صالح پور منتشر شد کتاب تحلیل زیبایی شناختی وروایت نقاشی- نمایشی( تابلوی عزیمت مسلم بن عقیل) تازه نرین اثر دکتر اردشیر صالحپور منتشر شد.
این پژوهشگر فرهنگ و هنر در گفت و گو با شوشان درباره پیشینه و ویژگی مکتب خیالی نگاری (قهوه خانه ) توضیح داد : درکنار شعر وموسیقی ومعماری به عنوان شاخصه های اصلی هنر ایرانی باید به نگارگری وخیالی نگاری اشاره کرد که درحوزه ی هنرهای تجسمی نقاشی ایرانی رامتجلی می سازد صورت گردانی وشمایل نگاری که بعدها به پرده های درویشی نیز روی آورد یکی ازگونه های بینا منتی درنسبت میان نقاشی ونمایش است که توسط مرشدان وراویان موضوعات حماسی به شیوه نقل وروایت ازدوره صفویه بازآفرینی وتداوم یافته است که از نمونه های منحصر به فرد هنرهای آیینی سنتی ست نقاشی خیالی نگاری به سه بخش رزمی -بزمی ومذهبی تقسیم می شود که نمونه های فاخری از آن هم اکنون زینت بخش موزه های جهان است ترکیب روایت ونقل مرصع (آمیختگی نظم ونثر) به کارگیری آواز وگاه استفاده از نی ومضامین سوزناک ویژگی های این گونه نقاشی نمایشی ست . وی عنوان کرد: دراین کتاب به پژوهش در این سبک وسیاق با استاد به معرفی وتحلیل تابلوی زیبای عزیمت مسلم بن عقیل از مدینه به کوفه پرداخته ام وسرنوشت غمبار وتراژیک مسلم را به استاد سی پرده مجلس تحلیل وبرسی نموده ام تابلوی مذکور اثر استاد محمد مدبر یکی ازپیشگامان مکتب قهوه خانه است که هم اکنون زینت بخش موزه دوران اسلامی ودر موزه ی ملی ست استاد محمد مدبر خود می گوید : این تابلو را به سوز دل و اشک و اه کشیده است و هنگام ترسیم در یک دستش قلم نقاشی بود وبر لبش آواز تعزیه و در دست دیگرش دستمالی خیس از اشک ...
شایان ذکر است : این کتاب درقطعی خشتی ورنگی از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی موزه ی ملی وکمیته ملی موزه های جهانی ایکوم ایران انتشار یافته است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
comment
0
0
comment وزش باد ووقوع بارندگی در روز های تعطیل تاثیر بسیاری در کاهش درصد بیماران تنفسی داشت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
comment
0
0
comment میدونید چرا بیماران تنفسی کاهش داشته؟ به دلیل اینکه روز تعطیل باران بارید خداوند هم اینجا به یاری ما بندگان آمد ودیگر اینکه مردم دیگر از اولین بارانی که در خوزستان می بارد احتیاط میکنند وبیرون نمی روند چون توسط رسانه ها هشدار داده شده بود که اولین بارانه خوزستان اسیدی خواهد بود
اما مهمترین عامل اولین باران در خوزستان در روز تعطیل بود قربون خدای خوبم بشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار