اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
خطيب نماز جمعه اهواز:
شهدای طریق الحسین(ع) به ما این درس را دادند که اگر می‌خواهید پیروز باشید، مقاوم باشید...
خطيب نماز جمعه اهواز با بیان این​که شهدای حله درس بزرگی به ما دادند، گفت: شهدای طریق الحسین(ع) به ما این درس را دادند که اگر می‌خواهید پیروز باشید، مقاوم باشید و اگر می‌خواهید مقاوم باشید خدا را درون جانتان احساس کنید و اگر این را می‌خواهید تقوای الهی پیشه کنید.
 
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه نماز جمعه امروز، ۱۲ آذر پس از تأکید بر لزوم رعایت تقوای الهی اظهاركرد: تقوای الهی بهترین توصیه در روز جمعه است. افضل اعمال در این روز صلوات بر محمد و آل محمد است. براساس روایات بهترین عمل عبادی نیز صلوات و مایه استجابت دعا است.
 
وی با اشاره به آیه​ای از قرآن درباره سفارش خداوند به پیامبر(ص) مبنی رعایت تقوی و اطاعت نکردن از کفار و منافقان بيان​كرد: همان طور که در روایات وارد شده نماز جمعه محل بازگویی مصالح دینی و دنیوی امت اسلام است. نماز جمعه محل طرح مسائل زودگذر و بی​بازده نیست. نماز جمعه محل طرح مهم​ترین مسائل مومنین و مؤمنات جامعه اسلامی است. تأکید شده محوری​ترین و حساس​ترین نقطه در نماز جمعه بحث تقوی است.
 
امام جمعه موقت اهواز با بیان این​که تقوا اصلی​ترین سبب مصلحت ساز در زندگی انسان است، افزود: اگر کسی به دنبال مصلحت معاش و آخرت و دین خود باشد، قرآن کریم می‌فرماید مهم ترین عمل، تقوا پیشگی است؛ خدا را بر خود ناظر بدانید. تقوا زمینه تقرب و احساس همراهی و همنشینی با خدا را در انسان ایجاد می‌کند.
 
حاجتی با بیان این​که یکی از مهم​ترین آثار و نشانه‌های تقوی بزرگ شمردن خدا و کوچک دیدن ما سوای او است، گفت: براساس آیه یاد شده اگر انسان با تقوا باشد از کفار و منافقین تبعیت نمی‌کند. اگر کسی به خدا اعتقاد نداشته باشد بنده خدا نمی‌شود؛ بلکه بنده دشمنان خدا می‌شود.
 
وی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و تکیه او بر خدا در مقابل مشکلات و دشمن عنوان​كرد: خداوند رهبران خود را از میان افرادی انتخاب کرد که حس همراهی و همنشینی با خدا را داشته باشند. رمز پیروزی متقین همراهی با خدا و حس همنشینی با او است.
 
خطیب نماز جمعه اهواز در خطبه دوم نماز جمعه اظهار کرد: در این هفته مناسبت‌های مهمی داریم. ۱۶ آذر روز دانشجو است. این جریان استحاله طلب منافق همیشه به دنبال آن است که ۱۶ آذر را مصادره کند و از این فرصت برای به چالش کشیدن نظام جمهوری اسلامی استفاده کند. دانشجویان ما و مسئولان ما در دانشگاه‌ها روز ۱۶ آذر را پررنگ برقرار کنند و راه را بر منافقان و دشمنان انقلاب ببندند.
 
حاجتی همچنین به فرار رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام عصر(عج) نیز اشاره کرد.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حماسه آفرینی مردم اهواز گفت: ربیع الاول ماه ولادت وجود نورانی رسول اکرم(ص) و ماه سرور است؛ اما دشمن این ماه را برای ملت ایران و به ویژه خوزستان ماه عزا کردند. معلوم است جنگ باقی است. ما در جنگیم، دفاع مقدس باقی است. مهمترین وظیفه ما در این شرایط گوش سپردن به نائب حضرت مهدی(عج) است. گرچه برخی مایل نیستند این صدا برای ما هدایت بخش باشد و می‌خواهند به نحوی مانع درست کنند. مبادا ما بی توجهی کنیم و به دیده یک رهبر صرف سیاسی نگاه کنیم.
 
وی ادامه داد: زمانه ما به فرموده مقام معظم رهبری شبیه موقعیت مسلمانان در جنگ احزاب است. دشمن ۱۰ هزار نفر بود و کل مدینه ۱۰ هزار نفر نبودند. مؤمنان هم لرزیدند و انسان‌های کم ایمان دچار تردید شدند. این سخنان از سوی برخی در شرایط امروز ناشی از غفلت است. امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند به عروه​الوثقی انقلاب اسلامی چنگ بزنید؛ یعنی امام(ره).
 
حاجتی  افزود: این امت وقتی به خدا اعتماد کند، ضعیف نمی‌شود و خدا آنها را دوست دارد؛ اینان افراد با تقوا هستند.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شهدای حادثه تروریستی حله و آمادگی این زائران برای شهادت گفت: خداوند به این​ها شهادت را الهام کرده بود. آنها سست نشدند و خانواده‌های آنان نیز سست نشدند. امت اهل تقوا و خدابین به خیابان‌ها آمدند و شعار امام حسین(ع) و یاران امام حسین(ع) را تکرار کردند. راه پیروزی، راه شهادت طلبی است.
 
خطیب نماز جمعه اهواز اظهار کرد: امروز دشمن مضمحل و درمانده است. سربازان اسلام در ۱۰ روز گذشته بیش ار ۶۰ یا ۶۵ درصد منطقه حلب را آزاد کرده‌اند. نباید راه را گم کنیم. شهدای حله درس بزرگی به ما دادند. شهدای عشاق اهل بیت(ع) و شهدای طریق الحسین(ع) به ما این درس را دادند که اگر می‌خواهید پیروز باشید، مقاوم باشید و اگر می‌خواهید مقاوم باشید خدا را درون جانتان احساس کنید و اگر این را می‌خواهید تقوای الهی پیشه کنید.
 
حاجتی خاطرنشان کرد: امت حزب الله ایران و اهواز در تشییع پیکرهای شهدای حله نشان داد عقب​نشینی نمی​کند و تسلیم نمی‌شود و شعار همیشگی او مرگ برآمریکا است.

انتهاي پیام

برچسب(ها): شهدای حله، نمازجمعه

برچسب ها: شهدای حله
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار