شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

پنج شنبه ١١ آذرماه ١٣٩٥ دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مصاحبه تلویزیونی با بخش خبری ساعت ١٧سیمای مرکز خوزستان، مشکلات تنفسی به وجود آمده پس از اولین بارش های باران پاییزی را بعلت آلرژی تنفسی برشمرد و افزود: استنشاق مواد محرک موجود در هوا، مسبب اصلی ایجاد مشکلات تنفسی پس از اولین بارش های باران پاییزی است.

وی در خصوص توصیه های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به اختلالات تنفسی اظهار نمود: لازم است افرادی که سابقه آسم و آلرژی های تنفسی دارند، از مواجهه با عوامل حساسیت زا که در این فصل عمدتاً ناشی از گرده های گیاهان هستند که در اثر بارندگی بر تعداد و غلظتشان افزوده می شود، اجتناب نمایند.

ایدنی بیان داشت: به شهروندان توصیه می شود در زمان بارش نخستین باران ها از حضور در فضای باز خودداری نموده و درب و پنجره ها را بسته نگه دارند. همچنین افرادی که سابقه بیماری های تنفسی داشته، داروهای خود را بصورت منظم و طبق پروتکل درمانی تجویز شده مصرف نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در صورت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی توسط شهروندان، تعداد مراجعین به بیمارستان ها بر اثر مشکلات تنفسی کاهش داشته و یا در صورت مراجعه مشکل خاصی نخواهد بود و نیاز به بستری شدن وجود نخواهد داشت.

وی وضعیت مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی را تا ساعت ١٤ روز پنج شنبه ١١ آذرماه ١٣٩٥ عادی بیان کرد و افزود: البته اکنون زود است که در مورد اثرگذاری بارش باران پاییزی در سال جاری بر ایجاد اختلالات تنفسی قضاوت کنیم اما خوشبختانه تا این ساعت، تعداد اندکی از شهروندان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی، به بیمارستان های اهواز مراجعه کرده اند که همگی بصورت سرپایی مداوا شدند و  مورد بستری در هیچ کدام از بیمارستان های اهواز گزارش نشده است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: داروهای مورد نیاز بیماران تنفسی در تمامی مراکز درمانی وجود دارد و بنا بر دستور استاندار خوزستان، تمامی خدمات درمانی ارائه شده به بیماران تنفسی در اورژانس بصورت رایگان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار