اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش مراجعه بیماران به علت مشکلات تنفسی به اورژانس های بیمارستانی همزمان با آغاز نخستین کاهش مراجعه به اورژانس ها هنگام نخستین باران پاییزی/ بستری شدن 40 بیمار تنفسیبارش های پاییزی خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته همزمان با آغاز نخستین بارش های پاییزی در استان خوزستان، حدود 1000 نفر به علت مشکلات تنفسی به اورژانس های بیمارستانی مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد حدود 60 درصد بیماران در اهواز بوده و حدود 40 درصد نیز در دیگر شهرستان ها بوده اند.

نظری ادامه داد: در مقایسه با آمار مراجعه در روز نخست بارندگی ها در سال های گذشته، این رقم امسال به یک پنجم کاهش یافته است.

وی گفت: همچنین شدت بیماری نسبت به سال گذشته کاهش یافته و تعداد افراد بستری شده در 24 ساعت گذشته 40 نفر بوده است و بستری در بخش ویژه نیز نداشته ایم. این آمار نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: به نظر می رسد اقدامات پیشگیرانه ای که انجام شده است، موثر بوده و اگر این موضوع جدی گرفته شود، در سال آینده نیز تعداد مراجعان با مشکلات تنفسی هنگام نخستین بارندگی ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ارائه آموزش های لازم و اقدامات ویژه برای چگونگی مواجهه با نخستین باران ها  و مجموع توصیه ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همچنین مصرف به موقع داروها از سوی بیماران قبل از شروع بارندگی از یک طرف و خدماتی که در بیرون از دانشگاه توسط دیگر سازمان های مربوط انجام شد، در مجموع موجب کاهش مراجعان تنفسی هنگام  نخستین باران های پاییزی شده است و لازم است این روند در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

نظری گفت: هر چند علی رغم بارش های زیاد در نخستین بارندگی در خوزستان، خطرات اولیه کاهش یافته است ولی همچنان از مردم می خواهیم که موارد توصیه شده را رعایت کنند و احساس نکنند که مشکل حل شده است تا سطح خطر ایجاد مشکلات تنفسی کاملا پایین بیاید.

 

منبع: ایسنا خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار