شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی که روز یکشنبه 14 آذرماه 95 برگزار شد، بیان داشت:  در شرایط دکتر شریعتی: خوشبختانه امسال پس از اولین باران پاییزی تعداد مراجعین مشکلات تنفسی به شدت کاهش یافتبحرانی همکاری های بین بخشی و فرابخشی بین دستگاههای اجرایی استان سبب ارتقاء سطح سلامت جامعه می شود. 

وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد شهرداری های مختلف استان مخصوصا شهرداری اهواز در کاهش مداخلات زیست محیطی اظهار کرد:  شهرداری اهواز موفق شد 159اصل درخت کنو کارپوس را با همکاری شرکت مناطق نفت خیز جنوب و توزبع نیروی برق اهواز هرس کند.

استاندارخوزستان با بیان اینکه از ابتدا گفته شد متهم اصلی در افزایش بیماری های تنفسی گیاه کنو کارپوس است متذکر شد: هنوز دلایل قطعی وجود ندارد که به کنوکارپوس به عنوان متهم نگاه کنیم.

شریعتی ادامه داد: تمام مسایل درباره این گونه گیاهی تقریبی است و تا زمانی که این مسایل اثبات نشود اتهام در مورد این گیاه قابل ادعا نیست.

وی افزود: اما کارهایی که در مورد هرس کردن گیاه کنوکارپوس انجام شد سبب شد هم از تعداد بیماران به صورت قابل ملاحظه ای کم شود و در اولین بارندگی از شدت مراجعات کاسته شد.

 شریعتی با اشاره به تعداد بیماران در سال های گذشته پس از اولین باران پاییزی گفت: خوشبختانه امسال پس از اولین باران پاییزی تعداد بیماران بستری در ICU و مراجعین به دلیل مشکلات تنفسی به شدت کاهش یافت.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه آزمایشات مختلف انجام نشود نمی توان به طور قطعی عاملی را متهم کرد.

شریعتی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در خصوص گیاه کنوکارپوس و تعداد موافقان و مخالفان به اتهام این گیاه توضیح داد: به طور حتم وجود موافق و مخالف در مورد این گونه گیاهی ناشی از تحقیق و مطالعه آنها است و سبب شد فضای بحث در مورد این گیاه به وجود بیاید.

منبع: استانداری خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار