اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
پرچم آمریکا بر بالای ساختمان برافراشته شده و عکسی از باراک اوباما رئیس ایالات متحده آمریکا نیز در داخل ساختمان قرار داشت.
 وزارت خارجه امریکا اعلام کرد سفارت جعلی این کشور در غنا که به مدت 10 سال فعالیت و ویزا صادر می کرد کشف و تعطیل شده است.

به گزارش عصرایران، این سفارت جعلی در پایتخت کشور آفریقایی غنا قرار دارد و از سوی شماری از افراد اداره می شد که دست به اقدامات مجرمانه و غیرقانونی دست زده اند.

این سفارت جعلی در این مدت در مقابل دریافت مبالغ کلانی، ویزا و اسناد جعلی مختلف را صادر می کرد. 

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام خبر تعطیلی این سفارت جعلی گفت: این سفارت جعلی شامل یک ساختمان کوچک 2 طبقه در منطقه فقیرنشین شهر اکرا پایتخت کشور غنا بود.

سفارت جعلی آمریکا در پایتخت کشور غنا که به مدت 10 سال کار می کرد و ویزای جعلی صادر می کرد
تعطیلی سفارت جعلی آمریکا که 10 سال ویزا می داد

پرچم آمریکا بر بالای ساختمان برافراشته شده و عکسی از باراک اوباما رئیس ایالات متحده آمریکا نیز در داخل ساختمان قرار داشت.

این در حالی است که سفارت واقعی آمریکا در غنا در یک ساختمان بزرگ و شیک در منطقه مرفه نشین شهر قرار دارد.

شماری از شهروندان ترکیه و غنا که عضو شبکه خلافکاری بودند این سفارت جعلی آمریکا را اداره می کردند. آنها در مقابل دریافت 6 هزار یورو، ویزای جعلی صادر می کردند.

در این ماجرا، تعدادی از افراد بازداشت، 150 گذرنامه متعلق به 10 کشور و ویزاهای ورود به آمریکا، شنگن، هند و آفریقای جنوبی کشف شدند.

ویزاهای جعلی آمریکا با استفاده از کپی از ویزاهای مفقودی یا دزدی تهیه می شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته: تاکنون هیچ یک از افرادی که از طریق این سفارت جعلی، ویزا گرفته اند نتوانسته اند وارد آمریکا شوند. امروزه جعل ویزای آمریکا بسیار سخت است. 

به گفته مقامات آمریکایی، شهروندان ترکیه که به زبان انگلیسی صحبت می کردند در این سفارت جعلی به عنوان دیپلمات های بخش کنسولی سفارت کار می کردند. این سفارت جعلی از سوی برخی کارمندان در دولت غنا مورد حمایت قرار می گرفتند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که علاوه براین، سفارت جعلی هلند نیز در پایتخت غنا کار می کرده است. دولت هلند گفته در این باره تحقیق می کند.
برچسب ها: سفارت ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار