اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
حاشیه نگاری شوشان از مراسم روز دانشجو در دانشگاه چمران/ از حضور استاندار و رییس دانشگاه تا درخواست های دانشجویان از دولت یازدهم/ عبادی: جنبش دانشجویی صرفا یک رخداد نیست/ رهامی: برخی افراد انتقاد را مخالفت با نظام می دانند
مراسم روز دانشجو در اهواز به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن اسلامی دانشجویی پیرو خط امام در دانشکده...
 


شوشان: مراسم روز دانشجو در اهواز به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن اسلامی دانشجویی پیرو خط امام در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.

در حاشیه : 

  به گزارش شوشان ، دکتر محسن رهامی رئیس شورای هماهنگی اصلاحات  و دکتر عبادی معاون وزارت آموزش و پرورش دوره اصلاحات و مشاور رئیس جمهور از سخنرانان این مراسم بودند که دکتر صفایی مقدم ، دکتر رعایایی و دکتر معاضدی آنان را همراهی می کردند.

  از سوی دانشگاه شهید اهواز تدابیری به کار گرفته شده بود و فقط به دانشجویان و با ارائه کارت دانشجویی اجازه ورود به دانشکده علوم داده می شد.

  برقرار نظم و امنیت در سالن برگزاری مراسم به عهده دانشجویان بود و تعدادی زیادی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان با کارت « انتظامات» امنیت سالن را تحت کنترل داشتند.

  تیم انتظامات دانشجویی همگی به صورت یکپارچه دست بند های سبز به دست داشتند.

  ظرفیت سالن شهید مطهری دانشکده علوم کاملا پر شده بود و برخی دانشجویان به صورت ایستاده این مراسم را تا انتها دنبال کردند.

  سرود یار دبستانی و سرودهای انقلابی به صورت مداوم از سیستم صوتی آمفی تئاتر پخش می شد. سالن برگزاری مراسم روز دانشجو در عین حالی که مملو از جمعیت بود ،اما نظم قابل توجهی حاکم بود.

  استاندار خوزستان به همراه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز دقایقی در برنامه امروز حاضر شدند و به عنوان مستمع به سخنرانان مراسم گوش فرا دادند.

  پیش از شروع مراسم دو کلیپ توسط برگزار کنندگان پخش شد.کلیپ اول فیلمی در خصوص نحوه شکل گیری جنبش دانشجویی بود که در آن حوادث تیرماه 78 و همچنین تصاویری از 16 آذر 88 دانشگاه نمایش داده شد. در کلیپ دوم نیز با کلام رییس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه« من صلح را دوست دارم» آغاز شد و در آن برنامه های انجمن اسلامی دانشجویان که در قالب سخنرانی و تریبون آزاد در دانشگاه برگزار شده بود، به تصویر کشیده شد و با صحبتهایی از رهبر معظم انقلاب گره خورد که فرمودند: « فقط باید عدل الهی را مدنظر داشته باشیم و اگر عده ای کسانی را به عنوان ضد ولایت مشخص کنند و دیگران دنبال آنها راه بیفتند و شعار بدهند من با این کار مخالفم» 

  توسط مجری برنامه از دولت روحانی خواسته شد نسبت به شکستن حصر اقدام کند.

  صدیقه جلالی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه طی سخنانی با تاکید بر اینکه دانشجو بودن یک ارزش است، اظهار کرد: دانشجویان همواره برای مقابله با استکبار ستیزی پیش قدم هستند در مقابل ظلم ساکت نمی نشینند اما گاه فریاد آنان را با بی تدبیری جواب می دهند.

  در این مراسم همچنین نامه دانشجویان پیروخط امام به رئیس جمهور خوانده بود .در این نامه از سید حسن روحانی خواسته شد جلوی تفکیک جنسیتی و بومی گزینی در دانشگاه ها را بگیرد و در خصوص انفعال وزیر علوم ، رفع مشکلات جنبش دانشجویی، دریافت هزینه سنوات تحصیلی در دانشگاه و معاملات بین وزارت خانه ای که در وزات علوم انجام می شود بی توجه نباشد.

  دکتر رهامی در این مراسم خطاب به دکتر رعایایی سرپرست پیشین دانشگاه که در مراسم حاضر بود، گفت: دکتر رعایایی به خاطر صدور مجوز برای تشکل های دانشجویی اصلاح طلب و شرکت در برخی مراسم اینچنینی نتوانست حکم ریاست بگیرد.

  دکتر عبادی رو به دانشجویان گفت: رییس دولت اصلاحات سلام گرم خود را به دانشجویان رساند و گفت گرچه من ممنوع البیان و ممنوع السخن هستم و با انواع ممنوعیت ها مواجهم ولی دلم با دانشجویان است.

سخنان دکتر عبادی در مراسم روز دانشجو: 

 •    امروز شصت و سومین سالگرد جنبش دانشجویی است و باید ضمن مرور کردن اهداف اصلی این جنبش، از انحراف آن جلوگیری کنیم. جنبش دانشجویی صرفا یک رخداد نیست بلکه یک تفکر است.این جنبش گرچه توسط مردان آغاز شد اما امروز دختران نقش پررنگ تری در آن دارند و دلیل زنده بودن جنبش دانشجویی نیز این است که پشتوانه فکری دارد.تلاش هایی صورت می گیرد تا مراسم روز دانشجویی را با برگزاری برنامه های سرگرمی دچار انحراف کنند و باید دقت کنیم که این اتفاق نیفتد.

  عده ای از اینکه دانشجو نسبت به حوادث پیرامون خود احساس مسئولیت کند، می ترسند و اگر دانشجویان در کنار فعالیت علمی به هویت اجتماعی و سیاسی خویش نیز توجه کنند برایشان خوشایند نیست. اما به گفته امام راحل ما نیازمند دانشجویان سیاسی هستیم و رهبر انقلاب نیز می فرمایند خدا لعنت کند کسانی را که دانشجو را سیاسی نمی خواهند.

  توجه به استقلال و سربلندی کشور از پیام های 16 آذر است. روز دانشجو روز استقلال دانشگاه است و مسئولین نباید از استقلال دانشگاه واهمه داشته باشند بلکه باید این استقلال را تقویت کنند.اگر با استبداد رای و بدون توجه به نظر دانشجو عمل کردیم باید منتظر حوادث بعدی باشیم! باید همیشه شرایط را به صورتی آماده کنیم تا زمینه برای بیان مطالبات دانشجویان فراهم باشد.

  امروز دانشگاه را باید به نمادی برای مبارزه با فساد تبدیل کنیم.چرا وقتی یک نماینده شجاع در مجلس با طرح سوال سعی بر روشن کردن افکار عمومی دارد مورد تهدید قرار می گیرد.

  جنبش های دانشجویی با رویکردهای اصلاح طلبانه ای که دارند هیچگاه به روش های قهری متوسل نشدند و همیشه مسالمت آمیز برخورد کردندو رویکردهای اصلاحی نشان داده اند که بهترین شیوه برای حل مسائل هستند.

  فضای امنیتی باید از دانشگاه دور شود و آرامش به دانشگاه برگردد. با برهم زدن مسئله ای حل نمی شود چون اگر قرار بود حل شود ، در طی این ده سال حل می شد! جنبش دانشجویی فداکار و ایثار گر است و اگر برای آرمان هایش تلاش می کند می داند که باید هزینه بدهد اما این هزینه را فقط دانشجویان نباید بدهند . امروز می بینیم که هم آزادی بیان هزینه دارد و هم آزادی پس از بیان.

  رییس دولت اصلاحات خیرخواه و پاک دست است و جز اعتلا و سربلندی کشور چیزی در سر ندارد.ما نباید از روش هایی استفاده کنیم تا جامعه از چنین شخصیت هایی محروم بماند.

سخنان رهامی: 

  مقابله با آمریکا ، استکبار ستیزی و استقلال طلبی از مولفه های جنبش دانشجویی است و شخصیت هایی مثل فیدل کاسترو، چگوارا، طالقانی، شریعتی، بازرگان و حضرت امام (ره) در جنبش دانشجویی ایران موثر بودند.

  حمایت از ارکان نظام به معنای صحت گذاشتن بر عملکرد تمامی مسئولین نیست و اگر کسی سبب محدودیت آزادی بیان و آزادی مطبوعات شود در تقابل با قانون اساسی گام برداشته است و باید توسط دانشجویان مورد نقد و اعتراض قرار بگیرد.متاسفانه برخی از افراد انتقاد را مخالفت با نظام می دانند.همه باید در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشند و پاسخ خواستن از مسئولین حق مردم است.

  کسانی که تحمل شنیدن اعتراض ندارند خوابگاه ها را در آن زمان آتش زدند و من تا به امروز وکالت 400 دانشجو را بر عهده دارم.بررسی کنید و ببینید که چه تعداد دانشجو در حال حاضر به دلیل عملکرد مسئولین و اشخاص آسیب دیدند.

  در حال حاضر انجمن اسلامی دانشجویان و حتی انجمن های اسلامی مدرسین دانشگاه ها تعطیل شده اند و به بهانه لزوم استقرار فضای علمی در دانشگاه ها از فعالیت نهادهای روشنگرانه جلوگیری به عمل می آید.

دولت در سیاست خارجی عملکرد خوبی داشت اما در حوزه داخلی می توانست بهتر از این عمل کند.گله ما از روحانی این است که باید فضای دانشگاه را بازتر کند و نباید در این مورد دست به عصا حرکت کند.




















عکاس: انیس وحدتی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
comment
0
0
comment آقای روحانی سید نیست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
comment
0
0
comment ممنون از خبر اما لطفا در اسم تشکل دقت بیشتری بفرمایید. اسم این تشکل انجمن اسلامی دانشجویی است نه دانشجویان. این ها با هم فرق دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار