اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
نشست معاون اقتصادی وزیر کار با مدیرعامل فولاد اکسین / مدیرعامل شرکت فولاد اکسین: تامین مواد اولیه عمده ترین مشکل این شرکت است / میرزایی معاون اقتصادی وزیر کار: حمایت از فولاد اکسین باید در دستور کار نمایندگان و مسئولین باشد
واقعیت این است که در سال های گذشته برنامه ریزی ها به گونه ای نبوده که نیازهای فولاد اکسین را تامین کند...



شوشان: با حضور معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی ، مدیرعامل فولاد اکسین و معاون فنی و حرفه ای خوزستان ، در آیینی مجوز فعالیت مرکز جوار کارگاهی فنی و حرفه ای از سوی اداره فنی و حرفه ای خوزستان به شرکت فولاد اکسین اعطا شد.

 معاون فنی و حرفه ای خوزستان : فنی و حرفه ای و صنعت باید در کنار هم باشند

به گزارش شوشان ، در ابتدای این مراسم ، شهرام مولایی معاون فنی و حرفه ای خوزستان گفت: تربیت نیروی کار فاقد مهارت و توانمند سازی نیروی انسانی برای ورود به بازار کار ، از جمله وظایف اصلی سازمان فنی و حرفه ای است.

وی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی و ضرورت آموزش های فنی و حرفه ای در این راستا ، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای پیش نیاز اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر آن دارند . در این بین آموزش های فنی حرفه ای می تواند نقش موثری ایفا کند. 

مولایی افزود: 70 درصد کاری که در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور صورت می گیرد ایجاد مهارت و توانمند سازی نیروی کار است این در حالی است که در دانشگاه ها بیش از هفتاد درصد با تئوری سر و کار دارند و آموزش های عملی کمتر ارائه می شود.

معاون فنی و حرفه ای خوزستان ادامه داد: مبنای کار سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اشتغال است که بر اساس آن آموزشی های لازم به نیروی انسانی اراده می شود. در واقع می توان گفت که آموزش های ما آموزش های "آچار به دست" و ایجاد مهارت در نیروی کار است .

مولایی ادامه داد: نیاز بخش صنعت در نیروی انسانی را آموزش فنی و حرفه ای تامین می کند. فنی و حرفه ای و صنعت باید در کنار هم باشند. در عین حال برنامه برنامه مدونی نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرته شده است. 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین:  تامین مواد اولیه عمده ترین مشکل این شرکت است

به گزارش شوشان ، در ادامه این نشست ،  محمود پور مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: در صنعت فولاد بیش از سه هزار شعل وجود دارد که به تبع آن ، سه هزار نوع آموزش متفاوت از سوی سازمان فنی و حرفه ای می توان ارائه کرد. 

وی با اشاره به ویژگی های شرکت فولاد اکسین گفت: شرکت فولاد اکسین یک شرکت منحصر بفرد در کشور و منطقه است و در بهترین منطقه احداث شده است. خوزستان بیشترین مصرف ورق های فولادی در بخش نفت ، گاز و پتروشیمی و ... دارد و همچنین به دلیل  همجوار بودن با کشورهای خلیج فارس واردات و صادرات به سهولت انجام می شود. 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: متاسفانه با تمام پتانسیل های موجود در شرکت فولاد اکسین ، یک سری مشکلات بر سر راه این شرکت وجود دارد و یکسری مباحث حقوقی با فولاد خوزستان ایجاد شده که البته با ورود استاندار و معاون اقتصادی استانداری خوزستان ، توانسته ایم دعوای حقوقی که به محاکام قضایی کشیده شده را به سمت مذاکره برای حل آن سوق دهیم.

محمدپور با اشاره به بدهی 300 میلیارد تومان این شرکت ، گفت: شرکت فولاد اکسین بدهی بانکی زیادی ندارد اما تعهد زیادی به بازار دارد. به شرط آنکه حمایت های لازم صورت گیرد ، می شود بخوبی آن را مدیریت کرد. در کنار این بدهی و تعهدها ، مطالبات زیادی از بازار داریم که وصول آن با مشکلات خاصی مواجه است .

وی با اشاره به عمده ترین مشکلات فولاد اکسین گفت: مشکل عمده این شرکت ، تامین مواد اولیه است که موجودی مواد اولیه باید به حد کافی باشد. در این صورت است که می توان یک تولید بهره ور با ارزش اقتصاد بالا داشت. این امر محقق نمی شود مگر اینکه در این زمینه تامین اعتبار شود.   اگر مشکل مواد اولیه حل شود قول می دهیم برای سال آینده ظرفیت اسمی شرکت را به یک میلیون و 500 هزار تن با ارزش افزوده بالا ، برسانیم.

 میرزایی معاون اقتصادی وزیر کار: لزوم حمایت از فولاد اکسین

در ادامه این نشست ، میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود اینکه با مازاد محصولات فولادی روبه رو هستیم اما در دو سال اخیر حدود چهار میلیون تن فولاد وارد کشور شده که بخشی از آن را اسلب تشکیل می دهد.

حجت اله میرزایی اظهارکرد: در شرایط کنونی درسال بین 3.5 تا 4 میلیون تن فولاد صادرات داریم و معادل همین میزان را وارد می کنیم و این امر بار مالی سنگینی را برای کشور به دنبال دارد. وی افزود: خوزستان ظرفیت های بزرگی در زمینه صنایع دریایی و نفتی دارد و شرکت فولاد اکسین می تواند به عنوان مکمل این شرکت های بزرگ این زنجیره ارزشی را تکمیل کند.

وی ادامه داد: اکنون کشورهای چین و هند تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در کشور ما به عنوان شریک اقتصادی در بخش فولاد دارند که همین امر می توان فضای رقابت را بین بنگاه های اقتصادی بیشتر کند.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هدف اصلی بنگاه های اقتصادی کسب سود و پایداری در بازار و حضور فعال در زنجیره ارزش است. وی گفت: مقاوم کردن اقتصاد در منطقه نیازمند وجود بنگاه هایی است که قدرت رقابت پذیری ملی و بین المللی را داشته باشند و این رقابت پذیری تا اندازه زیادی علاوه بر سرمایه انسانی و تکنولوژی، به مقیاس بنگاه، مکان یابی مناسب و روابط مناسب با مشتریان بستگی دارد.

وی بیان کرد: بنگاه های اقتصادی در زمینه دستیابی به ظرفیت مناسب اقتصادی آسیب پذیر بوده و در شرایط کنونی کمتر بنگاه فولادی می تواند با ظرفیت کمتر از دو میلیون تن رقابت پذیر باشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تردیدهای زیادی برای توجیه پذیری بنگاه های جدید فولادی در ایران وجود دارد اما درشرکت اکسین این امر با هر منطقی قابل دفاع بوده و به صورت جدی باید توسعه بنگاه و ایجاد خط تولید اسلب در دستور کار قرار گیرد.

میرزایی گفت: شرکت فولاد اکسین به دلیل ویژگی خاص محصولی که دارد می تواند از ظرفیت اسمی خود برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده استفاده کرده و بر توانمندی های خود بیفزاید.

وی افزود: شرکت فولاد اکسین به یک نماد و تجلی آشکاری از تولید ملی در کشور تبدیل شده و سختکوشی، برنامه ریزی و پیگیری جدی این شرکت و استفاده از نیروهای متخصص زمینه یک جهش را در تولید ملی در این کارخانه به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی فولاد اکسین مطلوب نیست ، گفت: تعبیری که یکی از متخصص در این زمینه دارد این است که فولاد اکسین برای تولید بنز طراحی شده اما در حال حاضر پیکان تولید می کند.

وی گفت: واقعیت این است که در سال های گذشته برنامه ریزی ها به گونه ای نبوده که نیازهای فولاد اکسین را تامین کند و در حال حاضر خیلی امیدواریم فولاد اکسین با مدیریت و هیات مدیره جدید ، بتواند گام در راه توسعه و پیشبرد برنامه ها بگذارد. حمایت از فولاد اکسین باید در دستور کار نمایندگان ، مسئولین و مدیران منطقه ای باشد. 












comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کارمند اکسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
comment
0
0
comment نام خدا
واسطه گری معاون اقتصادی وزیر محترم [...] ، آیا با وساطت این مقام عالی رتبه ، امکان انتصاب این مدیر غیر بومی ، میسر خواهد شد ؟
آیا استاندار بومی یک مدیر غیر بومی و غیر متخصص را که تا کنون او را به حضور نپذیرفته ، در این شرکت ابقاء می نماید ؟
آیا نمایندگان محترم این انتصاب را که تاکنون از پذیرش و دیدار این مدیر غیر بومی امتناع ورزیدند را می پذیرند ؟
آیا شرکت فولاد اکسین که این روز های علاو بر درد های گذسته بیماری های دیگری را نیز تجربه می کند از این کشمکش ها جان سالم بدر می برد ؟
عکس های ارسال پاسخ مثبتی را برای این سوال ها نوید نمی دهد ، باید دید چه خواهد شد. انشالله مسئولین استان با اتخاذ تصمیم درست قائله این موضوع را ختم به خیر نمایند.
والسلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار