اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه باید حادثه برخورد دو قطار مسافربری در مسیر تبریز به مشهد را جبران کند، گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی نمی‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.

علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: معتقدم باید به جای متهم کردن و بهره‌برداری‌های سیاسی از وقوع حوادث این‌چنینی که در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد، نسبت به بررسی همه‌جانبه حادثه و حل اساسی و زیربنایی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اقدام شود.

وی به استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه عملکرد دولت در پیگیری این حادثه مناسب و مطلوب بود و برای نخستین بار تابوشکنی شده و مسؤولی ضمن عذرخواهی از مسؤولیت خود استعفا داده که این موضوع اتفاق مبارکی است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس ادامه داد: در مورد استیضاح یا استعفای وزیر راه و شهرسازی، هرچند بنده نسبت به عملکرد وی انتقاد داشته و در سفر اخیر استانی به خوزستان و بندر ماهشهر وی را همراهی نکردم، اما با این موضوع کاملاً مخالف هستم.

گلمرادی تصریح کرد: در ماه‌های پایانی دولت، به دلیل اشراف وزیر راه بر مسائل و مشکلات حوزه‌های کاری مرتبط و همچنین ماندن وی برای رفع نواقص حوزه ریلی و تکمیل طرح‌های در دست اقدام تنها گزینه مناسب را ماندن و ادامه کار وزیر می‌دانم.

وی متذکر شد: وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های پر اهمیت در رابطه با توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور است و چنانچه وضعیت آن به دلیل استیضاح ملتهب شود بدون شک شرایط کار و توسعه به گونه عجیبی با چالش مواجه خواهد شد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در خانه ملت خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که رخ داده می‌تواند کمک کند که وزیر راه و شهرسازی با حساسیت بیشتری اینگونه مسائل را دنبال کرده و در ادامه مسیر خدمت جبران کننده اتفاقات پیش آمده باشد.

گلمرادی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آسیب مدیریتی را در این حادثه وزیر راه از زیرمجموعه خود دیده، بنابراین با حساسیت بیشتری علل این سانحه را بررسی و با عوامل آن برخورد خواهد کرد. علاوه بر این با ماندن وی در وزارتخانه هزینه‌های ناشی از عدم مدیریت زمان و بحران و هرج و مرج مدیریتی حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که با رفتن وزیر راه چه دستاوردی عاید کشور خواهد شد و چه چیزی به دست خواهیم آورد و چه چیزی از دست خواهیم داد و آیا با رفتن وزیر اوضاع بهتر خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: به دنبال وقوع حادثه دردناک برخورد دو قطار در مسیر تبریز ـ مشهد چند مسأله حائز اهمیت وجود دارد که باید به طور جدی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس ادامه داد: سیستم CTC باید رفع نقص و کارآمد شود، در 18 ماه گذشته این سیستم 4 هزار خطا داشته، یعنی روزی 7 خطا، که نشان می‌دهد سیستم مناسب کشور نیست یا مأموران آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و یا سیستم به فناوری روز مجهز نیست. همچنین برای جلوگیری از خطای انسانی در بروز حوادث ریلی، دخالت انسانی در این سیستم باید به صفر برسد.

گلمرادی اضافه کرد: طرح‌های وزارت راه و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در حوزه ریلی باید تکمیل و مشکلات اساسی و زیربنایی این حوزه برای جلوگیری از تکرار حوادث احتمالی مشابه ریشه‌یابی و حل شود.

وی در پایان گفت: جا دارد مجدداً کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان مشتاق زیارت بارگاه امام رضا(ع) در حادثه ناگوار برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان را تسلیت گفته و با خانواده‌های داغدیده این سانحه ابراز هم‌دردی کنم.

برچسب ها: استیضاح وزیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار