شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
بزرگترین پروژه نیروگاه بادی کشور در خرمشهر کلنگ زنی شد
بزرگترین پروژه نیروگاه بادی کشور با حضور استاندار خوزستان و نمایندگان شرکت آلمانی در خرمشهر کلنگ زنی شد.  

استاندار خوزستان در این مراسم اظهار داشت: منطقه آزاد اروند با توجه به معافیت های مالیاتی و گمرکی که شامل آن می شود زمینه لازم را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی بیشتر از حاکمیت دولتی ایجاد می کند بویژه اگر این زمینه سازی جنبه صادراتی و خرید تضمینی داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه منطقه آزاد اروند با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی که دارد امکانات و تمهیدات لازم برای سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده است و با توجه به مرغوبیت این منطقه برای سرمایه گذاری باعث جذب سرمایه گذاران خارجی به این منطقه شده است.

دکتر شریعتی با بیان اینکه نیروگاه بادی با 80میلیون یورو با موضوع تولید برق و انرژی سالم امروز کلنگ زنی شد گفت: با توجه به گفت و گوهای انجام شده پیش بینی می شود که ظرف 2 سال آینده این پروژه افتتاح شود. 

وی در ادامه از رغبت شرکت های لهستانی برای سرمایه گذاری در خوزستان خبر داد و گفت: شرکت های ماشین سازی و تراکتورسازی لهستانی این آمادگی را برای سرمایه گذاری در خوزستان اعلام کردند که ان شا الله در 2 ماه آینده مقدمات کار فراهم شود.

استاندار خوزستان در ادامه به مذاکرات گروه های هلندی، چینی و عراقی برای سرمایه گذاری در خوزستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با شرایطی که پس از برجام بویژه برای خوزستان و منطقه آزاد اروند فراهم شده است شاهد افق روشنی برای خوزستان باشیم.

گفتنی است سرمایه گذاران آلمانی در چندین فاز در مدت دو سال این نیروگاه را توسعه خواهند داد که ترکیبی از انرژی های تجدیدپذیر شامل ۹۰ مگاوات بادی، ۴۰ مگاوات خورشیدی و ۲۰ مگاوات خورشیدی حرارتی به همراه احداث مرکز آموزش بین المللی انرژی های تجدید پذیردر منطقه خواهد بود.

در کل ارزش سرمایه گذاری پروژه احداث بزرگترین نیروگاه بادی کشور در منطقه آزاد اروند ۳۵۰ میلیون یورو است که ۱۵۰ فرصت شغلی حرفه ای برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را ایجاد خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار