اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
امام جمعه موقت اهواز: نگاه ما به آب نگاه بخشی نیست
نباید استان های دیگری با لابی گری در تهران بخشی نگر باشند و منافع خود را در کشاورزی تثبیت کنند...
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انتقال آب برای مصرف آشامیدن را هیچ کس مانع نمی شود گفت: در خصوص مسئله انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان مدعی نیستیم در استان کشاورزی داشته باشیم و استان های دیگر آب برای شرب نداشته باشند.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: آنچه که در خصوص مساله انتقال آب به نقل از آیت الله موسوی جزایری باید بیان کنم این است که ' مساله آب یک بحران جهانی و منطقه ای است چون در منطقه ما 24 کشور از جمله ایران دچار کم آبی و بی آبی هستند'.

وی افزود: مساله آب حتی یک مساله بین استانی وبین شهری و روستایی است و این مساله حداقل منطقه ای باید به خوبی مدیریت شود.  آیت الله حسن زاده ادامه داد: نگاه ما به آب نگاه بخشی نیست. چه بسا در مساله نفت هم نگاه ما استانی نیست و همه کشور از آن بهره مند می باشند.

خطیب جمعه اهواز گفت: در بخش های مختلف نگاه ما استانی نیست و نمی گوییم فقط استان در این شرایط بحران آبی باید از آب استفاده کند.

وی اضافه کرد: آنچه در استان یک وفاق کامل بر آن هست این است که نمایندگان ولی فقیه، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و مسئولان و جناح های مختلف سیاسی اتفاق دارند که انتقال آب از خوزستان به این شکل اجرا نشود.

آیت الله حسن زاده اظهار کرد:نباید آب از استان خوزستان برای سایر استان ها برای مصرف کشاورزی انتقال یابد چرا که کشاورزی در خوزستان بخش مهمی از ظرفیت اشتغال را شامل می شود لذا نباید کشاورزی در خوزستان دچار آسیب شود.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد:ما نمی گوئیم استان های دیگر آب شرب نداشته باشند اما تاکید داریم کشاورزی استان خوزستان باید حداقل مانند استان های دیگر از منابع آب بهره مند باشد.

آیت الله حسن زاده با تاکید بر اینکه نباید ما را متهم به بخشی نگری کنند بیان کرد: نباید استان های دیگری با لابی گری در تهران بخشی نگر باشند و منافع خود را در کشاورزی تثبیت کنند و خوزستان به عنوان استان مرزی و با وجود این همه ثروت محروم بماند.

خطیب جمعه اهواز گفت: منابع آبی استان خوزستان نباید برای مصرف کشاورزی به استان های دیگر منتقل شود چرا که این اقدام موجب محروم شدن کشاورزی خوزستان خواهد شد. امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: مسئولان اجرایی استانداری و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری وشورای اسلامی این مساله را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

وی با تاکید بر شفاف سازی در خصوص مساله چگونگی انتقال آّب گفت: شکل وضعیت انتقال آب به عنوان مثال برای کشاورزی یا شرب باید مشخص شود. 

آیت الله حسن زاده افزود: اصلاح الگوی مصرف باید به خوبی انجام شود و کشاورزی در کل کشور با وضعیت سنتی با توجه به کمبود آب قابل ادامه نیست و شرکت های دانش بنیان نیز باید در ارائه طرح های جدید تلاش کنند.

خطیب جمعه اهواز در ادامه به تجدید قانون داماتو که تحریم های 10 ساله ایران را شامل می شود اشاره کرد و گفت:بر اساس این قانون هر شرکت نفتی 20 میلیون دلار بیشتر در ایران سرمایه گذاری کند از طرف آمریکا محکوم، جریمه و قطع ارتباط می شود. 

وی گفت: آنچه که پیش بینی می شد از بدعهدی ها و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در آنچه در کنگره و مجلس آمریکا تصویب شد خود را نشان داده است. آیت الله حسن زاده ادامه داد: درداخل کشور وفاق بین تمام مسئولان وجود دارد و از قاطعیت رئیس جمهوری در این رابطه تشکر می کنیم و انتظار داریم این قاطیعت را در برخورد و اجرایی کردن آنچه مجلس شورای اسلامی مصوب کرد داشته باشند. 

وی اظهار کرد: بدعهدی ها نباید بدون پاسخ بماند و مسئولان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توانایی های داخلی وارد عمل شوند.

خطیب جمعه اهواز به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز در روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش ایشان سلامت معنوی وابسته به نماز است وکسی نمی تواند بدون نماز ادعای معنویت داشته باشد و حیات طیبه جامعه با اقامه نماز محقق می شود.

وی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته، مبنی بر دسترسی آسان و سهولت برای اقامه نماز برای مسافران اظهار کرد: ازمسئولان انتظار می رود از نقاط ورودی به استان تا نقاط مرزی در مسیرها مسجد ساخته شود چون در این زمینه کمبود وجود دارد.

آیت الله حسن زاده در خصوص فاجعه تروریستی انفجار در حله عراق و تشییع شهدای در روزگذشته گفت: بیش از 60 نفر از زائران خوزستانی در این انفجار به شهادت رسیدند که توسط گروهک های تکفیری انجام شد. وی افزود: این جنایات به هیچ وجه مسیر ما را عوض نمی کند و مسبب اصلی جنایات گروهک های تکفیری آمریکا است.

آیت الله حسن زاده با گرامید اشت 12 ربیع الاول آغاز هفته وحدت گفت:هفته وحدت فرصتی برای همه مسلمانان جهان و علمای کشورهای جهان برای روی آوردن به دستورات قرآن کریم است.

خطیب جمعه اهواز اظهار کرد: وحدت یک وظیفه دینی است تا مسلمانان برای مقابله با دشمنان در صف واحد باشند. وی همچنین با گرامیداشت نهم ربیع الاول آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) اضافه کرد: مساله انتظار با عمل ارتباط دارد و فقط مساله معرفتی و شناختی نیست بلکه با تمام اجزای زندگی ما ارتباط دارد. 

آیت الله حسن زاده ادامه داد:در دوران غیبت علما ، فقها و دین شناسان را داریم و تبعیت از امام عصر (عج) به تبعیت از فقها و ولی فقیه در مسائل اجتماعی یک نگاه ارزشمند است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار