اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
 مدیر امور عشایر شهرستان رامهرمز اظهار کرد : زنان عشایر که در قاموس مردان کار و تلاش می کنند هیچگاه در تامین معاش خانواده منتظر نمی مانند و خود آستیم بالا زده و در کسوت یک مرد کار و تلاش می کنند.

عبدالرحیم نوذری روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مریم نصیری زاده بانوی سنگ شکن رامهرمزی نمونه زنانی است که در مناطق عشایری برای تامین معاش خود کاری بسیار سخت را که شاید برخی مردان از انجام آن ناتوان هستند را انجام می دهد.

وی گفت: خانم نصیری زاده از عشایر منطقه سرگچ رامهرمز است که به علت معلولیت همسر و داشتن هفت فرزند، در معدن سنگ سرگچ به کار سخت سنگ شکنی مشغول بوده و از این راه امرار معاش می کند.

وی ادامه داد : ' نصیری زاده' با درآمد کمی که داشت از دامداری معیشت خود را تامین می کرد و با فشار اقتصادی که به او وارد شده بود شروع به کندن سنگ از معدن سنگ سرگچ با ابزارهای ابتدائی چون 'پتک و دیلم فلزی 'می کرد.

نوذری گفت : کارگردان ایرانی از روند زندگی بانوی سنگ شکن رامهرمزی مستندی را ساختند که در کشورهای کانادا، سوئیس و آمریکا رتبه های برتر را به خود اختصاص داد و در نتیجه تاثیر این مستند باعث شد شخص مسلمانی در کشور آمریکا در جستجوی مادر نمونه بیاید و او را پیدا کند و با ایشان دیدار داشته باشد.

**بیماری آسم و ضعف جسمی مانع کارکردن در معدن شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا مریم نصیر زاده در حال حاضر با بیماری آسم و ضعف جسمی که بر خوردار هست حدود دو سال است که دیگر به کارسنگ شکنی نمی پردازد و درآمد خود و خانواده را فرزندان دانشجو او با مشاغل آزاد و کاذب و بخشی از آن را با تامین می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار