اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
 در راستای اجرای طرح تحول در نظام سلامت، سه طرح بهداشتی در غرب اهواز روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در حاشیه بهره برداری از این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل 2 واحد دندانپزشکی در مرکز جامع سلامت شماره 15 پردیس و نیز مرکز بهداشتی درمانی روستایی تصفیه شکر، و راه اندازی پایگاه سلامت کوی سیاحی اهواز است.

مهرداد شریفی در خصوص واحدهای دندانپزشکی گفت: با راه اندازی طرح های جدید، تعداد واحدهای دندانپزشکی غرب اهواز به هشت واحد شامل چهار مرکز شهری و چهار روستایی افزایش یافت.

وی ادامه داد: به زودی سه واحد دندانپزشکی دیگر در مراکز سلامت کوی علوی، کوی سعدی، کیان آباد و مرکز روستایی ام طمیر راه اندازی می شود.  شریفی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال تعداد واحدهای دندانپزشکی غرب اهواز به 12 واحد برسد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: آموزش سلامت به مراجعان، معاینات، کشیدن دندان های عفونی و غیر قابل نگهداری، ترمیم با اولویت گروه هدف در مدارس برای کودکان 6 تا 12 سال ، مادران باردار در سه ماه دوم بارداری، فلوراید تراپی و فیشور فینالت (شیار بندی دندان، یک راه بدون درد برای محافظت از پوسیدگی دندان های دائمی کودکان) از جمله خدمات این واحدهای دندانپزشکی است.

وی گفت: امسال مرحله نخست فلورایدتراپی برای حدود 70 هزار نفردانش آموز ابتدایی کلیه مدارس شهری و روستایی غرب اهواز در حال انجام است و تا آخر آذر ادامه دارد و مرحله دوم از ابتدای دی شروع و تا آخر اسفند به اتمام می رسد.

شریفی راه اندازی پایگاه سلامت کوی سیاحی را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: این پایگاه در راستای عدالت در سلامت به منظور دسترسی مردم در مناطق کمتر برخوردار از خدمات بهداشتی، درمانی با 6 کارشناس مامایی، بهداشت خانواده و بیماری ها و با حضور یک پزشک راه اندازی شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: این پایگاه سلامت، تمامی خدمات بهداشتی، درمانی شامل مراقبت از مادران، کودکان، سالمندان و جوانان، کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر، نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، کنترل کیفی آب آشامیدنی، بازدید از مدارس، سرای سالمندان، سلامت روان، تغذیه و بهداشت و نظارت بر کارخانجات را انجام می دهد.

وی ادامه داد: برای خرید تجهیزات دو واحد دندانپزشکی 150 میلیون تومان و پایگاه سلامت کوی سیاحی 40 میلیون تومان هزینه شده است.

شریفی گفت: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت هم اکنون 29 پایگاه سلامت، 15 مرکز جامع سلامت شهری، 6 مرکز بهداشتی، درمانی روستایی و 35 خانه بهداشت به همراه 22 تیم سلامت در غرب اهواز فعال هستند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اضافه کرد: 11 واحد آزمایشگاهی و 2 واحد آزمایشگاه ریفرنس نیز فعالیت می کنند.

برچسب ها: طرح بهداشتی ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار