شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
139 مورد تعمیر و 300 متر شستشوی شبکه توزیع آب شرب در روستاهای شوشتر
طی یکماه گذشته 139 مورد تعمیر و 300 متر شستشوی شبکه توزیع آب شرب در روستاهای شوشتر انجام شد که بهبود کیفیت آب شرب را در پی داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ارژنگ محمدی گفت: طی یکماه گذشته 17 مورد تعمیر و رفع شکستگی خط انتقال، 18 متر توسعه شبکه، تعمیر و بازسازی 86 مورد شبکه توزیع آب شرب، شستشوی 300 متر شبکه توزیع آب شرب انجام شده که در راستای بهبود کیفیت و کمیت آب شرب اهالی روستاها بوده است.

وی افزود: تعویض یک مورد شیر، نصب 3 عدد پمپ، جوشکاری 2 مورد منبع آب، تعمیر یک مورد دینام، تعمیر 2 مورد شیر، نصب 2 مورد دینام، تعمیر یک دستگاه پممپ و تعویض 6 متر شبکه توزیع آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده توسط واحد بهره برداری طی یکماه گذشته بوده است.

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان شوشتر با بیان اینکه طی یکماه گذشته تعداد 10 کنتور در 8 روستای شهرستان شوشتر تعویض شده است، گفت: تعداد 16 انشعاب غیر مجاز خانگی در 9 روستا نصب و تعداد 2 انشعاب غیر مجاز نیز در 2 روستای شهرستان شوشتر جمع آوری شده است.

وی افزود: طی یکماه گذشته 1465 متر مکعب آب شرب سالم و بهداشتی توسط تانکرهای سیار توزیع و در اختیار مردم روستاها قرار گرفت. محمدی با بیان اینکه این میزان آب شرب در قالب 91 سرویس توزیع شده است، گفت: مراکز دولتی، دهستان شهید مدرس، میان آب، پادگان ها، سردار آباد، شعیبیه و توزیع آب بمدت 3 روز در رزمایش بسیج توسط این امور انجام شده است.

وی با اشاره به کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب روستاها، اظهار کرد: توزیع پرکلرین در تاسیسات آبرسانی به روستاها، تعمیر 5 مورد کلرزن، تهیه 30 بشکه پودر پرکلرین، انجام 10 مورد آزمایش های شیمیایی، انجام 96 نمونه آزمایش های میکروبی و انجام 12 مورد آزمایش های فیزیکوشیمیایی طی یکماه گذشته توسط این امور و در راستای کنترل کیفیت آب شرب اهالی روستاها انجام شده است.

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان شوشتر با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد برق گفت: واحد برق این امور طی یکماه گذشته 16 مورد عملیات تعمیرات برق در تاسیسات آبرسانی روستایی داشته است که در قالب سرویس کلرزن، تعمیر کلرزن گازی، سرویس تابلو برق، تعمیر تابلو برق آب پاک، تعمیر سیم کشی ساختمان تاسیسات و ... بوده است.

محمدی در بخش دیگی از سخنان خود با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه اصلاح و بازسازی شبکه توزیع و تاسیسات آبرسانی روستاهای چمترخان، گفت: این پروژه در راستای بهبود کیفیت آب شرب 5 روستای چمترخان با برخورداری از 400 خانوار در حال انجام است، چراکه محل تامین آب شرب این روستاها از رودخانه است و کیفیت آب شرب در حال حاضر شرایط مطلوبی ندارد.

وی افزود: یک حلقه چاه عمیق به عمق 120 متر حفاری شده که با بهره برداری از آن شاهد افزایش کیفیت آب شرب اهالی روستاهای چمترخان خواهیم بود.

محمدی با اشاره به بهره مندی 20 روستای شرق شعیبیه گفت: با بهره برداری از این حلقه چاه و در فاز دوم کلیه روستاهای شرق شعیبیه نیز از آب شرب با کیفیت برخوردار خواهند شد.

گفتنی است این پروژه درمجموع بیش از 4 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار خواهد داد که کلیه اقدامات انجام شده توسط کارکنان امور آبفاروستایی شهرستان شوشتر در حال انجام و پگیری است.

برچسب ها: آب شرب روستا ، شوشتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار