افتتاح پنج پروژه در قدیمی ترین بیمارستان خصوصی خوزستان ما را بر آن داشت تا چند دقیقه ای را به پای حرف های دکتر دُرستان مدیرعامل بیمارستان آریا بنشینیم تا هم اطلاعی از کم و کیف این بیمارستان حاصل کنیم و هم  از ضرورت افتتاح بخش های مختلفی همچون جراحی قلب ، نارسایی کلیه و باروری و ... در استان کسب اطلاع نماییم.

"> پنج گام بیمارستان آریا در دهه فجر // از افتتاح بخش درمان نازایی تا افتتاح بخش جراحی قلب
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴

افتتاح پنج پروژه در قدیمی ترین بیمارستان خصوصی خوزستان ما را بر آن داشت تا چند دقیقه ای را به پای حرف های دکتر دُرستان مدیرعامل بیمارستان آریا بنشینیم تا هم اطلاعی از کم و کیف این بیمارستان حاصل کنیم و هم  از ضرورت افتتاح بخش های مختلفی همچون جراحی قلب ، نارسایی کلیه و باروری و ... در استان کسب اطلاع نماییم.

بیمارستان آریا از گذشته تا حال حاضر

شوشان : بیمارستان آریا در شهرستان اهواز واقع شده و بیمارستانی خصوصی - درمانی است كه در سال ۱۳۴۸ با ظرفیت ۱۰۰ تخت ثابت تأسیس شد. در سال 1389 مکان بیمارستان به خیابان 18شرقی کیانپارس انتقال داده شد و در آن زمان ، همزمان با میلاد خجسته حضرت زینب کبری (ص) و روز پرستار ساختمان جدید با حضور مسئولین افتتاح شد. این بیمارستان در حال حاضر یکی از مجهزترین و قدیمی ترین بیمارستان های خصوصی در خوزستان به شمار می آید که وجود متخصصین و فوق متخصصین زبده و همچنین راه اندازی بخش های مختلف آن را به بیمارستانی مرجه تبدیل کرده است.

 


بیمارستانی با 600 پرسنل و 200 متخصص

افتتاح پنج پروژه در قدیمی ترین بیمارستان خصوصی خوزستان ما را بر آن داشت تا چند دقیقه ای را به پای حرف های دکتر دُرستان مدیرعامل بیمارستان آریا بنشینیم تا هم اطلاعی از کم و کیف این بیمارستان حاصل کنیم و هم  از ضرورت افتتاح بخش های مختلفی همچون جراحی قلب ، نارسایی کلیه و باروری و ... در استان کسب اطلاع نماییم.

دکتر نوذر درستان به خبرنگار شوشان گفت : بیمارستان آریا یک بیمارستان خصوصی و خدمت رسان به مردم اهواز ، خوزستان و حتی استان های همجوار است. ما خودمان را یک واحد خدمت رسان و واحدی از بخش سلامت جامعه می دانیم. وی گفت : این بیمارستان با 50 سال قدمت ، یکی از قدیمی ترین بیمارستان های خصوصی استان خوزستان محسوب می شود و جزو بیمارستان هایی است که بیشترین متخصص ، فوق تخصص و اعضای هیات علمی دانشگاه در آن مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل بیمارستان آریا افزود : بیمارستان آریا نزدیک به 500 تا 600 پرسنل دارد و 250 تخته خوابی ست. در سال 1389 مکان بیمارستان به خیابان 18شرقی کیانپارس انتقال داده شد و نزدیک به سه سال است  که از افتتاح ساختمان جدید آن می گذرد . بنابراین یک بیمارستان نوساز است. تمام قسمت های لازمه بخش درمان در این ساختمان تدارک دیده شده اما بخشی از آن در سال 89 که می توان گفت چیزی در حدود 60 درصد تا 70 درصد بود افتتاح شد و این سی درصد باقی مانده که نیاز مبرم بیماران بیمارستان و مردم استان بود نیز در یکی دو روز اخیر افتتاح شد.

وی در ادامه با اشاره به بخش های افتتاح شده ، گفت : یکی از قسمت هایی که برای ما اهمیت دارد مسئله بیماران نارسایی های کلیه است که به منظور تحت پوشش قرار دادن این بیماران ، واحد دیالیز بیمارستان راه اندازی شد. با افتتاح این بخش ، بیماران بیمارستان آریا دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان های دیگر استان و شهرستان ندارند. در واقع می توان گفت که بیمارستان آریا شاید اولین بیمارستان خصوصی باشد که بخش دیالیز در آن راه اندازی شده است.

دکتر نوذر درستان افزود : در این بیمارستان سه فوق تخصص نفرولوژی (نارسایی کلیه ) و 20 متخصص جراحی کلیه مشغول به کار هستند. ضمن آنکه می توان گفت بیمارستان آریا در جذب پزشکان متخصص و جلوگیری از مهاجرت متخصصین کارنامه درخشانی دارد و به ندرت متخصصی در این بیمارستان بوده که تمایل به رفتن از استان داشته باشد.

مدیرعامل بیمارستان آریا در ادامه با اشاره به افتتاح بخشی دیگر ، گفت : قسمت بعدی که جای خالی اش در بیمارستان آریا حس می شد و در واقع نیاز روز جامعه است مسئله نازایی ست. وقتی ازدواجی صورت می گیرد این ازدواج همچون درختی ست که انتظار میوه از آن می رود یا همچون گلی ست که انتظار داریم گل دهد. این میوه و گل در ازدواج ، تولد فرزند و بچه دار شدن است. آن دسته از زوج هایی که بچه دار نمی شوند ممکن است دچار مشکلاتی شوند. در جمهوری اسلامی ایران گام هایی برای درمان نازایی در شهرهای مختلف برداشته شده و بیمارستان آریا نیز در راستای درمان نازایی ، بخش باروری و درمان نازایی را افتتاح کرد. در این بخش 40 متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان فعالیت دارند.

دکتر درستان به افتتاح قسمت های دیگر نیز اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه سکته های قلبی ، بیماران زیادی را در بر می گیرد بخش جراحی قلب نیز افتتاح شد. وی با اشاره به راه اندازی بخش زایمان بدون درد گفت : بیمارستان آریا با داشتن متخصصین زنان و زایمان و مامایی، بخش زایمان بدون درد را راه اندازی کرد که در این بخش زایمان در آب صورت می گیرد و شوهر نیز در هنگام زایمان در کنار همسرش حضور می یابد. دکتر درستان در پایان با اشاره به افتتاح نمازخانه بیمارستان گفت : قسمت دیگری که در این بیمارستان راه اندازی شد بخش نمازخانه مرکزی است که با کمک سهامداران و هیات مدیره بیمارستان ، این نمازخانه در بیمارستان آریا  راه اندازی شد .

گام های بیمارستان آریا برای بهبود وضعیت سلامت استان

افتتاح پنج بخش جدید بیمارستان آریا مصادف شد با ایام مبارک و فرخنده دهه فجر. در روز جمعه هفته ای که گذشت بیمارستان خصوصی آریا با قدمتی 50 ساله ، پنج گام دیگر برای بهبود وضعیت  سلامت خوزستان برداشت که این گام ها عبارتند از : افتتاح بخش دیالیز - افتتاح بخش جراحی قلب - افتتاح بخش  درمان نازایی - افتتاح بخش زایمان بدون درد و افتتاح نمازخانه مرکزی بیمارستان.

 


این بخش ها با حضور دکتر سودانی نماینده مردم اهواز ، دکتر موگهی معاونت درمان استان ، دکتر پناهی زاده مدیریت درمان تامین اجتماعی ، حسینی فر معاون استاندار ، مهندس حیدری مدیرکل حقوقی استانداری ، دکتر ممبینی رییس سازمان نظام پزشکی استان ، حجت الاسلام سبحانی ، اعضای هیات مدیره و سهامداران بیمارستان آریا ، رییس و پرسنل بیمارستان آریا و جمعی دیگر از مسئولین به بهره برداری رسید.

در ابتدای این مراسم دکتر درستان مدیرعامل بیمارستان آریا ، گزارشی از وضعیت بیمارستان و افتتاح پروژه های جدید ارائه نمود و از همکاری معاونت درمان خوزستان در راه اندازی این بخش ها تقدیر و تشکر نمود. وی گفت : با راه اندازی بخش های مختلف می خواهیم گامی برای جلوگیری از رفتن بیماران برای درمان به استان های دیگر برداریم.

وی افزود : این پروژه ها در راستای فعالیت هیات مدیره قبلی و تلاش هیات مدیره جدید و تمامی پرسنل و کارکنان و همچنین حمایت مدیریت استان ، به ثمر نشسته است. وی در پایان ضمن نقل قولی از دکتر ممبینی رییس سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت : به قول آقای دکتر ، اداره کردن بیمارستان به اندازه اداره کردن یک کشور است. در ادامه این مراسم ، مهندس حیدری مدیرکل حقوقی استانداری خوزستان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریت و پرسنل بیمارستان آریا ، به حدیثی از مولای متقیان علی علیه سلام اشاره گرفت و گفت : علی (ع) می فرمایند النعمتان مجهولتان ، الصحه والامان. سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ و ارزنده زندگی است. وی در ادامه گفت : الحمدالله امنیت در سراسر کشور برقرار است و صحت و سلامتی هم با وجود پزشکان و مدیران محترم و دست اندرکاران بخش درمان برای مردم برقرار شده است و روز به روز بهتر و بیشتر می شود.  مهندس حیدری گفت : اقدام بیمارستان آریا اقدام ارزنده ای ست چرا که از رفتن بیماران به استان های دیگر برای درمان و تحمیل هزینه های گزاف و مضاعف بر آن ها ، جلوگیری می شود.

در این مراسم همچنین دگتر موگهی معاونت درمان استان خوزستان در سخنانی ضمن تشکر از مدیریت و پرسنل بیمارستان آریا گفت : انتظار ما از بیمارستان های خصوصی این است که فراتر از استانداردها در جهت درمان گام بردارند چرا که بیمارانی که به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند انتظار خدمات دهی بهتری نسبت به بیمارستان های دولتی دارند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
comment
0
1
comment سلام
چرا عکسها راازبین مطالب بالا حذف کرده اید؟
عکس جذابیت بیشتری به مطالب میدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار