اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد:
آیت اله موسوی جزایری: ضمن تاکید بر ایجاد بازار اسلامی و رعایت احکام اسلامی در داد و ستدها توسط اصناف و بازاریان بیان داشت: نقش اصناف ، بازاریان و کمک های مردمی در زمان انقلاب و..
شوشان: مجمع سالانه بسیج اصناف استان خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان ، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) در استان خوزستان ، رییس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس  و دیگر مسئولین استانی  و همچنین جمعی از روسای اتحادیه های صنفی ، اتاقهای بازرگانی و اصناف و بازاریان استان خوزستان برگزار شد.

مجمع سالانه بسیج اصناف خوزستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان سرهنگ صفدر شاهولی مسئول سازمان بسیج اصناف استان خوزستان ضمن ابراز خرسندی از تعامل میان سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان ، بسیج اصناف استان و اتاق اصناف به تشریح عملکرد بسیج اصناف استان اشاره نمود و تصریح کرد: جذب و سازمان دهی و آموزش اصناف و بازاریان استان خوزستان از جمله اهداف تشکیل این ارگان بوده است که به حمداله تاکنون این ماموریت با همیاری و همکاری میان بسیج اصناف ، اتاق اصناف و سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان به خوبی انجام شده است.

سرهنگ شاه ولی افزود: تاکنون بیش از 45 هزار نفر از اصناف و بازاریان استان خوزستان جذب سازمان بسیج و پایگاه های بسیج اصناف استان شده اند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های این سازمان اظهار کرد: یکی از برنامه های که توسط بسیج اصناف اجرا شده برگزاری کلاس های فقه و بازار است که در این خصوص تاکنون 7700 نفر این دوره را گذرانده اند.

سرهنگ شاهولی توزیع 5 هزار جلد کتاب احکام فقه بازار را از دیگر برنامه های این سازمان به منظور ایجاد بازار اسلامی خواند و گفت : تشکیل بسیج اتاق برای اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی اهواز ، آبادان و خرمشهر و همچنین برگزاری بیش از 10 همایش در سال جاری از جمله اقدامات سازمان بسیج اصناف در این راستا بوده است .

در ادامه این گردهمایی آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز نیز ضمن تاکید بر ایجاد بازار اسلامی و رعایت احکام اسلامی در داد و ستدها توسط اصناف و بازاریان بیان داشت: نقش اصناف ، بازاریان و کمک های مردمی در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس چشمگیر بوده و خلاءهای موجود در این دوران های حساس را پر می کرد بازاریان غیور و جبهه اقتصاد بود.

آیت اله جزایری همچنین بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و همچنین مصرف تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت : فرهنگ سازی و تبلیغات به منظور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی ضروری است، همچنین تولیدکنندگان داخلی نیز به منظور جلب رضایت مشتری می بایست کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند.

 وی مبارزه با کالای قاچاق را یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: قاچاق کالا موجب تضرر تولیدکنندگان داخلی و افزایش بیکاری در جامعه می شود که می بایست از بروز این پدید جلوگیری شود.

در ادامه این اجلاس سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) در خوزستان با اشاره به نقش بسیج در جامعه کنونی و ایجاد امنیت در این راستا اظهار کرد: بسیج به عنوان نیروی تمام ناشدنی است و در عرصه مقاومت برای حفظ دستاوردهای انقلاب و پیشبرد آن همواره آماده است و در عمق جامعه ریشه دارد.

سردار شاهوارپور افزود: بسیج اصناف یکی از اجزاء اصلی بسیج است که در طول دوران حیات بسیج و در تمامی عرصه ها حاضر و آماده بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تصریح کرد: قطب بندی تولیدات خرد از جمله اقدامات سال جاری به منظور ایجاد بسترهای مناسب برای رونق تولید  است که در این خصوص می بایست پتانسیل های هر شهرستان شناسایی شده اند تا با توجه به این ظرفیتها تولیدات و فروش پایدار را در هر یک از شهرستانها با ایجاد کارگاههای خانگی ایجاد نماییم.

مهندس حسن زاده رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت نیز در این اجلاس از تدوین بسته حمایتی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت : اقتصاد مقاومتی می بایست متکی بر دانش، عدالت محوری ، درون زایی ، برون نگری و پویایی و پیشروی در زمینه های اقتصادی باشد که از هرگونه تکانها و متغیرات ایجاد شده در سطح جهان مصون باشد.

مهندس سید نوراله حسن زاده برخورداری همگانی و تامین حداقل زندگی با آموزه های اقتصادی را از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: هم اکنون حدود 80 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که 2 هزار و 200 واحد آن در استان خوزستان می باشد.

وی افزود: بخش اعظم اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و تجارت تعریف و خلاصه می شود و استان خوزستان با دارا بودن 2 هزار و 200 واحد صنعتی می تواند با ایجاد تعامل در بخش دانشگاه و مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت کارهای عمده ای را انجام دهد .

مهندس حسن زاده به مزایای برجام و رفع تحریم ها اشاره نمود و تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری می بایست در بخش صنعت ، فعالیتها از ابتدای کار تا انتهای آن در کشور انجام گیرد همچنان که در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری ایده ها به عمل تبدیل شده و نهایتا کار صنعتی شکل گیرد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن هفته پژوهش و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و همچنین لزوم اصلاح وضع موجود در جهت ایجاد وضعیت مطلوبتر اقتصادی می بایست کلیه فعالیتهای اقتصادی و تولیدی در داخل کشور و با لحاظ قیمت و کیفیت مناسب انجام شود.

مهندس حسن زاده در ادامه ارایه تسهیلات 18 درصدی به بانکها به منظور رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و صنفی  را ناکافی خواند و گفت: متاسفانه ارایه این تسهیلات برای رونق تولید واحدهای صنعتی و صنفی استان کافی نبوده و مشکل این واحدها را مرتفع نمی کند، علاوه بر اینکه بانکهای غیرعامل نیز نرمش خاصی در واگذاری تسهیلات به بخش تولید ندارند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان اظهار کرد: طی 7 ماهه سال جاری تنها 250 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده که در این خصوص استان خوزستان در رتبه دهم تا دوازدهم قرار دارد.

مهندس سید نوراله حسن زاده در پایان سخنان خود گفت : امیداواریم با عنایت خداوند و همت مسئولین و ارشادات و رهنمون های مقام معظم رهبری در مسیر اصلی تولید داخلی و اقتصاد دانش بنیان گام برداریم.

کوره چینی معاون امور اقتصاد و بازرگانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان نیز در این گردهمایی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و چابکسازی اتحادیه های صنفی استان دو اقدام اساسی در حوزه اصناف بود که در این خصوص جلسات و کارگروههای متعددی تشکیل گردید. 

ابوالقاسم کوره چینی همچنین به تشریح و ارایه پیشنهاداتی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت : توجه به برندسازی ، برگزاری نمایشگاه توانمندی صنوف تولیدی استان ، تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین اتاق اصناف و اتاق بازرگانی و خانه صنعت ، ایجاد بازارچه های اقتصاد مقاومتی ، برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش کالا در کشورهای همجوار و راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات با کیفیت مانند سوغات در پایانه های صادراتی از جمله راهکارهای حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

گفتنی است: در پایان این اجلاس پس از قرائت بیانیه ایی از سوی اصناف و بازاریان استان خوزستان از بازاریان فعال و برتر در حوزه بسیج و خانواده های شهیدان مدافع حرم تجلیل شد،  و همچنین از کتاب نقش اصناف و بازاریان استان خوزستان در دوران دفاع مقدس رونمایی شد .  

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار