مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: سرقت سیمهای شبکه برق به میزان 71 درصد نسبت به مدت مشابه سال های قبل از اجرای طرح کاهش داشته است. "> سرقت سیم های شبکه برق کاهش یافت
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: سرقت سیمهای شبکه برق به میزان 71 درصد نسبت به مدت مشابه سال های قبل از اجرای طرح کاهش داشته است.

یداله حضرتی افزود: تعداد سرقت شبکه برق در مناطقی نظیر کوی علوی، کوی ملاشیه، شیبان، الهایی، کوی سیاحی، شهرستان حمیدیه و شهرستان ملاثانی، پس از کابلی کردن شبکه کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به کابلی شدن شبکه توزیع برق مناطق حاشیه نشین و روستایی، سرقتهای شبکه از مناطق حاشیه نشین به سمت مناطق شهری که دارای شبکه سیمی هستند، انتقال یافته است.

حضرتی ادامه داد: تاکنون بیش از 42 درصد شبکه برق اهواز در طول پنج سال اخیر به کابل خودنگهدار تبدیل شده و به منظور جایگزینی این کابلها در 58 درصد باقیمانده شبکه برق اهواز نیاز به اعتباری بالغ بر 365 میلیارد ریال دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: موثرترین و بهترین راهکار برای کاهش سرقت شبکه برق که در طول سالهای اخیر در بیش از 52 منطقه شهری و روستایی شهرستان اهواز، حمیدیه و ملاثانی اجرا شده است استفاده از کابل خودنگهدار هوایی آلومینیومی به جای شبکه سیمی مسی است که علاوه بر کاهش سرقت شبکه دارای مزایای زیادی نظیر عدم امکان استفاده انشعاب غیر مجاز برق، کاهش حریم شبکه، کاهش چشمگیر تلفات انرژی شبکه، افزایش ایمنی مصرف کنندگان و کاهش چشمگیر حوادث اتفاقاتی شبکه نیز است.

وی تصریح کرد: این شرکت از سال 1387 تاکنون نسبت به جایگزینی این کابلهای خودنگهدار به جای شبکه سیمی در مناطق مختلف شهرستان اهواز که عمدتا حاشیه نشین و روستایی بوده و دارای سرقتهای متعدد شبکه برق بوده اند، اقدام کرده و تاکنون بیش از یک هزار  و 648 کیلومتر از شبکه برق اهواز که معادل 42 درصد کل شبکه است را با استفاده از این راهکار ساماندهی و نوسازی کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار