اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مدیر پرستاری بیمارستان گلستان اهواز گفت: بیمارستان ها معمولا شامل دو حوضه خدماتی مهم برای بیماران اورژانس و بستری هستند که شناخت و رعایت قوانین بیمارستانی از سوی همراهان بیماران، برای ایجاد شرایط لازم جهت ارائه خدمات درمانی لازم، امری ضروری است.

شهرزاد عطارزاده اظهار کرد: مادامی که بیمار در اورژانس حضور دارد، ممنوع الملاقات است و صرفا یک یا دو نفر همراه باید وضعیت وی را پیگیری کنند و با توجه به تعداد بالای مراجعین اورژانس ها، از همراهان عزیز انتظار می رود که جهت ایجاد شرایط لازم، از ورود به مجتمع های اورژانس خودداری کنند و تنهت با هماهنگی پرسنل انتظامات اورژانس یک نفر در کنار بیمار حضور داشته باشد تا خلل و وقفه ای در امر رسیدگی به بیماران ایجاد نشود.

وی با بیان این که سالانه حدود 100 هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می کنند، گفت: اگر هر بیمار چند نفر را به عنوان همراه داشته باشد، کادر درمان متحمل فشارها و استرس فراوانی خواهند شد و کار درمان به موقع و فوری بیماران، با سختی مضاعف انجام می شود.

عطارزاده افزود: امکان دارد در این میان مشکلاتی در تعامل کادر انتظامات و همراهان اضافه بیمار نیز صورت گیرد که بهترین راه جلوگیری از این مشکلات، تجمع نکردن همراهان بیمار بر بالین بیماران است.

این پرستار گفت: وضعیت بالینی برخی بیماران به گونه ای است که طبق نظر پزشک معالج، باید در بخش های مراقبت ویژه (I.C.U و C.C.U) بستری شوند و به دلیل نیاز بیماران به آرامش و جلوگیری از ورود آلودگی، تردد به این بخش ها بدون هماهنگی با پرستار کشیک، ممنوع است و به منظور تثبیت شرایط ایمنی و بهداشتی بخش، لازم است ملاقات به حداقل برسد.

وی  اظهار کرد: در احادیث رسول اکرم(ص) آمده است که "بیمار بدحال و بیهوش، عیادت ندارد"، در بیمارستان های سراسر جهان نیز بیماران بخش مراقبت های ویژه، ممنوع الملاقات هستند.

عطار زاده ادامه داد: در بیمارستان گلستان اهواز به منظور آگاهی دادن به اعضای خانواده، یکی از بستگان درجه یک بیمار، به عنوان رابط بین خانواده و کادر درمان انتخاب شده و با راهنمایی پرستار بخش، کارت تردد به بخش ویژه را دریافت می کند تا روزانه و صرفا در یک ساعت مشخص، به بخش مراجعه کند که البته تاکید می شود زمان تعیین شده، تنها جهت آگاهی رابط خانواده از وضعیت و روند درمان بیمار است و ساعت ملاقات نیست.

وی افزود: از رابط بیمار انتظار می رود بستگان خود را از شرایط و قوانین ویژه بخش مراقبت های ویژه آگاه کند.

مدیر پرستاری بیمارستان گلستان اهواز گفت: همراهان بیماران در ساعات ملاقات تعیین شده می توانند بیماران خود را که در بخش های بستری غیر ویژه هستند، عیادت کنند که از آداب عیادت کردن، کوتاه بودن زمان عیادت و زود برخاستن از کنار بیمار است

وی گفت: بستگان درجه یک و همگن با بیمار در صورت تمایل می توانند به عنوان همراه در کنار بیمارشان در بخش های غیر ویژه باشند که لازم است قبل از حضور در بخش، با درخواست کتبی از پرستار بخش برای این امر اقدام کنند.

عطارزاده ادامه داد: به هنگام ملاقات از بیمار، با رعایت آداب عیادت کردن و با توجه به ممنوعیت عیادت از بیماران بدحال و بیهوش، نکاتی را باید رعایت کرد که به طور مثال نباید عیادت طوری باشد که موجب مزاحمت برای بیمار یا اطرافیان شود، بد موقع نباشد، زیاد طول نکشد، از گلهای بسیار معطر یا خوشبوکننده استفاده نشود، در به همراه آوردن خوراکی به رژیم غذایی تجویز شده از سوی پزشک توجه شود و به ویژه از آوردن شیرینی برای بیماران دیابتی به طور جدی خودداری شود.

وی افزود: هنگامی که بیمار تمایلی به صحبت کردن در خصوص جزئیات بیماریش ندارد، شما نیز در این رابطه سئوالی نپرسید اما اگر مایل به صحبت بود با احترام به وی، در این مدت کوتاه، به او دلداری داده، شنونده خوبی باشید و زیاد صحبت نکنید و از جملات امیدبخش استفاده کنید، برای سلامتی او دعای خیر کنید و از او نیز بخواهید برای شما دعا کند زیرا  به فرموده امام صادق( علیه السلام): هر گاه به عیادت بیمار رفتید از وی بخواهید تا برایتان دعا کند ، زیرا دعای او همانند دعای فرشتگان است.

عطارزاده گفت: لازم است قبل و بعد از عیادت با بیمار دستان خود را با آب و صابون و مواد مخصوص ضدعفونی کننده که در بخش ها موجود است، بشویید. از آوردن کودکان برای ملاقات جدا خودداری کنید، جهت رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از انتقال بیماری، نباید بیمار یا همراهان وی از لوازم شخصی سایر بیماران از قبیل تخت، ملحفه پتو، لیوان و... استفاده شود، همراهان به بهداشت محیط بیمارستان توجه ویژه کنند، سیگار نکشند و زباله های عفونی و غیرعفونی را به تفکیک در سطل های مخصوص ریخته شوند، با صدای بلند و یا در وقت استراحت بیماران با گوشی همراه صحبت نکنند و در تمام طول حضور در بیمارستان گوشی همراه خود را در حالت سکوت تنظیم کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار