اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
 شهردار اهواز با اشاره به عقب ماندگی های این کلانشهر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خواستار مشارکت نیکوکاران و توانمندان اهوازی در کاهش آسیب های اجتماعی شد.

به گزارش ایرنا سیدخلف موسوی در همایش 'روی پوست شهر' که با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مسئولان و دغدغه ها در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد،آسیب های اجتماعی را پیچیده و مستلزم مطالعات علمی دانست و افزود: شهرداری آمادگی دارد در این حوزه وارد شود و در برنامه ها مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد دستفروشان در هیچ شهری به اندازه اهواز نیست اظهارکرد: تعداد زیاد میوه فروشان دوره گرد و وانت بارها متناسب با جمعیت و نیاز مردم اهواز نیست که نشان می دهد این افراد به دلیل بیکاری رو به این کار آورده اند.

موسوی با اشاره به توقعاتی که از شهرداری برای برخورد با سدمعبر وجود دارد، گفت: ما شاهد فقر و رنج مردم و بی پناهی جوانان هستیم اما مجبور هستیم برای ساماندهی و حفظ هویت شهر و روانسازی ترافیک این افراد را جابجا کنیم.

وی اظهار کرد: اهواز دومین شهر حاشیه نشین کشور با جمعیت 400 هزار نفر حاشیه نشین است که این مساله ناشی از جنگ تحمیلی است و باید برای توانمندسازی مناطق حاشیه اقدام شود.

موسوی ادامه داد: منکر اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب های اجتماعی نیستیم اما در این زمینه عقب ماندگی زیاد است. وی خواستار مشارکت نیکوکاران و توانمندان شهر اهواز در کاهش آسیب های اجتماعی شد و افزود: نباید بی اعتنا از کنار بیماران، نیازمندان، آسیب دیدگان و زنان سرپرست خانوار گذر کرد.

مهدی مکارمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه گزارش وزیر کشور دراین حوزه بسیار نگران کننده است افزود: اسناد بالادستی و راهبردی تهیه و تدوین ارائه شده اما ناهماهنگی در اجرای برنامه ها بین سازمان های متولی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، همایش 'روی پوست شهر' با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مسئولان و دغدغه ها در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد و نمایشگاهی نیز با حضور دستگاه های اجرایی متولی، در حاشیه آن برگزار شد.

برچسب ها: روی پوست شهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار