اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفتگو با شوشان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه در مناطق محروم و کم برخوردار خبر داد...


شوشان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه در مناطق محروم و کم برخوردار استان خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح با رویکرد دانش آموزان مناطق محروم در حال برگزاریست.

به گزارش شوشان ، دکتر علی خدادادی با بیان اینکه با گسترش برنامه‌های محرومیت زدایی، هدف حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها تحقق می یابد، اظهار کرد:  جمعیت هلال احمر در این راستا اجرای برنامه توانمندسازی دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار در سطح استان آغاز کرده که تاکنون این طرح در شهرستان های باغملک، مسجدسلیمان، لالی، شوشتر، شادگان و اندیکا انجام شده است.

وی با اشاره به تقویت و کمک در ساماندهی نیازمندان جهت اجرای طرح داوطلب یار مهرورز اظهار کرد: یکی از ماموریت های داوطلبان حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه می باشد که به همین منظور در راستای دست یابی به اهداف خیرخواهانه و بشر دوستانه، جمعیت هلال احمر، اقدام به اجرای این طرح کرده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: این طرح به منظور ارائه خدمت و حمایت از دانش آموزان کم برخوردار، زنان بی سرپرست، سالمندان، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، مراکز ترک اعتیاد، مردم حاشیه شهر، خانواده های زندانی و اقشار نیازمند در مناطق محروم با همکاری خیرین و نیکوکاران اجرا می شود.

دکتر خدادادی با اشاره به اینکه در این راستا از تمام توان هلال احمر استان و پتانسیل همه توانمندان، ادارات استان و شهرستان استفاده می‌شود، عنوان کرد: داشتن نگاه ویژه به مناطق محروم و انجام اقداماتی بیش از توان جمعیت هلال احمر با وجود اعضای توانمند هلال احمر انجام شدنی است که پیش از این به مراتب از خودگذشتگی‌های این اعضا در انجام برنامه‌ها دیده شده است.

وی با اشاره به عدم  امکانات زیربنایی در مناطق محروم افزود: فرسودگی و کمبود مکان های آموزشی، کمبود امکانات دامپزشکی و نبود جاده های مواصلاتی و ارتباطی مناسب باعث بروز مشکلات فروانی در این منطقه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر با همکاری بخش های مختلف آغاز شده است، تصریح کرد: این طرح شباهت های زیادی با برخی از برنامه های هلال احمر دارد به طوری که اعضای هلال احمر با این طرح احساس فاصله نمی کنند؛ چرا که این طرح تقریباً تلفیقی از برنامه های مختلف بشردوستانه با رویکردی جدید است.

دکتر خدادادی با اشاره به تناسب طرح توانمندسازی با مناطق محروم و آسیب پذیر استان گفت: علاوه بر ارائه خدمات معیشتی، حمایتی و فعالیت های زیرساختی و عمرانی، ارائه آموزش ها در حوزه بهداشت و سلامت به مردم روستاها مخصوصاً کودکان و زنان از قبیل آموزش بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، عقرب گزیدگی و تغذیه‌ی سالم می تواند به رفع مشکلات این مردم فهیم کمک کند.

بر اساس این گزارش، طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در دو سال گذشته با عنوان محرومیت زدایی و پس از شناسایی مناطق محروم در 10 نقطه از استان اجرا شد و برکات زیادی به همراه آورد. برنامه محرومیت زدایی در مناطقی از قبیل بخش های محروم باغملک، شادگان، ایذه، اندیکا، شوشتر، محدوده بهبهان و رامهرمز، شمال دزفول و اندیمشک اجرا شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار