شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بر لزوم انجام فعالیت‌های بیشتر در بخش ورزش قهرمانی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بر لزوم انجام فعالیت‌های بیشتر در بخش ورزش قهرمانی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

فرامرز کیانی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز (24 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت و اهمیت ورزش بر همگان واضح است و فعالیت‎های اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز عموما در راستای پیشگیری و در زمینه مقابله با سوءمصرف مواد مخدر است.

وی عنوان کرد: دوره‌های مختلف آموزشی جهت مربیان‌،‌ داوران، ورزشکاران و پیشکسوتان در سطح این اداره‌کل برگزار می‌شود که این دوره‌ها علاوه بر این‎که جنبه دانش‌افزایی دارند موجب می‌شوند که ورزشکاران و جامعه ورزش نیز کمتر به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: در کنار این دوره‌های دانش‌افزایی دوره‌های مختلفی نیز برای مربیان و ورزشکاران در راستای مبارزه با مواد مخدر و دوپینگ برگزار می‌کنیم. در بخش ورزش همگانی نیز کارهای مختلفی در خصوص مبارزه با مواد مخدر تا بدین جای کار انجام شده است ولی تاکید ما بر این است که در بخش ورزش قهرمانی نیز فعالیت‌های بیشتری در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام شود چراکه ورزشکاری که قهرمان می‌شود برای حفظ قهرمانی خود سعی می‌کند خود را سالم نگاه دارد.

وی گفت: همچنین ورزشکاری که قصد قهرمان شدن دارد قطعا واقف است که جهت رسیدن به این هدف باید دارای جسم و روان سالم باشد. بنابراین کمتر در جامعه شاهد این هستیم که ورزشکاری به سمت مواد مخدر سوق پیدا کند. اگر هم مواردی در این خصوص وجود داشته باشد بیشتر مربوط به اتمام دوره قهرمانی ورزشکار است.

کیانی‌زاده  اظهار کرد: در سال 95 با توجه به مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر اقدامات مثبتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان انجام شده است که پیش‌زمینه‌ای برای مانور آینده محسوب می‎شود.

به گزارش ایسنا؛ مظفر علیشایی، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، نیز در این جلسه با ارایه آماری از فعالیت‎های اداره‌کل ورزش و جوانان در موضوع مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر اظهار کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان هم‌اینک دارای 2 هزار مکان عمومی و خصوصی است و آن‌چه که در هفته مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌ایم برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در 11 شهرستان و با هدف پیشگیری از مواد مخدر بود. همچنین کوهپیمایی خانوادگی را نیز به صورت یکی از برنامه‌های اصلی بوده که این موضوع نیز نهادینه شده است و تاکنون هفته‌ای یک بار در شهرستان‌های مختلف در حال انجام است.

وی برگزاری مسابقات فوتبال،‌ فوتسال،‌ والیبال و سایر رشته‌های ورزشی را در رده‌های سنی مختلف از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در هفته مبارزه با مواد مخدر به آن پرداخته شد.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‎که تاکنون تعداد 604 برنامه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده است،‌ افزود: یک سری کارگاه‎های آموزشی را نیز برای مربیان جهت آشنایی با مواد مخدر و نیروزا برگزار شده که طی آن تمامی شهرستان‌ها را موظف به برگزاری این دوره‌ها شده‌اند. همچنین دوره‌های آموزشی مربیگری را نیز برای مربیان تدارک دیده شده و سعی شده که در این دوره‌ها بحث آگاهی‌رسانی در خصوص مواد مخدر را در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته تربیت بدنی نیز بیش از 700 برنامه با رویکرد غنی‌کردن اوقات فراغت و پیشگیری از مواد مخدر برگزار شد که در مجموع روزانه 300 هزار نفر از مجموعه‎های ورزشی تحت پوشش ما فعالیت‌های سازماندهی دریافت می‎کنند.

علیشایی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت برگزاری مانور ورزشی با هدف مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: این مانور در 10 رشته پیش‎بینی شده است که این رشته‌ها عموما رشته‌های ورزشی پرمخاطب هستند. داژبال، هفت‎سنگ، کشتی محلی، ورزش‌های آبی، مهارت‎های فردی و دارت از جمله این جشنواره هستند. قسمتی از این جشنواره مربوط به فعالیت‎های ورزشی و اجرایی است و قسمت دیگر آن نیز فعالیت‎های دانش‌افزایی هستند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار