شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
حاشیه نگاری شوشان از افتتاح زیرگذر شریعتی / شهردار اهواز : استاندار نشان داد که با دعوا و جنگ نمی شود مشکلات استان را حل کرد/ استاندار خوزستان : شهرداری اهواز مثل برادر بزرگ سایر شهرداری ها است/ آیت الله جزایری : تعریض پل سوم یکی از پروژه های ماندگار شهرداری اهواز است
در مراسمی با حضور مسئولین ، پروژه زیرگذر شریعتی اهواز افتتاح شد و آیین بهره برداری از این پروژه خالی از حاشیه نبود ؛ از تعریف شهردار و آیت الله جزایری...


شوشان: در مراسمی با حضور مسئولین ، پروژه زیرگذر شریعتی اهواز افتتاح شد و آیین بهره برداری از این پروژه خالی از حاشیه نبود ؛ از تعریف شهردار و آیت الله جزایری از استاندار گرفته تا خراب شدن اتوبوس خبرنگاران در مسیر رفتن به این مراسم و شور و شوق شهروندان از افتتاح زیرگذر. فارغ از این حاشیه ها ، افتتاح زیرگذر شریعتی نشان داد که می توان با همت و تلاش قدم های بزرگی را در راه توسعه و پیشرفت کلانشهر اهواز برداشت. 

این مراسم ، با حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی  فقیه در استان. شریعتی استاندار ، سید خلف موسوی شهردار اهواز ، معاون توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری ها  دهیاری های کشور ، کاظمی نژاد مدیر کل شهرداری های استانداری، نیازی دفتر فنی استانداری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، سرپرست اداره کل حمل و نقل ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز و .... برگزار شد.

  پیش از مراسم افتتاح زیرگذر شریعتی ، آیین بهره ‌برداری از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی ‌شده در اهواز برگزار شد و سپس خبرنگاران و مسئولین راهی مراسم افتتاح زیرگذر شدند. استاندار به همراه چند نفر از خبرنگاران و عکاسان به صورت نمادین سوار یکی از اتوبوس‌ها شدند، اما این اتوبوس لحظاتی پس از حرکت خراب شد و استاندار سوار خودروی دیگری شد تا به موقع به مراسم بعدی که افتتاح زیرگذر شریعتی بود، برسد. عکاسان و خبرنگاران اما با همان اتوبوس که به مراسم افتتاح زیرگذر شریعتی رسیدند.

  قبل از افتتاح رسمی ، صفری معاون عمرانی شهرداری اهواز قیچی به دست گرفت و قبل از اینکه شهردار و استاندار در نشست حاضر شوند ، به صورت نمادین ، روبان را برید. این اقدام در قاب دوربین رسانه ها ثبت شد. 


  تعارف استاندار و شهردار برای بردین روبان نیز از دیگر حاشیه های این مراسم بود که بالاخره پس از تلاوت قرآن ، استاندار در کنار شهردار و رییس شورای شهر ، زیرگذر شریعتی را با بریدن روبان ، افتتاح کرد.

  شور رو شوق شهروندان حاضر در این مراسم نیز جالب بود. عده ای متور و دوچرخه سورار با حرکات نمایشی و بوق های ممتد ، خوشحالی خود را ابراز کردند. 

  در این مراسم ، شهردار اهواز با تقدیر از استاندار خوزستان گفت که روشی که استاندار خوزستان برای رفع مشکلات و معضلات استان در پیش گرفته است یک روش تعاملی و همکاری با مرکزنشینان است . شریعتی نشان داد که با دعوا و جنگ نمی شود مشکلات را حل کرد بلکه باید سیاست تعاملی را در تعامل با مرکز پیش گرفت.

بخشی از سخنان شهردار اهواز در این مراسم

  از تمام تعاملات استاندار برای همکاری به منظور اجرایی شدن پروژه های مختلف تقدیر و تشکر می کنیم. از اعضای شورای شهر اهواز بابت حمایت ها مختلف آنها تقدیر می کنم. آنها با همدلی، همراهی و به دور از تنش برای اجرای پروژه های مختلف در کنار ما بودند. مردم خوزستان حرف دلشان این است که کلی منابع نفتی و چاه های نفت دارند از طریق این منابع مورد عنایت ویژه ای قرار بگیرند. به عنوان نمونه در منطقه کارون نزدیک یک میلیون بشکه نفت تولید می شود.

  در پروژه چهارشیر گفتیم حتی اگر شده دیوارها را خراب ولی پروژه را شروع کنیم. مصوبه گرفتیم که پول به مردم بدهیم ولی این مصوبه ۶ ماه در فرمانداری ماند، ۹ ماه شرکت برق منطقه ای برای جابجایی یک پایه تلسکوپی صدور تائیده را به تاخیر انداخت.

 استاندار خوزستان  نیز  در مراسم افتتاح زیرگذر شریعتی، با اشاره به اعلام اینکه افتتاح این زیر گذر در یکی از قدیمی ترین منطقه های شهر اهواز انجام شد، گفت که  منطقه ی آخر اسفالت اهواز جز مناطق قدیمی در اهواز است که شهدای بسیاری در دوره ی انقلاب در مساجد این منطقه  از دست دادیم.

بخشی از سخنان استاندار

  اگر بنا باشد که یک شهری از حالت روستا خارج و به شهر و در نهایت کلانشهر تبدیل شود یکی از مراتب آن وجود جمعیت مورد نظر است. وقتی نام کلانشهر به خود گرفت یک سری لوازم، امکانات و تمهیدات لازم است که در کلاس و پلان شهری قرار بگیرد.

  وقتی دولت متولی همه امور باشد، چاق شده و تحرک خود را از دست می دهد. اگر کار زیادی به دولت بدهیم ارتباط بین دولت و ملت ضعیف و تصمیمات دولت متناسب با نیازها و خواست های مردم نخواهد بود به همین علت اساتید مدیریت شهری تصمیم گرفتند تا مدیریت امور را به مردم سپرده و دولت را به تدریج کوچک کنند.

  شهرداری اهواز مثل برادر بزرگ سایر شهرداری ها است و اگر اجرای پروژه ای در اهواز جواب بدهد آن وقت در سایر شهرها نیز اجرا می کنند. یعنی شهرداری اهواز باید الگوی خوبی برای سایر شهرهای استان باشد.

همچنین در این مراسم آیت الله جزایری در تعریف از سخت گوشی های استاندار خوزستان سنگ تمام گذاشت و ضمن ستودن پیگیری های شریعتی ، گفت که استاندار خوزستان از زمانی که منصوب شده بسیاری از کارهای مانده بر زمین را به جلو هدایت کردند و از این بابت از شریعتی تشکر می کنم. اطلاع دارم که از صبح زود تا نیمه شب به دنبال حل مشکلات استان هستند. 

  آیت الله جزایری مثالی از سختکوشی های شریعتی استاندار زد و گفت: زمانی که شریعتی برای پیگیری مسائل و مشکلات ، به ایذه سفر کرده بود ،  ساعت 1 بامداد در مسیر بازگشت به اهواز ، فردی با ایشان تماس گرفت و درخواست ملاقات داشت. استاندار نیز با وجود خستگی و زمان نامناسب ، در همان شب ساعت 3 بامداد قرار ملاقات گذاشت. این ها همه نشان از احساس ، مسولیت پذیری و قدم گذاشتن در راه توسعه استان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از تعریض پل سوم کیانپارس اهواز به عنوان پروژه ای ماندگار در سطح شهر اهواز نام برد. وی این را هم گفت که کلانشهری مانند اهواز دارای ظرفیت‌های عمرانی بسیار زیادی است و هنگامی که از دیگر شهرها به اهواز سفر می‌کنند با مشاهده جاده ساحلی زیبای اهواز ابراز تعجب و شگفتی می‌کنند. کار بزرگتری همانند اجرای پروژه پل ولایت نیز در حال انجام است و به قول فوتبالیست ها، طرح فینال است. همچنین پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر نیز از پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی برخوردار است.

آیت الله جزایری در این مراسم با تقدیر و تشکر از فعالیت های شهرداری اهواز در افتتاح پروژه زیرگذر شریعتی ، گفت:  خیلی خوشحالم که شهرداری این پروژه را افتتاح کرده است. این پروژه بسیار زیبا، مدرن و درعین حال با عظمت است و شهرداری نیز برای تملک زمین های اطراف هزینه بسیاری را متحمل شد.

 •    نماینده ولی فقیه در استان  در پایان گفت که اگر شورای شهر حمایت نکند هیچ وقت شهردار نیز علاقه ای برای انجام فعالیت های مختلف ندارد. تعریض پل سوم نیز خیلی در حل مشکل ترافیک مؤثر بوده و برای این پروژه های خوب از شهرداری و شورای شهر اهواز تقدیر و تشکر می کنم. این پروژه یکی از پروژه های ماندگار در سطح شهر اهواز است.
























comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
comment
0
0
comment استاندار،نماینده ولی فقیه،مسئولان شهر،همه برای افتتاح یک زیر گذر؟!!!!!!!!!!
حقیقتا حدمون همینه.

ویزززززززززز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار