شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
آیا دستگاه های نظارتی تخلفات را نظاره می کنند ؟
توزیع کارت ویزیت و تبلیغ روی آن با شعار تبلیغاتی و یا نظرسنجی هایی که در برخی ازشبکه های اجتماعی صورت می گیرد...


شوشان/ محمدرضا ایزدی 

تا شروع تبلیغات انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهرکمتر از پنج ماه باقیست و کاندیداها در تب و تاب فعالیت و رایزنی ها می باشند .

این فعالیت ها تا آنجایی که تبلیغ نباشد ، منع قانونی نخواهد داشت اما توزیع کارت ویزیت  وتبلیغ روی آن با شعار تبلیغاتی ، توزیع خودکارهای تبلیغاتی و یا نظرسنجی هایی که در برخی ازشبکه های اجتماعی صورت می گیرد و با مطرح کردن نام افراد که خود نوعی تبلیغ زودهنگام به شمارمی رود ، ازنظرقانون انتخابات تخلف محسوب می شود ونمی تواند حرکتی صحیح وقانونی قلمداد شود.

دراین بین نقش دستگاه های نظارتی ازجمله فرمانداری اهواز دراین فعالیت های تبلیغاتی زودهنگام چیست وآیا این تخلفات رصد می شود ویا با آن برخورد می شود ؟

از آنجایی که شرح وظایف دستگاه های نظارتی درقانون انتخابات وآئین نامه اجرایی انتخابات تبیین شده وهمچنین اجرای درست ودقیق مراحل شش گانه انتخابات ازجمله بررسی صلاحیت و تبلیغات کاندیداها به وضوح در این قانون آمده ، بنابراین باید با رجوع وعمل به آن اقدام مقتضی صورت گیرد وازهمکنون جلوی تخلفات گرفته شود .

با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که تخلفات درابعاد دیگر و وسیع تروحتی با استفاده ازامکانات اداری وسازمانی صورت بگیرد ویا منجربه خرید رای مردم ودرنتیجه جریان نادرستی در راستای انتخابات شکل بگیرد ، بهتراست دستگاه های نظارتی ازهم اکنون این گونه حرکت ها وتخلفات را با نظارت بهتروبیشتررصد کنند که درآینده امکان مدیریت ومهارکردن جریان انتخابات امکان پذیرشود تا اصل انتخابات زیرسئوال نرود . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار