اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

به منظور اجراي طرح زندانبانی علمی، اولین مرکز مشاوره رفتاری و روان‌درمانی زندانیان خوزستان همزمان با دهه فجر در اهواز افتتاح شد.

سیدجعفر حجازی، استاندار خوزستان، در آيین افتتاحیه این مرکز گفت: خرسندیم که دیدگاه عالی و منویات امام راحل در تبدیل سیستم زندانبانی به مراکز تربیت و احیاء انسان‌ها جامعه عمل پوشیده و امروز کرامت انسانی افراد گرفتار به بهترین شکل در حال احیاء و اصلاح است.

وي تصریح کرد: مشاهدات از این مرکز موجب امیدواری بسیاری شد که جوانان ما اگر به واسطه جرم به زندان افتادند در یک پروسه علمی و مفید راه تربیت و ترمیم کاستی‌های زندگی سعادتمندانه را در فرایندی علمی طی کنند و به عنوان فردی مفید به جامعه باز گردند.

حجازي ادامه داد: استانداری تلاش خواهد کرد تا روند تحول و بهبود سیستم زندان‌ها و نزدیک‌سازی آن به استانداردها و همچنین ساخت و توسعه هدفمند زندان‌ها به شکل توقف‌ناپذیر انجام شود.

وی عنوان كرد: آرزوی همه ما این است که زندان نداشته باشیم اما جرم و مجرم و زندان و زندانی یک حقیقت است و برای تربیت انسان‌ها و با این نگاه که زندان مکان احیا و بازتربیت افراد گرفتار است، نیازمند داشتن و برخورداری از زندان‌های در شان تربیت انسان هستیم.

استاندار خوزستان گفت: اميد است که با توسعه این حرکت‌های امیدبخش در نظام زندانبانی در آینده نزدیک انحرافات در اندک جوانان استان مرتفع و آنان از ناپاکی، پاک و منزه باشند و قطعا روش زندانبانی نوین استان می‌تواند سهم مورد انتظار از زندان را در پروسه اصلاح مجرمین محقق سازد.

رضا پوستچی،‌ مدیرکل زندان‌های خوزستان، نیز در مراسم  افتتاح این مرکز، طرح روان‌درمانی زندانیان را گام علمی نظام زندانبانی در اصلاح رفتار و تغییر در اندیشه‌های مجرمانه زندانیان دانست و گفت: اين طرح با رویکرد شناسايی بسترهای بروز جرم و ارتقا اعتماد به نفس در زندانیان و خودباوری آنان برای عدم ارتکاب جرم پس از آزادی اجرا مي‌شود كه کاهش هدفمند و اصولی جمعیت کیفری را در پي دارد و می‌تواند برترین دستاورد برای مردم باشد.

وي عود بزه و بازگشت زندانیان آزاد شده به زندان را در استان حدود 20 تا 25 درصد ذکر کرد و افزود: با اجراي اين طرح،‌ نرخ عود جرم و بازگشت مجدد این افراد به زندان‌ها بسیار کاهش مي‌یابد و این به واسطه پرداخت ریشه‌ای به اصلاح رفتار مجرمانه زندانیان تحت پوشش است.

پوستچي ادامه داد: با حمایت استاندار و بنابر برنامه‌ریزی‌ها، با بهره‌برداری از اندرزگاه‌های بزرگ مجتمع حرفه‌آموزی استان در آینده نزدیک، دومین مرکز مکانیزه مشاوره رفتاری و روان‌درمانی زندانیان استان در آن مرکز با ظرفیت 2000 نفر آماده خواهد شد و پوشش زندانبانی استان علمی و کاربردی‌تر از گذشته خواهد شد.

این مرکز با ظرفیت 350 نفر و دو سالن اندرزگاهی –خوابگاهی، سالن مشاوره گروهی، مشاوره فردی، سالن آموزش و اقدامات فرهنگی افتتاح شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار