شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، آئین افتتاحیه اولین دفتر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر فکور رئیس دانشکده پزشکی، دکتر حداد شوشتری مدیر اولین دفتر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتتاح شدگروه اخلاق پزشکی، استادان پیشکسوت دکتر تقی  رازی و دکتر پدرام در دانشکده پزشکی برگزار شد.

 

دکتر ایدنی در این جلسه با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق پزشکی در دانشگاه، گفت: مسأله اخلاق یکی از گوهرهای گم شده در جامعه است.

 

وی افزود: شاید به نظر می آید شکاف عمیقی بین جامعه پزشکی و اکثریت مردم ساماندهی می شود ولی این شکاف حقیقی نیست و مجازی بوده و وجود خارجی ندارد.

 

ایدنی بیان داشت: یکی از گروه های مرجع اجتماعی، جامعه  پزشکان هستند چراکه مردم دوست دارند و آرزو دارند پزشک باشند و این یک سرمایه عظیم است. در آخرین نظر سنجی ها نشان داده شده که بعد از اساتید دانشگاه و اعضاء هیئت علمی، دومین گروه اجتماعی  جامعه، پزشکان هستند که مورد اعتماد مردم هستند که حتی مردم برای مشاوره به آنها مراجعه می کنند و این نشان دهنده مرجعیت بالای اجتماعی و سرمایه اجتماعی پزشکان است. ولی در بیرون از این جامعه کوچکترین خطای پزشکی بزرگنمایی می شود و در فضاهای حقیقی و مجازی و رسانه ها تبلیغات منفی انجام می شود.

 

وی با تاکید بر نقد درونی گفت: واقعیت این است که ما باید بطور ساختارمند در خصوص اخلاق پزشکی در جامعه پزشکی و همچنین فرا گیرانمان خوب کار کنیم و حقوق جامعه و بیمارانمان را بدرستی رعایت کنیم، چراکه دانشجوی ما از رفتار های ما الگو می گیرد، بنابراین رفتار و حرکات ما باعث رفتار سازی در مخاطب های ما می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به فرهنگ سازی اخلاقی در سطح دانشگاه در زمینه اخلاق پزشکی افزود: اگر بخواهیم جایگاه و منزلت جامعه پزشکی تقلیل پیدا نکند، بهتر است که اخلاق پزشکی را در صدر و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار