شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز در گفتگو با شوشان: قانون به صراحت وظایف را مشخص کرده است / ضرورت ورود استاندار و شهردار اهواز به موضوع ساماندهی متکدیان سطح شهر
با وجود جمع آوری متکدیان از سطح شهر ، مدیریت اردوگاه متکدیان از پذیرش و نگهداری متکدیان خودداری می کند



شوشان: آهنجان معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز در گفتگو با شوشان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای اردوگاه متکدیان اهواز و تعطیلی آن ، گفت: آسیب های جامعه را باید برطرف کرد و در بحث متکدیان هم فرقی نمی کند چه کسی متولی اردوگاه باشد. همگی ما در این شهر زندگی می کنیم و چهره شهر توسط متکدیان مخدوش شده است. 

وی افزود: با توجه به آب و هوای مطلوب خوزستان و اهواز در شش ماهه دوم سال ، شاهد سرازیر شدن تعداد زیادی از متکدیان به اهواز و استان هستیم. همه ساله برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان بخصوص در شش ماه دوم ، برنامه های ویژه ای در نظر گرفته می شد و ستاد بحرانی نیز شکل می گرفت. 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز با اشاره به مصاحبه کلاه کج مدیر اردوگاه متکدیان اهواز و انتقاد از معاونت فرهنگی مبنی بر انتقال یازده نفر از نیروهای این اردوگاه به معاونت ، گفت: صرفا پنج نفر از نیروهای اردوگاه به معاونت فرهنگی شهرداری اهواز منتقل شده اند و یازده نفر صحیح نیست. 

آهنجان جان افزود: هر ساله با همین امکانات و با همین تجهیزات  روزانه بین 20 تا 30 متکدی از سطح شهر جمع آوری و در اردوگاه نگهداری می شدند. عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری در این زمینه کاملا روشن است و حتی فراتر از وظیفه ، در یک سال 650 متکدی سوری و پاکستانی را به خارج از استان منتقل کردیم.

وی با اشاره به اختلافات پیش آمده ، گفت: دستور العمل و مصوبات مشخص کرده که شهرداری ها وظیفه تجهیر و تامین امکانات اولیه  اردوگاه متکدیان را برعهده دارند و هزینه های جاری باید از محل بودجه عمومی و از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شود.  شهرداری ها در این زمینه هیچ گونه تعهدی ندارند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز افزود: با وجود آنکه قانون به صراحت وظایف را مشخص کرده اما شهرداری اهواز در بحث متکدیان و ساماندهی آنان فراتر از وظیفه عمل کرده است چرا که چهره شهر و سلامت و امنیت شهروندان برای مجموعه شهرداری اهمیت دارد. در این راستا ، 28 اسفند تا 15 فروردین هر سال به خاطر ورود مهمانان نوروزی و گردشگران ، تمام متکدیان در اردوگاه جمع آوری و نگهداری می شدند.

 آهن جان با اشاره به اینکه در بحث آسیب های اجتماعی نباید خودسرانه رفتار کرد، گفت: طبق گزارش مدیر امور اجتماعی ، با وجود جمع آوری متکدیان از سطح شهر ، مدیریت اردوگاه از پذیرش و نگهداری متکدیان خودداری می کند و این گونه تصمیمات ، موجب آسیب به شهر و شهروندان می شود.

وی گفت: به صراحت قانون گفته است که هزینه امکانات و تجهیزات اولیه و همچنین ساخت اردوگاه برعهده شهرداری است اما مابقی امور ، دیگر بر عهده شهرداری نیست.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز با اشاره به حقوق معوقه کارکنان اردوگاه متکدیان ، گفت: فقط دو ماه حقوق پرسنل این اردوگاه عقب افتاده است که آن نیز بر اساس مصوبه شورای شهر اهواز ، در شرف پرداخت است. وی افزود: وقتی هیچ متکدی در اردوگاه نگهداری نمی شود چرا باید از سوی شهرداری اهواز حقوق پرداخت شود؟!

وی در پایان گفت: برای برطرف شدن مشکلات و سامانی متکدیان ، اعتقاد دارم ستادی با حضور استاندار و شهردار اهواز و همچنین ارگان های متولی تشکیل و آنگاه در این زمینه تصمیم گیری شود.  مشکل این نیست که مدیریت اردوگاه متکدیان برعهده چه کسی باشد.  باید همکاری صورت گیرد و متکدیان ساماندهی شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار