شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
دکتر زهرا بزرگ زاده رئیس بیمارستان سوانح وسوختگی آیت الله طالقانی اهواز از پروژه یکصد تختخوابی بیمارستان سوانح وسوختگی طالقانی اهواز که درمنطقه پاداد درحال ساخت است بازید کرد.

وی در حاشیه این بازدید از پیشرفت عملیات احداث بیمارستان سوانح و سوختگی پاداد با سرعت مطلوب خبر داد و گفت: عملیات احداث بیمارستان یکصد تختخوابی سوانح وسوختگی اهواز با زیر بنای بالغ بر 21000متر مربع در زمینی به وسعت 40000 مترمربع با اسکلت بتن آرمه از سال 93آغاز شده است.

بزرگ زاده ادامه داد: این بیمارستان در شش طبقه احداث شده که در طبقه اول آن اورژانس، پشتیبانی وخدماتی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، درمانگاه، رختشورخانه، آشپزخانه و فضاهای تاسیساتی وجود داشته و در طبقات دیگر آن نیز آزمایشگاه، اتاق های بستری، بستری نیمه عفونی، غیر عفونی، بخش های جراحی، بخش های مراقبت های ویژه سوختگی، اتاق های عمل، پاویون کارورزان، فضاهای آموزشی و...طراحی و در حال ساخت می باشد.

وی اذعان داشت: نمای ساختمان این بیمارستان تلفیقی از سنگ های ساختمانی و سیمان شسته دکوراتیومی باشد و پنجره ها از پروفیل های UPVC و با قابلیت نصب شیشه دوجداره در این نماها طراحی شده است.

بزرگ زاده گفت: کف ساختمان از سنگ گرانیت و دیوارها از بلوک بتنی سبک با پوشش سنگ است و تهویه مرکزی توسط سه دستگاه چیلرتراکمی هواخنک با کمپرسور اسکرو به ظرفیت هرکدام 358 تن برودتی با دستگاه های هوارسان و نیز فن کوئل های سقفی تامین می شود.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اظهار داشت: همچنین ساختمان این بیمارستان دارای سیستم اعلام حریق آدرس پذیر با کنترل مرکزی 8لوپ می باشد. سایر تجهیزات و امکانات این بیمارستان شامل شبکه سیستم UPS، سیستم آنتن مرکزی، احضار پرستار، اینترکام و مرکز تلفن می باشد.

وی اضافه کرد: 80درصد نیروی برق مورد نیاز بیمارستان با پشتیبانی سه دستگاه دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری تامین خواهد شد.

بزرگ زاده در پایان ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های مجدانه دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای اتمام هر چه سریعتر این پروژه، بیان داشت: امید است عملیات ساحت و احداث این بیمارستان که نیاز جدی استان خوزستان و دیگر استان های همجوار است هرچه سریعتر به پایان برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار