خبر بسیار کوتاه بود ” انا لله و انا الیه راجعون – انتقل الی رحمةالله سماحة السید عبدالحسین السید عرب” اما برای کسانی که از نزدیک حتی لحظاتی کوتاه همدم این انسان ملکوتی بودند این پیامک بسیار جانکاه و تلخ است...

"> حاج سید عبدالحسین سیدعرب به ملکوت اعلی پیوست
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

خبر بسیار کوتاه بود ” انا لله و انا الیه راجعون – انتقل الی رحمةالله سماحة السید عبدالحسین السید عرب” اما برای کسانی که از نزدیک حتی لحظاتی کوتاه همدم این انسان ملکوتی بودند این پیامک بسیار جانکاه و تلخ است...

به گزارش شوشان به نقل از ملاثانی نیوز، خبر بسیار کوتاه بود ” انا لله و انا الیه راجعون – انتقل الی رحمةالله سماحة السید عبدالحسین السید عرب” اما برای کسانی که از نزدیک حتی لحظاتی کوتاه همدم این انسان ملکوتی بودند این پیامک بسیار جانکاه و تلخ است.گو امروز اینکه از استوانه های مستحکم حیات اجتماعی خوزستان فرو ریخت و خلا بزرگی در جامعه ایجاد گردید.

سیدعبدالحسین را دو نسل گذشته خوزستان و اهواز به نیکی می شناسند. مردی که نقطه وصل و نماد مهر و محبت و صلح و صفا بود.درب خانه اش هیچ لحظه ای به روی مردم حتی در نیمه های شب بسته نشد. طبقه محروم و روستایی بهتر از هرکس آدرس خانه محبت این سید فروتن را می داند. انفاس سید شمیم دل انگیز وصل و اخوت می دهد.

در نزاع های پیچیده عشایری و دعواهای اجتماعی دست “سید عبدالحسین” گره گشا بود. در طول حیاتش برای همه طوایف و قبایل خوزستان نقش پدری مهربان و دلسوز را ایفا کرد و خطاب او به همه ” بویه ” یا همان پدر جان بود. عموم علما و مسئولان خوزستان برای “مسیح اهواز” احترام خاصی قائل بوده و هستند . در مناسبت های گوناگون خصوصا عید سعید فطر همه جهت زیارت و دیدن او راه گلستان را در پیش می گرفتند.

آیةالله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در سال ۶۸ با بیان خاطره ای از مبارزات خانواده سید عرب با رژیم بعثی عراق می گوید: خاندان سیدعرب برای دفاع از اسلام و تشیع از هیچ جیزی دریغ نکردند و سید عبدالحسین بارها تا مرز اعدام رفته است. همه علمای خوزستان هنگام سفر به نجف و کربلا و یا در هنگام تعقیب نظام پهلوی ایران یا حزب بعث عراق  برای مدتی در منزل سید عرب پناه برده اند“

سید بارها همراه با آیةالله موسوی جزایری و آیةالله شفیعی و حجةالاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی (در دوره نمایندگی مردم اهواز) در جلسات و محافل فرهنگی انجمن اسلامی ملاثانی حضور می یافت و متواضعانه در کنار جوانان این منطقه می نشست و به سخنان این دردانه های روزگار گوش فرامی داد .او به مردم و جوانان حزب الله ملاثانی عشق می ورزید. در همان نشست ها عشق این ولی خدا به دلمان نشست و سال ها بر عمق آن افزوده شد.

سیدعبدالحسین از جهت علم و اطلاعات فقهی نیز در سطح یک فقیه کامل بود و از این جهت  مورد مراجعه مردم و مورد وثوق علما این خطه قرار می گرفت. در مجموع علمای اعلام خوزستان بویژه حضرات موسوی جزایری و شفیعی برای این سید جایگاه ویژه ای قائل بوده و حرمت اش را گرامی می داشتند . امروز در کمال ناباوری خبر ارتحال این سیدجلیل القدر در کوچه پس کوچه های اهواز و دشت آزادگان پیچیده است و گرد غم را بر چهره همه ما نشانده و فرزندان قبایل و طوایف عرب خوزستان پدر مهربانی را از دست داده اند.

او مسیح اهواز و نماد اخلاق محمدی و کانون مهر و محبت بود.

پایگاه خبری شوشان به نوبه خود مصیبت درگذشت حاج سیدعبدالحسین را به خاندان سیدعرب بویژه حاج سیدطه موسوی و بردار عزیزم حاج سیدمحمد علی موسوی دهدار اسبق ملاثانی تسلیت عرض می نماید .امیدواریم خداوند این سید جلیل القدر را با جد بزرگوارش پیامبر گرامی اسلام (ص) در بهشت برین محشور فرماید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار