اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز: این بیمارستان افتخار دارد تا همزمان با هفته وحدت و هفته پژوهش کلنگ مرکزکلنگ‌ اولین مرکز تحقیقات سوختگی جنوب‌غرب کشور در اهواز را به زمین بزند

دکتر زهرا بزرگ‌زاده رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز با بیان اینکه این بیمارستان افتخار دارد تا همزمان با هفته وحدت و هفته پژوهش کلنگ مرکزکلنگ‌ اولین مرکز تحقیقات سوختگی جنوب‌غرب کشور در اهواز به زمین زده شد تحقیقات سوختگی را به زمین بزند، اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی انجام‌شده در حوزه دانشگاه و لزوم ارتقا و بهبود کیفی خدمات درمانی ارائه‌شده به بیماران سوختگی در بیمارستان سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز و همگام باعلم نوین دنیا مقرر گردید این مرکز تحقیقاتی درجهت تحقق اهداف استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی اهواز احداث گردد.

وی با بیان اینکه این مرکز تنها مرکزی تحقیقات سوختگی در منطقه جنوب‌غرب کشور است، ادامه داد: مرکز تحقیقات سوختگی با زیربنای حدود 330 مترمربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در 2 فاز به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز اول شامل ساختار عمرانی فنی پیش ساخته است که بمدت 2 ماه اجرا خواهد شد وفازدوم آن با تاسیسات وتجهیزات تخصصی بمدت 6 ماه از شروع اجرای پروژه افتتاح خواهد شد.

بزرگ زاده با ابراز قدردانی از حمایت‌های دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جنذی شاپور اهواز برای تأسیس و احداث ساختمان این مرکز، تصریح کرد: از آنجا که افزایش ادامه حیات با کیفیت برای بیماران سوختگی، یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران بیمارستان است، تأسیس این مرکز تحقیقاتی برای بهبود درمان و افزایش حیات این بیماران مهم است و می‌تواند شاخص L.I.50 را افزایش دهد. این اندیس نشان‌دهنده امید به حیات در بیماران سوختگی است و هرچه افزایش یابد، امید به ادامه حیات بیماران با درجه سوختگی بالاتر افزایش خواهد یافت.

رئیس بیمارستان طالقانی اهواز افزایش اندیس L.I.50، کاهش ریسک عفونت، کاهش مدت زمان بستری و افزایش رضایت‌مندی بیمار و ... را از موارد مهم برای افزایش شانس ادامه حیات بیماران با درصد سوختگی بالا عنوان کرد و ادامه داد: این مرکز با تولید محصولاتی از قبیل سلول، پوست، فرآورده‌ها و سایر بافت‌های مورد نیاز برای بیماران نیازمند که خود آن‌ها پوست کافی برای ترمیم و پیوند ندارند، می‌تواند به آن‌ها برای بهبود و بازگشت سلامتی کمک کند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی مرکز تحقیقات سوختگی خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف تأسیس این مرکز می‌توان به راه‌اندازی بزرگترین اتاق تمیز (Clean room) و بانک پوست در منطقه جنوب‌غرب کشور، راه‌اندازی بزرگترین مرکز سلول‌درمانی برای ترمیم زخم‌های ناشی از سوختگی و ...، و راه‌اندازی بزرگترین آزمایشگاه کشت سلول‌های بنیادی در این منطقه اشاره کرد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز عنوان کرد: در چشم‌انداز استراتژیک بیمارستان احداث مرکز تحقیقات سوختگی و سلول‌های بنیادی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و کارآمد، به جامعه پزشکی، پژوهشگران، بیماران و سایر مردم در سطح کشور و منطقه‌جنوب و حوزه خلیج فارس از طریق گسترش مرزهای دانش و نهادینه‌کردن پژوهش در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه و دانش عمومی و تخصصی در زمینه‌های مرتبط، خدمات ارائه خواهد داد.

بزرگ‌زاده با ابراز امیدواری از اینکه با بهره‌برداری از این پروژه و همکاری سایر نهادها در راستای افتتاح هرچه سریع‌تر این مرکز گامی بزرگ برای ارتقاء سطح دانش علمی و پژوهشی و ارائه خدمات درمانی بهینه به بیماران سوختگی برداشته شود، خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل فضایی با وسعت بیش از 150 مترمربع به‌عنوان اتاق تمیز (Clean room) است؛ همچنین در این مرکز 2 فضای مطالعاتی برای محققان در نظر گرفته شده است و آزمایشگاه‌های تخصصی و واحدهای پشتیبانی آن نیز احداث خواهد شد.

وی مهم‌ترین بخش این مجموعه  را اتاق تمیز و زنجیره اتاق سرد و گرم عنوان و تصریح کرد: در این بخش محصولاتی از قبیل سلول با بکارگیری آخرین شرایط استریلیزاسیون و استانداردهای روز دنیا، کشت و تبدیل به پوست می‌شوند که برای بیماران سوختگی نیازمند پوست استفاده شوند.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز گفت: این مرکز در 2 فاز به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز اول امروز کلنگ‌زنی شد و در 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین فاز دوم بهمن‌ماه امسال کلنگ‌زنی و بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه دکتر قلمبر مدیر گروه جراحی پلاستیک ضمن ابراز رضایت از احداث این مرکز بیان داشت: ان شاء الله با کمک این مرکز بتوانیم خدمات در خوبی در مقایسه با بیمارستانهای مشابه کشور و حتی برتر از آنها به مراجعین داشته باشیم.

دکتر عطایی فوق تخصصی جراح پلاستیک وعضو هیئت علمی دانشگاه نیز در پایان به اهمیت بالای این مرکز اشاره نمود و اذعان داشت: سالها است که بهره مندی از سلولهای کشت شده و پوست تولیدشده برای ترمیم کلیه زخم ها به ویژه زخم های ناشی ازسوختگی با درصد بالا که پوست کافی برای تکمیل درمان ندارند وحیات آنها درمعرض خطراست، مورد استفاده قرار می گیرد و این امر موجب کاهش چشمگیر در عوارض سوختگی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار