شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:شهرستان اندیمشک از ظرفیت های زیادی برخوردار است که باید از این ظرفیت ها در راستای بهبود معیشت مردم استفاده شود.

به گزارش ایرنا ، فریدون حسنوند روز جمعه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری بیست و دومین جشنواره نمایشی لاله های سرخ در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: بسیاری از زیرساخت ها برای رشد و توسعه شهرستان وجود دارد که با بهره گیری از این زیرساخت ها و پتانسیل ها می توان شهرستان را متحول کرد.

وی بیان کرد:معرفی این ظرفیت ها نیز باید به نحو شایسته در سطح کلان و ملی انجام گیرد ضمن اینکه با معرفی این ظرفیت ها بستر لازم برای جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی مهیا می شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان اندیمشک گفت:اندیمشک در بخش فرهنگ و هنر توانمندی خوبی دارد لذا برای تقویت هرچه بهتر این بخش باید کارگروه تخصصی فرهنگی هنری در شهرستان تشکیل شود.

حسنوند گفت:جشنواره نمایشی لاله های سرخ شهرستان اندیمشک به عنوان یکی از برنامه های شاخص فرهنگی هنری که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آغاز شده بود طی سال های اخیر کمرنگ شده است.

وی بیان کرد:این جشنواره هنری ، فرصتی برای تبیین ارزش ها به زبان هنر است و لذا باید با همان هدف اولیه خود به صورت پررنگ تر و مشارکت همگانی برگزار گردد. فرماندار اندیمشک هم گفت:بیست و دومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ در شهرستان اندیمشک فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امسال با نگاه ویژه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، می تواند اثر گذارتر از هرسال باشد.

پیمان جهانگیری افزود:جشنواره های فرهنگی و هنری شهرستان با توجه به توانمندی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان باید به نحو ومطلوب و با هدف شناسایی و معرفی هرچه بهتر ظرفیت های شهرستان برگزار گردد.

وی افزود:جشنواره نمایشی لاله های سرخ و جشنواره ادبی ملک ملکوت در شهرستان اندیمشک با استقبال خوب مردم و مسئولین در ماههای آتی برگزار می گردد. وی تاکید کرد:حمایت از بخش فرهنگ و هنر در شهرستان با عزم مسوولان انجام می شود و کارگروه تخصصی فرهنگی هنری نیز به منظور تقویت هرچه بهتر برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان به زودی تشکیل خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک هم گفت: جشنواره تئاتر لاله های سرخ دومین جشنواره مهم کشور به لحاظ تداوم در برگزاری و محتوای دفاع مقدس است.

علی بازگیر افزود:فراخوان این جشنواره به 12 استان زاگرس نشین ارسال شده و دبیرخانه این جشنواره راه اندزی و در حال دریافت آثار از این استان ها است. وی بیان کرد:چهار گروه نمایش خیابانی برای اولین بار به این جشنواره اضافه شده تا با اجراهای خود در سطح شهر ، این جشنواره را در دل و بین مردم اجرا نمایند.

بازگیر گفت:محتوای جشنواره دفاع مقدس،فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای مدافع حرم است که با اجرای نمایش های خیابانی و حضور گروههای نمایشی در شهرستان ، در راستای ترویج فرهنگ های ارزشی تلاش خواهد شد. وی افزود:در مرحله اصلی 17 گروه نمایش صحنه ای از 12 استان کشور در این جشنواره در شهرستان حضور خواهند داشت.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری انجمن هنرهای نمایش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک از 18 تا 21 بهمن ماه امسال برگزار می شود.
جشنواره نمایش لاله های سرخ اندیمشک با یاد شهدای گلگون کفن ایران اسلامی هر سال در شهرستان اندیمشک برگزار می گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار