اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
معاون عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم آماده‌باش تمام دستگاه‌های اجرایی جهت مدیریت و مقابله با وقوع سیل احتمالی در هفته جاری در استان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی خوزستان تا رفع اعلام خطر از سوی ستاد بحران، به تمام واحدهای مربوطه خود اعلام آماده‌باش دهند.

دکتر ‌فرامند هاشمی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: ‌باید جلسات با تصمیمات مناسب تشکیل شوند؛ متاسفانه همیشه شاهد این هستیم که به تبعات یک موضوع یا رویداد پس از وقوع آن می‌پردازیم.

وی با بیان این‌که باید فکری به حال تامین اعتبارات و امکانات شود،تصریح کرد:‌ نباید تامین اعتبارات و موضوع کمبود امکانات را با وقوع حوادثی مانند سیل فراموش کرد و خدای نکرده شاهد این باشیم که تاسیساتی که در طول 40 سال احداث شده‌اند از دست می‌روند و شاهد فقدان سرمایه‌ها باشیم.

پیش‌بینی سیلاب و شکستگی سدهای کنار روستاها

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران به علت اعلام احساس نگرانی مدیریت بحران خوزستان در زمینه وقوع سیل عنوان کرد: طبق گزارش‌ها با توجه به ظرفیت خالی مخازن موجود در سطح خوزستان، بارش باران و برف در بالادست در هفته جاری نباید مشکلی ایجاد کند ولی در میان‌دست و پایین‌دست به علت روان شدن سیلاب از رودخانه‌ها و شکستگی برخی سدهای کناری روستاها، مشکلاتی خواهیم داشت.

هاشمی‌زاده افزود:  بنابراین باید فورا این موضوع جهت انجام هماهنگی‌های لازم به ادارات مربوطه اعلام شود و طبق روال،تمامی اقدامات کار باید انجام گیرد.

اعلام آماده‌باش به تمامی واحدهای دستگاه‌های اجرایی خوزستان

وی ادامه داد: از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که به واحدهای مربوطه خود تا زمان اعلام رفع خطر از سوی ستاد مدیریت بحران خوزستان، آماده‌باش اعلام کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: باران رحمت الهی است و باید دعا کنیم تا بارش باران افزایش یابد ولی کنترل و مدیریت این بحران هنر است و امید است که این کنترل با همت دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

استقرار کشیک‌های شبانه‌روزی در هفته جاری

وی با تاکید بر لزوم استقرار کشیک‌های شبانه‌روزی در ادارات دستگاه‌های ذی‌ربط در هفته جاری گفت:‌ کشیک‌های شبانه‌روزی کاری معمول و همیشگی است اما مجددا یادآوری می‌کنم و تذکر می‌دهم که دستگاه‌های اجرایی نسبت به استقرار این کشیک‌ها توجه کنند.

هاشمی‌زاده افزود: همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که در این مدت در دسترس باشند و به مرخصی نروند تا در صورت وقوع هرگونه مشکل، به سرعت با آنان ارتباط برقرار شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به مناسب بودن توزیع امکانات در هفته آینده در مناطق حادثه‌خیز اظهار کرد:‌ باید به مناطق و شهرستان‌هایی که آسیب‌پذیری بیشتری در زمان وقوع بحران دارند، نگاه ویژه‌ای شود و امکانات به این‌گونه مناطق مانند شهرستان باغملک سوق داده شوند.

وی بر لزوم فع مشکل پل ارتباطی ورودی شهر باغملک تاکید و تصریح کرد:‌ اداره راه وشهرسازی خوزستان سریعا به هر نحوی و حتی به صورت استقراضی اقدام به حل مشکل پل ارتباطی ورودی این شهرستان کند و ما نیز حتما قول کمک می‌دهیم؛ این پل، راه حیاتی و اصلی منطقه و مسیر ارتباطی خوزستان با بسیاری از استان‌های کشور است.

هاشمی‌زاده در خصوص پوشش بیمه‌ای مردم در زمان وقوع بحران عنوان کرد:‌ بسیار مهم است که حداقل، خسارت وارده به مردم در این بحران‌ها از طریق بیمه تامین شود و از این نظر مشکلی ایجاد نشود. تامین اعتبار خسارات ناشی از وقوع سیل در ماده 12 قانون مدیریت بحران و در ماده 25 این قانون پیش‌بینی شده و حتما باید از این نظر پیگیری‌های لازم را انجام داد تا خسارت‌های احتمالی مردم پرداخت شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار