شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
استاندار خوزستان گفت: 15 شهرک کشاورزی در خوزستان احداث می شود که زیرساخت های این شهرک ها توسط سازمان جهاد کشاورزی ایجاد می شود.


غلامرضا شریعتی یکشنبه در شورای اشتغال خوزستان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: سازمان آب و برق خوزستان مجوز تامین آب پنج شهرک را تایید کرده است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اعلام آمادگی کرده که برای اشتغالزایی مددجویان خود در این شهرک ها فعالیت کند. استاندار خوزستان درادامه اضافه کرد: جای برخی دستگاه های اجرایی برای تعهد ایجاد اشتغال  خالی است از جمله شرکت مناطق نفتخیز جنوب که یک میلیون بشکه نفت به تولیدات آن افزوده شده و یا شرکت توسعه نیشکر و یا سازمان آب و برق خوزستان که هیچ تعهد اشتغالی را نداده اند.

شریعتی اضافه کرد: همچنین با احداث پالایشگاه جدید در آبادان که به زودی کلنگ احداث آن زده می شود پیش بینی شده که 10 هزار نفر در این پالایشگاه مشغول به کار شوند.

وی گفت: برای سال 96 تمامی دستگاه های خوزستان در زمینه اشتغال باید پاسخگو باشند و عملکرد خود را در ایجاد اشتغال عنوان کنند. استاندار خوزستان افزود:بر اساس فرهنگ هر منطقه در خوزستان باید اشتغالزایی انجام شود.

کسب رتبه نخست کشوری خوزستان در جذب نوآموزان پیش دبستانی

شریعتی بیان کرد: خوزستان رتبه نخست کشور را در جذب نوآموز در دوره پیش دبستانی کسب کرده است. وی اظهار کرد: بر اساس بررسی انجام گرفته یکی از عوامل مهم در افت تحصیلی دانش آموزان خوزستانی دوزبانه بودن دانش آموزان است که برای حل این مشکل تصمیم گرفته شد دوره پیش دبستانی در خوزستان اجباری شود و پوشش جذب نوآموزان در دوره پیش دبستانی به صددرصد برسد.

وی گفت: رتبه جذب نوآموز در دوره پیش دبستانی در خوزستان 18 بود که امسال موفق شدیم رتبه اول کشور را در جذب نوآموزان در کشور کسب کنیم.

استاندارخوزستان با اشاره به اینکه امسال 90 هزار نوآموز خوزستانی در دوره پیش دبستانی جذب شدند بیان کرد: برای حمایت از دوره پیش دبستانی در خوزستان 140 میلیارد ریال نیاز است که 50 درصد این هزینه توسط استان و 50 درصد دیگر را وزارت آموزش و پرورش تامین می کند.
وی افزود: پوشش صددرصدی نوآموزان در پیش دبستانی باید تا 10 سال آینده به صورت پایدار ادامه یابد و در این جریان چهار هزار نفر به صورت حق التدریسی در پیش دبستانی مشغول به کار شدند.

حتی جذب 99درصدی اعتبارات قابل قبول نیست

استاندار خوزستان خطاب به بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال بیان کرد: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که بانکی حتی یک درصد زیر صددرصد در پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی کوتاهی کند.

شریعتی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال با مبلغ 50 میلیون ریال مبلغی نیست که حتی جای بحث داشته باشد و بانک ها در پرداخت آن سخت گیری می کنند.

وی گفت: بانک صادرات و بانک ملت از جمله بانک های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال هستند که عملکرد مناسبی ندارند.

استاندار خوزستان افزود: بر اساس اطلاعاتی که داده شده بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مبلغ 430 میلیون ریال علاوه بر دریافت مبلغی برای افتتاح حساب، مبلغی به میزان پنج میلیون ریال و قسط اول وام را نیز دریافت می کند که این کار باعث فراری دادن متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال شده است.

نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات اشتغال مبالغ زیادی را از متقاضی دریافت می کند که بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال از دریافت آن پشیمان شده اند.

 عملکرد برخی بانک ها بر خلاف مصالح نظام است

استاندار خوزستان درادامه این نشست عنوان کرد: اینگونه عمل کردن بانک ها باعث ناامیدی و گله مندی مردم از نام و دولت می شود و این کار خلاف اهداف نظام جمهوری اسلامی است.

شریعتی افزود: عملکرد ضعیف بانک ها و همکاری نکردن در بحث اشتغال باعث کاهش سطح رفاه مردم خوزستان می شود و سخت گیری خارج از مقررات باعث مهاجرت مردم از استان می شود.

وی ادامه داد: این نوع عملکرد ضعیف بانک ها در بحث کمک به بحث اشتغال نشان می دهد بسیاری از دستگاه ها در استان نظارتی بر سیستم خود ندارند.

شریعتی گفت: در استان خوزستان از بخش بیمه سلامت به ازای هر فرد 230 هزار ریال پرداخت می شود این در حالی است که میانگین کشور در این حوزه 270 هزار ریال است و در استانی همچون یزد 470 هزار ریال پرداخت می شود؛ این گونه برخوردها و عملکردها باعث مهاجرت مردم از خوزستان می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار