اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
رئیس هیات بوکس شهرستان آبادان:
رئیس هیات بوکس آبادان از راه‌اندازی موزه بوکس ایران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، حمید نیک‌پی امروز در نشست با خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: این موزه به موضوع بوکس در آبادان، خوزستان و ایران می پردازد تا از این طریق بتوانیم موجودیت بوکس را به نسل آینده نشان دهیم.

وی افزود: همانگونه که وقتی از فوتبال آبادان حرفی به میان می‌آید همه به یاد حضور شش نفر از بازیکنان آبادانی در تیم‌ملی می‌افتند، ما نیز قصد داریم کسانی که از این موزه بازدید می‌کنند از آن پس، هرگاه سخن از ورزش بوکس شد بتوانند در ذهن خود بوکسورهای‌شان را به یاد بیاورند. در گذشته از ۱۲ بوکسور تیم ملی، ۹ نفرشان از جمله کرامت ندیمی آبادانی بودند که متاسفانه با توجه به این‌که در آن زمان چندان گرفتن عکس مرسوم نبود، عکسی در این خصوص موجود نیست.

رئیس هیات بوکس آبادان اظهار کرد: برای راه‌اندازی این موزه و همچنین خانه بوکس به همراه یک خوابگاه در کنار یکدیگر، رییس اداره ور ورزش و جوانان آبادان محلی را در پشت سالن ولیعصر به حدود ۵۰۰ متر پیش‌بینی کرده است.

انتشار فراخوان جمع آوری مدال‌ها و عکس ها برای قرار گرفتن در موزه

وی تصریح کرد: در زمان حاضر فراخوانی را به منظور جمع آوری عکس، مدال، احکام قهرمانی، روزنامه‌ها، جام‌ها و تمام اسنادی که از گذشته تا به امروز بوده، منتشر کرده‌ایم و در آن فراخوان از همه به ویژه قهرمانان خواسته‌ایم تا در صورت امکان این یادگاری‌ها را برای عرضه و نمایش به شکل خاص در موزه بوکس در اختیار ما قرار دهند.

نیک‌پی بیان کرد: به منظور انجام درست و مناسب این کار که باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود از یک تیم کارشناسی در این زمینه دعوت به همکاری کرده‌ایم تا موزه‌‌ای با مستنداتی که روند شکل‌گیری و ادامه بوکس در آبادان و رسیدن به کشور را نشان دهد، به بیننده ارائه کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه نفت از سوی شرکت پالایش نفت آبادان در این شهرستان نیز گفت: با رایزنی‌های انجام شده با این شرکت، پیشنهاد راه‌اندازی موزه تلفیقی فوتبال و بوکس را به آن‌ها ارائه دادیم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

سرپرست هیات بوکس آبادان در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: پس از فوتبال، ورزش بوکس، ورزش مردم‌دوست شهر آبادان است که این مقبولیت را مردم آبادان با حضور پرتعدادشان در سالن‌های ورزشی و تماشای مسابقات به اثبات رسانده‌اند. 

وی که خود نیز از خانواده بوکس آبادان است که زمانی نیز کار مربیگری را به انجام می رساند، اظهار کرد: خوشبختانه براساس برنامه ای که در قالب کوتاه مدت برای بوکس آبادان ترسیم کرده بودیم کارها را تاکنون یک به یک به پیش برده‌ایم.

ساخت خانه بوکس آبادان آغاز شد

نیک‌پی از امکانات به عنوان ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین موارد برای رشته بوکس نام برد و گفت: از آن‌جایی که بوکس شهرستان دارای خانه نبود، به همین دلیل توانستیم با پیگیری‌های جدی با ادیبی، رییس اداره ورزش و جوانان آبادان ساخت خانه بوکس را آغاز کنیم. خانه‌ای که در آینده بسیار نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، بوکسور داریم، ضمن‌این‌که ۱۸ مربی سازماندهی شده و آموزش دیده نیز کار هدایت این بوکسورها را بر عهده دارند. در فصل تعطیلی مدارس نیز با سیل مراجعه علاقه‌مندان به این ورزش در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان مواجه هستیم. باید بگویم ما در رده سنی بزرگسالان یک تیم مشخص و قوی داریم.

سرپرست هیات بوکس آبادان با اشاره به هدف‌گذاری فدراسیون بوکس در جهت تربیت بوکسور به صورت شروع و اجرای برنامه‌های تخصصی و فنی از رده‌های سنی، افزود: ما این کار را در آبادان آغاز کرده‌ایم و به واسطه نگاه خوب و ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به ورزش آبادان، توانستیم امکانات خوبی را در این زمینه از این سازمان دریافت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اعلام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر کمک به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و آسیایی در شهرستان، اظهارکرد: این موضوع با استقبال و تایید ناطق‌نوری، رییس فدراسیون بوکس نیز همراه بود. ما به لطف خدا و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و اداره ورزش و جوانان آبادان توانستیم مسابقات بین‌المللی بوکس شکست حصر آبادان را به صورت خوب و در خور شان نام شهرستان برگزار کنیم. آوازه آبادان در رشته بوکس شهره است. در این مسابقات تیم آبادان به رغم حضور بوکسورهای قوی و حتی المپیکی در تیم‌هایی چون سوریه و قزاقستان، توانست جایگاه نخست را از آن خود کند و نام و آوازه شهر و شهدای حماسه شکست حصر آبادان را با این پیروزی زنده نگه دارد.

مسابقات شکست حصر آبادان، نماد شهر است

نیک‌پی تصریح کرد: مسابقات بوکس شکست حصر آبادان، نماد این شهرستان است که در تقویم فدراسیون نیز ثبت شده است. تلاش داریم تا به رغم رکودی که طی چند سال گذشته در برگزاری این مسابقات ایجاد شده بود، از این پس این مسابقات را در زمان و موعد مقررش برگزار کنیم. خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد و در یکم مهرماه برگزاری این مسابقات را آغاز کردیم و در چهارم مهرماه یعنی شب شکست حصر آبادان هم اختتامیه آن را داشتیم. برای نخستین بار نیز کلاس داوری ستاره‌دار بین‌المللی را در کنار این مسابقات داشتیم که با موفقیت به انجام رسید.

وی در ادامه در خصوص برگزاری مسابقات بوکس شکست حصر آبادان، یادآور شد: از بزرگان بوکس آبادان از جمله کورش مولایی در برگزاری این مسابقات کمک گرفتیم و او تمام بار فنی مسابقات را بر عهده داشت و انصافا نیز به خوبی آن را به انجام رساند. مسعود کرم‌بیگی، فرید امانی، عقیل سلامات و زویدات نیز در کنار وی به خوبی کار کردند.

رئیس هیات بوکس آبادان از نفت، کارگر، پتروشیمی، مخابرات، اروند و تربیت‌بدنی به عنوان باشگاه‌های فعال در زمینه بوکس نام برد و گفت: از آن‌جایی که دغدغه بیشتر ورزشکاران موضوع اشتغال است باید در ابتدا بزرگسالان را تامین کنیم تا بتوانیم در جهت ترغیب و تشویق نونهالان به سمت این رشته امیدوارتر عمل کنیم. برای این منظور هم در زمینه ارتقای سطح علمی بوکسورهای‌مان (رده سنی بزرگسالان) در مقاطع مختلف دانشگاهی به آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی افزود: در گفت‌وگویی که با مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم، قرار شد در قالب تفاهم‌نامه‌ای با ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، ورزش بوکس را به مدارس وارد کنیم تا زمینه جلب و جذب را در میان آن‌ها بالا ببریم. در زمینه تربیت بوکسور به ویژه از طریق مدارس، برنامه‌های جدی وجود دارد، ضمن‌ این‌که در انتخاب مربی برای رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان باز هم کارشناسی شده عمل کردیم.

هیات بوکس آبادان هیچ بودجه مشخصی ندارد

نیک‌پی اظهارکرد: هیات بوکس هیچ بودجه مشخص و تعریف شده‌ای ندارد و هزینه‌های مورد نیازمان در برگزاری مسابقات را از طریق رایزنی با دوستان و حامیان همیشگی خود به ویژه سازمان منطقه آزاد اروند تامین می‌کنیم و فعلا از این بابت مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا با تامین منابع مالی در بحث پایه نیز فعالیت‌های خود را آغاز و ادامه دهیم.

رئیس هیات بوکس آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از دعوت این هیات از پیشکسوتان بوکس آبادان برای همراهی و کمک به آن ها خبر داد و گفت: در حال حاضر در کمیته فنی ما جهانگیر اسلامی، ابوالقاسم کریمی، مهدی بختیاری و عبدالله سالم پور از پیشکسوتان بوکس آبادان با ما همکاری دارند و نظرات کارشناسی خود را به بوکسورها و حتی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات، به ما ارائه می‌دهند. 

وی افزود: افق بوکس آبادان بسیار خوب خواهد بود، زیرا افرادی بدون چشم‌داشت در حال کمک به ما هستند و ما قدران آن‌ها هستیم. از جمله می‌توان به کورش مولایی از افتخارات بوکس ایران اشاره کرد که در کسب عنوان نخست تیم آبادان در مسابقات بین المللی بوکس شکست حصر آبادان نیز تلاش‌های شبانه‌روزی و جدی داشت.

نیک‌پی از پرویز پلوزاده، پیشکسوت بوکس آبادان و دبیر کمیته داوران فدراسیون بوکس، افروز، دبیر هیات بوکس این شهریستان، رضا مظفر و اسماعیل اسلامی پیشکسوت و بنیانگذار مسابقات بین‌المللی بوکس شکست حصر آبادان که همیشه در کنار بوکس آبادان بوده اند، قدردانی کرد و گفت:‌ با تلاش این عزیزان بوکس آبادان پس از جنگ به تمام کشور نشان داده شد.

از هیات بوکس خوزستان دلخوریم

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد دلخوری‌ایش از هیات بوکس خوزستان، عنوان کرد:‌ قلندرنژاد، رییس هیات بوکس استان نه تنها در جریان برگزاری مسابقات بین‌المللی شکست حصر آبادان حتی برای یک بار هم حضور پیدا نکرد، بلکه در مصاحبه‌ای ادعا کرد که سطح این مسابقات پایین بود که این شیوه برخورد اصلا قابل قبول نیست، زیرا این مسابقات به اعتراف رییس و نایب‌رییس فدراسیون در حد بسیار مطلوبی به لحاظ کیفی و کمی برگزار شد.

رئیس هیات بوکس آبادان ادامه داد: انتظارمان از هیات بوکس استان همراهی و کمک است، ما تافته جدا بافته نیستیم و در کنار هیات استان می‌توانیم در جهت اعتلای نام استان تلاش کنیم، آن هم در صورتی که همچون مسابقات انتخابی استان با بی‌مهری از سوی آن‌ها مواجه نشویم. خواست ما همراهی و حمایت در جهت ارتقا جایگاه بوکس خوزستان در سطح کشور است.

وی با بیان این‌که در رده سنی بزرگسالان یک تیم مشخص و قوی داریم، گفت: در مسابقات استانی که چندی پیش در اهواز برگزار شد، چهار بوکسور ما در اوزان خود قهرمان شدند که به دلیل بی‌مهری هیات بوکس استان در برگزاری مسابقات انتخابی به جز حسین خضیربحری مابقی از عضویت در تیم منتخب استان خوزستان و شرکت در مسابقات انتخابی تیم‌ملی بازماندند.

نیک‌پی افزود: با جدیت پیگیر این موضوع هستم، چرا که یک ورزشکار آرزویش بازی در مسابقات کشوری است و بچه‌های ما بسیار آماده بوده و هستند اما بسیار در حقشان اجحاف شد و بی‌جهت کنار گذاشته شدند. علی احمدی توانست سیاوش امیدی با اختلاف امتیاز مغلوب خود کند اما بعد به احمدی گفتند که باید در وزن ۸۱ کیلوگرم بازی کند و این در حالی است که او در وزن ۷۴ کیلوگرم بود.

وی اظهارکرد: شاهد بودیم که تیم بوکس خوزستان با بی‌مهری هایی که نسبت به بوکسورهای آبادانی داشت به جز یک عنوان دومی توسط سیدراغب آلبوشوکه هیچ عنوان و مقام دیگری به دست نیاورد. مصمم هستیم تا از این پس با قدرت وارد عرصه مسابقات شویم و برای آن برنامه‌های بسیار خوبی را قالب کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته‌ایم که اگر به همین صورت پیش برود و حمایت‌های سازمان منطقه آزاد اروند نیز ادامه داشته باشد، ما در آینده همچون گذشته به قطب بوکس ایران تبدیل می‌شویم و به جایگاه خودمان باز می‌گردیم. 

رئیس هیات بوکس در پایان در خصوص بوکس بانوان، گفت: در زمان حاضر فدراسیون این کار را آغاز کرده است و ما نیز بسیار دوست داریم تا این کار را انجام دهیم. شاید هم زودتر از فدراسیون اقدام به این کار کنیم، چرا که آبادان شهر اولین‌ها است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار