اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
گزارش شوشان از همایش گرامیداشت روز سواد آموزی/ معاون سیاسی استاندار: گسترش سواد آموزی از ملزومات توسعه است/ آیت الله حسن زاده: هیچ دولتی نتوانسته آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برساند/ مدیرکل آموزش و پرورش: آمار بی سوادی در خوزستان کاهش یافته است/ فرماندار اهواز : 8 هزار نفر در اهواز تحت پوشش سواد آموزی قرار دارند
همایش گرامیداشت روز سواد آموزی با معاون سیاسی استاندار خوزستان ،مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان..




شوشان :همایش گرامیداشت روز سواد آموزی با حضور معاون سیاسی استاندار خوزستان ،مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز ، فرماندار اهواز و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

 گسترش سواد آموزی از ملزومات توسعه در خوزستان است

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: گسترش سواد آموزی از ملزومات توسعه و پیشرفت در استان خوزستان است.

علی حسین حسین زاده در حاشیه همایش گرامیداشت روز سواد آموزی که صبح امروز هفتم دی ماه، گفت: نهضت سواد آموزی در راستای آموزش تعدادی از افراد جامعه که از تحصیل بازمانده اند ، ایجاد شده است.

معاون سیاسی استاندار خوزستان با اظهار اینکه در مجموعه سواد آموزی استان خوزستان اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: استانداری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی در خوزستان، موظف است در راستای رشد و پیشرفت و کاهش نرخ بی سوادی در خوزستان به توسعه سواد آموزی و افزایش سطح آموزش کمک کند.

حسین زاده گفت: با شروع به کار تیم جدید در خوزستان و حضور دکتر شریعتی به عنوان استاندار، از مجموعه آموزش و پرورش خوزستان پشتیبانی های مالی و معنوی خوبی صورت گرفته است و با تلاشی که توسط مدیر کل آموزش و پرورش نیز انجام شده، حرکت رو به جلو در این مجموعه ادامه دارد و امیدواریم که به سمت ریشه کن شدن بی سوادی در این استان به پیش برویم.

چرا حقوق معلم از کارگر شرکت نفت کمتر است؟!

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: هیچ دولتی نتوانسته است آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برساند چرا باید حقوق معلم از کارگر شرکت نفت کمتر باشد؟!

آیت الله حسن زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش علی رغم اینکه بیشترین خدمات را به جامعه ارائه می دهد، مورد توجه دولت ها قرار نمی گیرد، گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید تغییر کند و لازم است که بخشی از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی به این دستگاه اختصاص پیدا کند.

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: چرا باید نگاه ما به آموزش و پرورش صرفا مصرفی و نگاه به وزارت نفت تولیدی باشد؟ این نگاه از زمان پیروزی انقلاب در تمامی دولت ها وجود داشته است و تا وقتی که تغییر نکند، وضع به همین صورت است.

وی با اظهار اینکه آموزش و پرورش بستری برای تحقق عدالت و توسعه است، اضافه کرد: در جهان امروز کسی که سواد نداشته باشد نمی تواند حق خود را بگیرد از این رو عدالت به صورت کامل پیاده نمی شود و توسعه نیز اتفاق نمی افتد چون لازمه توسعه، باسواد بودن افراد جامعه است.

آیت الله حسن زاده در عین حال استقلال کشور و اقتصاد مقاومتی را مرهون علم دانست و گفت: اگر از نظر علمی ضعف داشته باشیم، تحت سلطه قرار می گیریم از این رو باید آموزش و پرورش را به عنوان پایه و اساس علم در کشور تقویت کنیم.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: نهضت سواد آموزی به دستور حضرت امام(ره) تشکیل شد و این تصمیم حضرت امام نیز همانند تصمیمات دیگر ایشان مبنی بر تشکیل بسیج، تشکیل جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اهمیت قابل توجهی برخوردار  بود و همه کسانی که در نهضت سواد آموزی فعالیت می کنند، شغل انبیا را انجام می دهند.
 
آمار بی سوادی در خوزستان کاهش یافته است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: آمار بی سوادان از 230 هزار نفر در سال 1390 به 59 هزار نفر در سال 1395 رسیده است.

محمد تقی زاده در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها آئینی در طول تاریخ است که با خواندن آغاز شده است. سواد آموزی قیام عمومی معمار انقلاب است و اهمیت خواندن و نوشتن را در جامعه نشان می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پیشینه کتابت و نوشتار در تاریخ ایران، تصریح کرد: بررسی تاریخ این سرزمین نشان می دهد که اختراع خط مربوط تمدن ایران در جیرفت است که 7 هزار سال قبل اتفاق افتاده است.همچنین در دوره ایلامی ها نیز بر روی درو دیوار چغازنبیل به عنوان بزرگترین سازه  به جا مانده تاریخی، زیباترین متون ادبی به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: استان خوزستان 600 سال قبل از آکسفورد دارای دانشگاه بوده است و بزرگترین دانشمندان جهان نظیر فارابی، حافظ، رودکی، ابن سینا و فردوسی نیز متعلق به این سرزمین هستند.     

تقی زاده با تاکید بر لزوم توجه به پیشینه تاریخی کشور، گفت: تمدن، فرهنگ، تاریخ و ادبیات یک سرزمین وقتی در سراشیبی سقوط قرار می گیرد که درک، فهم و شناخت عمیقی از مواریث تاریخی آن سرزمین موجود نباشد و عدم این درک سبب می شود تا نتوانیم در تولید علم، دانش، امنیت، رفاه، اقتصاد و تکنولوژی جهانی تاثیر گذار باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کشور ایران از منابع مالی، انسانی و تجهیزات زیادی برخوردار است اما باید مهارت استفاده از آنها را کسب کند .

وی با اشاره  به کاهش  آمار بی  سوادان در استان خوزستان نسبت به سال های قبل گفت: آمار بی سوادان از 230 هزار نفر در سال 1390 به 59 هزار نفر در سال 1395  رسیده  است و امیدواریم با کمتر شدن تعداد بی سوادان ، آسیب هایی که زاییده بی سوادی در خوزستان است، کاهش پیدا کند.

8 هزار نفر در اهواز تحت پوشش سواد آموزی قرار دارند

فرماندار اهواز گفت: 8 هزار نفر در اهواز با شرکت در دوره های سواد آموزی، تحکیم و انتقال تحت پوشش سواد آموزی قرار دارند.

 اسماعیل ارزانی بیرگانی در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی با اظهار تاسف از اینکه چرا یک کودک ده ساله باید از تحصیل بازبماند، گفت: ما ستادی در فرمانداری برای مقابله با بی سوادی داریم و باید بررسی کنیم که چرا کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله از تحصیل بازمانده اند.

وی گفت: ما لیستی از کودکان بازمانده از تحصیل تهیه کردیم و به دنبال پیدا کردن و جذب آنها در دوره های سواد آموزی هستیم و در جلسات شهرستانی  در این راستا به نتایج خوبی رسیده ایم.

فرماندار اهواز تصریح کرد: جذب سواد آموزان در دوره های سواد آموزی با تلاش و فعالیت حوزه های سواد آموزی نواحی 4 گانه اهواز انجام شده است و با تمدید فعالیت این کلاس ها تا پایان دی ماه ،احتمال این می رود که تعداد سواد آموزان تحت آموزش  از مرز 8 هزار نفر بگذرد.

44 هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب دوره های سواد آموزی شدند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: 44 هزار کودک بازمانده از تحصیل و 8 هزار و 500 نفر از اولیای بی سواد دانش آموزان جذب دوره های سواد آموزی شدند.

موسی شیخی گفت: آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان برای جریان یافتن  فرآیند آموزش از مدرسه به خانه و از خانه به مدرسه اهمیت قابل توجهی دارد از این رو توسعه سواد و سوادآموزی در بین اولیای بی سواد دانش آموزان به توصیه مدیرکل آموزش و پرورش  خوزستان ،از اولویت های مجموعه سواد آموزی در استان  است.

وی با اشاره به اینکه پیدا کردن افراد بی سواد کار طاقت فرسایی است، تصریح کرد: انتظار داریم که دستگاه های اجرایی به صورت برون سازمانی و مدیران مدارس به صورت درون سازمانی به ما در انجام رسالت خطیر سواد آموزی کمک کنند.

شیخی سواد آموزی را یکی از زینت های انقلاب اسلامی دانست و گفت: نهضت سواد آموزی به دستور امام (ره) تاسیس شد و با عزم ملی که در این راستا صورت گرفت هم اکنون تعداد افراد با سواد از 48 درصد به 91 درصد در کشور رسیده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم ریشه کن شدن بی سوادی، بیان کرد: سواد آموزی و پیش دبستانی دو اولویت مهم مدیرکل آموزش پرورش خوزستان است و این اولویت ها با اهداف سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی یونسکو مطابقت دارد.

وی در خصوص چرایی این دو اولویت اظهار کرد:  باسواد بودن ولی دانش آموز نقش مشارکتی اولیا را در فرآیند تعلیم و تربیت افزایش می دهد، همچنین فراگیری آموزش های پیش دبستانی نیز سبب ایجاد رشد آموزشی می شود.

شیخی گفت: 98 درصد آموزش های بی سوادی به صورت آموزش فرد به فرد انجام می شود در عین حال، مراکز یادگیری محلی برای آموزش مهارت های زندگی و شغلی ،طرح خواندن با خانواده، ایجاد حلقه های مطالعه برای استمرار و تحکیم در سواد از فعالیت های دیگری است که در مجموعه سواد آموزی خوزستان صورت گرفته است.

وی با اظهار اینکه باید به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم، گفت: امسال هشت پژوهش در حیطه سواد آموزی در خوزستان صورت گرفته است همچنین خوزستان مجری برخی طرح های ملی و کشوری در این حوزه است.


 



 



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار