اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
همایش حمایت طلبی در خصوص تفاهم نامه احداث 160 واحد بهداشتی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد
همایش حمایت طلبی در خصوص تفاهم نامه احداث 160 واحد بهداشتی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور استاندار خوزستان: تمام نیازهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اسرع وقت باید برآورده شود اهواز، دکتر میرزایی قائم مقام مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت، دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و جمعی از مدیران ستادی دانشگاه و فرمانداران شهرهای تابعه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار گردید.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه بیان داشت: یکی از تکالیف حاکمیتی هر دولت و هر حکومت، فراهم کردن شرایط زیست سالم و بدون دغدغه برای مردم آن جامعه است. سلامت ابعاد و طیف گسترده ای دارد اما برای تعیین سلامت بدن و جسم، استانداردهای اولیه ای در بهداشت تعریف شده که باید فراهم شوند.

شریعتی اظهار کرد: باید توجه داشت که تأمین سلامت وابسته و مختص به سیستم بهداشت و درمان نیست و امری همه جانبه می باشد و تنها تأمین 20 تا 25 درصد از سلامت جامعه مربوط به بخش بهداشت و درمان باشد، مثلاً وقتی  آب و فاضلاب دچار مشکل می شود، متولیان اصلی آن شهرداری ها و سیستم آب و فاضلاب می باشد که عملکرد آنها در این خصوص بر سلامت مردم اثر می گذارد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: امر سلامت یکی از دغدغه های اصلی مردم است. در نقاط محروم اولین درخواست آنها داشتن درمانگاه، بیمارستان و تأمین پزشک است چرا که در ذهن مردم، سلامت امری مهم است و وجود سلامت را اقدامی بسیار موثر از جانب حکومت قلمداد می کنند و عدم وجود سلامت را عدم کارآیی حکومت می دانند.

شریعتی افزود: وظیفه حکومت صیانت از سلامت جامعه، تأمین امنیت جامعه و تضمین آموزش جامعه می باشد و ما می خواهیم سطح سلامت جامعه را هم در ذهن مردم و هم از لحاظ کارشناسی بالا ببریم. دولت تدبیر و امید نیز بر این امر تأکید زیادی دارند چرا که استانداردهای سلامت یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی جامعه است و در این زمینه شروع بکار شده و پیشرفت خوبی هم داشتند.

استاندار خوزستان بیان داشت: دولت علیرغم تمام سختی ها و گرفتاریها در حوزه سلامت برنامه های جدی را شروع کرده است و با وجود تنگناها و چالش ها در ادامه این مسیر دست از تلاش بر نداشته و این وظیفه ما هست تا در این مسیر یاری دهنده باشیم.

شریعتی اظهار کرد: شاید از این موضوع تعبیر شود که ما به ارگان دیگری کمک می کنیم ولی باید اصل موضوع که همان ارائه خدمت به مردم در راستای افزایش سطح سلامت می باشد مد نظر قرار داده شود.

 وی با بیان اینکه باید انجام امور خدمتگزاری به مردم با مشارکت جمعی ارگان ها در استان خوزستان نهادینه شود، اظهار کرد: قریب به 600 میلیارد تومان پروژه در استان خوزستان تعریف شده است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تفاهم نامه های مذکور منعقد و به تدریج در حال اجرا می باشند.

استاندار خوزستان به برخی از این پروژه ها اشاره کرد و گفت: پروژه بیمارستان تنفسی  و فاز اول مرکز جامع سرطان اجرایی شده است، برخی از پروژه های دیگر نیز در مرحله سرمایه گذاری می باشند و هم چنین درخصوص بحث گردشگری سلامت و توریسم درمانی نیز تفاهم نامه ای با کشور عراق منعقد شده است.

وی افزود: تفاهم نامه احداث 160 مرکز بهداشتی در راستای بهبود شرایط بهداشتی استان می باشد، بنابراین لازم است تا همه ارگان ها و نهادها برای اجرایی شدن آن اقدام کنند، همانند آنچه که در بحث مشکلات تنفسی ناشی از اولین بارش های باران صورت گرفت و با انجام یک کار دسته جمعی و گروهی، این معضل تا حد قابل قبولی مرتفع گردید.

استاندار اهتمام به حوزه آموزش عالی و تقویت آن را باعث ارتقاء و جهش استان دانست و همکاری با دانشگاه در زمینه آموزش، پژوهش و فنآوری را وظیفه همگانی عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی و مهارت افزایی در تمامی ابعاد زیربنایی، زمانبر است که با پیگیری و مداومت می توان به نتیجه مطلوب رسید.

شریعتی در پایان بیان داشت: تمام نیازهای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اسرع وقت باید برآورده شود تا بتوان از ارتقاء های لازم در حوزه سلامت برخوردار شد.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار