شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۳۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
نشست شورای مشترک فعالان عرب خوزستان با معاون سیاسی استانداری/ حسین زاده: ايجاد ارتباطي منطقي و دوستانه و شناسایی نیروهای توانمند/ طبیشی: مواضع استاندار و معاون سیاسی در اعتماد به نخبگان عرب مثبت است
تلاش مجموعه استانداري بر اين است كه با ايجاد ارتباطي منطقي و دوستانه ، ضمن شناسايي نيروهاي توانمند...


شوشان: جمعی از اعضای شورای مرکزی فعالان عرب خوزستان دوشنبه در استانداری خوزستان با حسین زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان نشستی برگزار کردند.

به گزارش شوشان ، در این نشست ، طبيشي عضو شورای مرکزی شورای مرکزی فعالان عرب خوزستان ، گفت: جوان و نخبه و فعال سياسي آموخته است كه در طرح مطالبات و رسيدن به مقصود نبايد عصباني شد و اسير تاكتيك وبازي سياسي ديگران شد .

طبیشی افزود: گذشت زمان به ما آموخت است كه تنها راه رسيدن به مقصود گفتگوي سازنده و ايجاد ارتباطي منطقي و دوري از هرگونه حركات راديكالي و هيجاني است. 

عبدالرحيم طبيشي ضمن تشكر از مواضع مثبت استاندار و حسين زاده معاون سیاسی در اعتماد به نخبگان عرب ، از نقش بعضي نمايندگان اهواز در دخالت در انتصابات و جلوگيري و ممانعت از استفاده از نيروهاي توانمند انتقاد کرد و گفت: این گونه اقدامات حاصلي جز رويگرداني و نااميدي نسبت به دولت تدبير و اميد در آستانه انتخابات  چيز ديگري در بر نخواهد داشت.

وی در ادامه با ارائه آمار و ارقام در بعضي از حوزه ها خواستار توجه بيشتر مسئولين به وضع معيشت و رفاه مردم خصوصا در مناطق محروم شد. 

در ادامه این نشست ، دكتر پررين رضايي ضمن تاكيد بر نقشي كه بانوان مي توانند در توسعه استان  داشته باشند از بي توجهي به اين قشر عظيم انتقاد كرد.  وی در ادامه گفت: مي توان با  شناسایی , معرفی و استفاده از ظرفیت زنان توانمند عرب و  استان  در بعضي از حوزه ها موجب شكوفايي و تحرك بيشتر آن حوزه ها شد.

در ادامه نشست ، ثامر كروشات ضمن تشكر از مواضع دكتر حسين زاده خواستار تغییر ساختارهای معیوب حاکم بر جامعه شد. وی گفت: با توجه به درپيش بودن دو انتخابات پيش رو اين نگراني وجود دارد كه ممكن است در روند  بررسي صلاحيت ها بخوبي رفتار نشود و خواستار دقت مسئولين در اين خصوص شد.

صداوي مسئول كميته مطالعات ، از دیگر سخنرانان این نشست بود. وی با انتقاد از بعضي مديران كل بخصوص مديران حوزه كشاورزي ، گفت: بعضي از اين حضرات با اينكه سال هاست باز نشسته شده اند اما كماكان بر مسند قدرت تكيه زده و قلعه امني براي خود بنا نموده اند.

باقر چعب ديگر سخنران اين جلسه نیز ، ضمن اشاره به مشکلات و معضلات متعدد در شهرستان شوشتر ، خواستار توجه مسئولين به این شهرستان شد.

دكتر شليش پور دیگر سخنران این نشست ، در مورد آسيب هاي اجتماعي كه ممكن است بر اثر عملكرد بد مسئولين و نمايندگان حادث شود ، گفت: شورای مشترک گفتمان منطقی ، شفاف و معتدل را دنبال می کند.

دكتر حيدري نیز در این نشست ، ضمن انتقاد از مديريت كلان دانشگاه ها بويژه دانشگاه آزاد گفت: در هيچ دانشگاهي به دانش آموختگان عرب توجه كافي نمي شود و هيچگاه از آن ها در مديريت دانشگاه ها استفاده نم يشود در حالي كه قابليت اين عزيزان و توانمندي آن ها بر كسي پوشيده نيست.

مهدي فتلاوي از فعالان سياسي شهرستان رامهرمز و عضو اين  شورا ، از معاون سیاسی استانداری خوزستان درخواست کرد كه ارتباط خود را با فعالين شهرستاني بيشتر كند چون آنها هم حرف هايي براي گفتن دارند.

سيد احمد ياسري عضو دیگر شورای مرکزی ، بر رفع مشكل دستفروشان تاكيد کرد و خواستار رفع مشكل اين قشر زحمتكش كه بيشتر انها را افراد تحصيلكرده تشكيل مي دهند شد.

غريبي از همكاران سابق حسين زاده معاون سیاسی و از اعضاي مركزي شورای فعالان عرب ،  نگراني خود در مورد عدم مشاركت مردم در انتخابات را بيان كرد و گفت: بيشتر مردم از رفتار بعضي مديران دلسرد شده اند. افراد خاصي به دنبال موج سواري و استفاده ابزاري از اين نگراني مردم هستند تا آن ها ترغيب كنند تا در انتخابات شركت نكنند.

در ادامه نیز ، كياني در مطالب كوتاه خود از عدم جابجاي فرمانداران و عدم استفاده از نيروهاي تازه نفس انتقاد كرد.

دكتر عبدالعال لويمي نیز در پایان با دو پرسش شفاف خواستار پاسخ معاونت سياسي استانداري شد. وی خطاب به دکتر حسین زاده گفت:  ايا در انتخاب مديران و تقسيم منابع عدالت رعايت شده يا خير ؟

به گزارش شوشان ، در پايان حسين زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: تلاش مجموعه استانداري بر اين است كه با ايجاد ارتباطي منطقي و دوستانه ، ضمن شناسايي نيروهاي توانمند ترتيبي داده شود تا با مطالعه دقيق و عميق در استفاده از نيروها به درستی عمل شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
خوشبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
comment
1
1
comment متاسفم که مطالبات جنبه قومیتی گرفته .و این روند و بها دادن به اینگونه تشکل ها استان را به بی راهه خواهد برد.
comment
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
comment
1
1
comment در پاسخ به دوست بالا باید گفت وقتی قومی خود را در تبعیض شدید ببیند بنظر شما باید چکار کرد آخه این تبعیض وبی عدالتی در حق ما تا کی باید ادامه داشته باشد [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment باسلام خدمت دوستان متاسفانه بحث تبعیض طی د وسال آخر شدت وشتاب چندین برابری گرفته ومتاسفانه نقش برخی نمایندگان تو این قضیه پررنگ است خودم تو سازمانی هستم که این تبعیض و نقش اون نماینده ها پررنگ داره اجرا میشه ویک قومیت به شدت وسرعت درحال گرفتن پستهای حساس اون سازمان هست و برای تبعیض پایانی و حد وحدودی نداره
comment
توسعه استان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment پیشنهاد میشود در استان یک گفتگو بین قومیتها بصورت سازنده برگزار بشود هر چند که احزاب در صورت فراگیر بودن میتوانند این مشکل را حل کنند و باعث تعامل نخبگان اقوام که در نهایت این تعامل به بقیه جامعه هم سرایت خواهد کرد.متاسفانه با توجه به اینکه بیشترین جمعیت استان از دو قوم بختیاری(لر) و عرب می باشند احساس نزدیک به واقعیتی که در استان مشاهده میشود اینست که تلاش است بین این دو قوم تفرقه ایجاد شود و این موضوع به دولتمردان القا شود تا مسئولیت های حساس نصیب دیگران شود که واقعا بازی کثیفی است و مصداقش هم این سئوال است آیا مسئولیتهای استانی براساس جمعیت هر قوم تقسیم شده است؟چرا دوستان عرب و بختیاری فقط توجهشان به مسئولیتهای همدیگر است مطمئنا اگر تبعیضی است از جانب دیگران است اینقدر اثر همدیگر را خنثی نکنید که دیگران به اهداف خودشان برسند.مراقب باشید نخبگان عرب و بختیاری باید به این مهم توجه کنند اگر به مسئولیتهای مهم و حساس و تصمیم گیر در استان توجه شود حرف اینجانب بیشتر نمود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار