شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
هم‌زمان با مراسم گرامی‌داشت سالگرد تدفین شهدای گمنام؛
مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص پیشرفت پروژه نوسازی یادمان شهدای گمنام دانشگاه، گفت: تا پیش از ۱۵ دی و برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه، طرح جدید یادمان رونمایی می‌شود.
شوشان: منوچهر سروری نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: از چند وقت پیش تصمیم گرفته شد که برای طرح یادمان شهدای گمنام یک بازسازی اساسی صورت گیرد و فضای یادمان توسعه داده شود، چراکه فضای محدودی داشت و نیز فرسودگی‌هایی در بخش‌هایی از یادمان رخ داده بود که به طور مثال در هنگام بارندگی سبب چکه کردن آب از سقف آن می‌شد.

سروری نژاد عنوان کرد: متعاقب توسعه فضا و افزایش سطح لازم بود که یک مقاوم‌سازی نیز صورت گیرد و از آنجا که چند سالی از عمر گنبد گذشته بود، ترکیب کلی یادمان برهم ریخته شد و کارهای متفاوتی در آن صورت گرفت.

 مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز درباره روند پیشرفت کار خاطرنشان کرد: پیشرفت کار در ابتدا به کندی انجام می‌شد که علت آن عدم هماهنگی‌های لازم با معاونت فرهنگی بود؛ چراکه پس از انجام پروژه حداقل تا ۱۰ سال دیگر هیچ بازسازی دیگری صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل لازم بود که اجرای طرح با حساسیت‌های زیادی دیده شود.

وی در خصوص زمان آماده‌سازی طرح جدید یادمان شهدای گمنام دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر روند کار مشخص است و از لحاظ اعتبارات نیز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و کار به سرعت در حال انجام است. تا پیش از 15 دی و برگزاری مراسم گرامی‌داشت، به‌جز کاشی‌های هفت رنگ گنبد با نوشته‌های روی آن‌ها که باید در کوره پخته شوند و این کار تنها در دو شهر اصفهان و قم این کار صورت می‌گیرد، دیگر کارها برای رونمایی از طرح جدید یادمان شهدای گمنام به اتمام خواهد رسید.

مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: مقاوم‌سازی اساسی سازه و چارچوب‌بندی یادمان، برچیده شدن کامل کاشی‌های گنبد، ربع گنبد و کلیه کاشی‌های پیرامون و درون گنبد، برچیدن سنگ‌های مزار، برچیدن کامل سنگ‌های کف یادمان و راهروهای ورودی و پله‌ها و برچیدن کامل شیشه‌های سکوریت جهت آزادکردن فضا، بخشی از کارهای انجام شده در این خصوص به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: همچنین تعریض مساحت کف یادمان ( 1.5 متر از هر طرف) و تعریض سرتاسری راهروهای ورودی (از 2.5 متر به حدود 6 متر)، انجام کابل‌کشی جهت نورپردازی جدید در راهرو، محوطه و درون بنا، نصب سنگ‌های جدید مزار، نصب سنگ‌های جدید کف و بدنه یادمان، راهروها، پله‌ها و ستون‌ها و اجرای فونداسیون جهت نصب ۶ پرچم و فونداسیون جهت دیوار سکوی مراسم ( گروه مارش) از جمله دیگر اقداماتی است که تاکنون در یادمان شهدای گمنام دانشگاه انجام شده است.

سروری نژاد به اقدامات در حال پیگیری اشاره کرد و گفت: نصب کلیه چراغ‌ها، پایه‌ها و لوازم روشنایی، نصب میله‌های پرچم، پایان کار سکوی مراسم (گروه مارش)، نصب کامل سنگ‌های CNC، گلکاری و سامان دهی فضای سبز اطراف میدان از جمله کارهایی است که تا هفته آینده اجرایی می‌شوند.

وی اظهار کرد: کلیه مراحل انتخاب طرح و رنگ کاشی‌های هفت رنگ بیرون و درون گنبد و ربع گنبدها نهایی شده که در اواخر دی ماه شاهد نصب این موارد نیز خواهیم بود تا عملیات مربوط به این پروژه مقدس و پایان به خاتمه برسد.

ایسنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار