اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
با دستور مهدی تاج؛
پس از کش‎وقوس‌های فراوان سرانجام مقرر شد تیم استقلال رامهرمز در فصل آینده رقابت‎های لیگ دسته 3 فوتبال کشور حضور پیدا کند.
شوشان: فصل گذشته رقابت‎های لیگ برتر خوزستان در حالی به پایان رسید که پرسپولیس شوش با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‎ها براساس آیین‎نامه به رقابت‎های لیگ دسته سوم کشور صعود کرد. با این‎حال در فصل جدید این رقابت‎ها علاوه بر پرسپولیس شوش، تیم ایران‎مهر خرمشهر نیز که در لیگ برتر استان مقام سوم را کسب کرده بود، جهت حضور در لیگ دسته 3 معرفی شد و تیم استقلال رامهرمز که نایب قهرمان مسابقات استان بود، جایی در این لیگ نداشت.

پس از این اتفاق بود که مسوولان تیم فوتبال استقلال رامهرمز مدعی شدند که مسوولان هیات فوتبال خوزستان چشم خود را روی آیین نامه مسابقات بسته‎اند و به جای تیم نایب قهرمان مسابقات، تیم سوم را که فاصله هفت امتیازی با تیم‎شان داشت، به فدراسیون معرفی کرده است. حال با گذشت بیش از سه ماه از این اتفاق مشخص شد، ظاهرا این موضوع به گونه‎ای که مسوولان تیم استقلال رامهرمز ادعا کرده بودند نبوده است و سوء‌تفاهمی در این بین به وجود آمده بود. در همین ارتباط نیز شب گذشته (جمعه) مسوولان تیم فوتبال استقلال رامهرمز به همراه رییس اداره ورزش و جوانان رامهرمز و رییس هیات فوتبال این شهرستان در دفتر طالقانی (رییس هیات فوتبال خوزستان) حاضر شدند و سوء تفاهمات را برطرف کردند.

در همین خصوص ناصر ربانی‎نیا، رییس اداره ورزش و جوانان رامهرمز در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه خوزستان،‌ توضیح داد: ‌براساس آیین‎نامه مسابقات لیگ سه کشور، تنها تیم قهرمان هر استان مجوز حضور در این لیگ را پیدا می کند. اما باتوجه به این که فینال رقابت‌های جام حذفی کشور قرار شده است هر سال در خرمشهر برگزار شود و فصل گذشته نیز خود آقای تاج در خرمشهر حضور داشت، از اختیارات خود به عنوان رییس فدراسیون استفاده کرد و یک سهمیه نیز به تیم ایران‎مهر این شهر برای حضور در لیگ سه کشور اعطا کرد که این سهمیه هیچ ارتباطی به جایگاه این تیم در لیگ استان نداشت ولی از قضا به این دلیل که تیم ایران‎مهر در لیگ استان مقام سوم را کسب کرده بود،‌ حضور این تیم در حالی که تیم استقلال رامهرمز نایب قهرمان شده بود، این شائبه را برای مسوولان این تیم ایجاد کرد بود که هیات فوتبال خوزستان به جای تیم استقلال رامهرمز تیم سوم لیگ را که هفت امتیاز با این تیم اختلاف داشته، به فدراسیون معرفی کرده است.

وی ادامه داد: حضور تیم خرمشهر با دستور هیات فوتبال خوزستان در لیگ دسته سه کشور، سوء تفاهمی بود که از سوی مسوولان تیم استقلال رامهرمز بوجود آمده بود در صورتی که چنین چیزی صحت نداشت و این تصمیم با نظر مستقیم رییس فدراسیون فوتبال و اختیارات او انجام شد.

رییس اداره ورزش و جوانان رامهرمز عنوان کرد: در تاریخ 21 آذرماه به اتفاق آقای اقبال محمدیان (نماینده رامهرمز در مجلس شورای اسلامی) و آقای حسینی (مدیرعامل باشگاه استقلال رامهرمز) جلسه‎ای را در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با آقای تاج برگزار کردیم که در آن جلسه نیز او معترف شد که "حضور تیم ایران‎مهر خرمشهر هیچ ارتباطی به هیات فوتبال خوزستان نداشت و من به این دلیل که خرمشهر میزبان فینال جام حذفی است، این امتیاز را به تیم ایران مهر دادم."

ربانی‌نیا با بیان این‎که این سوء تفاهم در همان جلسه و با درایت و همکاری شخصی آقای طالقانی برطرف شد، تصریح کرد: ‌آقای طالقانی خود عنوان کرد که "من از خدایم است که از استانم سه تیم در لیگ کشور حضور پیدا کند ولی واقعیت این است که این تصمیم با نظر تاج اتخاذ شده است."

وی اضافه کرد:‌ در همان ابتدای کار که این سوء تفاهم به وجود آمده بود، آقای طالقانی به مسوولان استقلال رامهرمز نیز اعلام کرد که تمام تلاشش را به کار خواهد بست تا مسوولان فدراسیون تیم استقلال رامهرمز را در مسابقات لیگ شرکت دهند و حتی در این راستا نامه‌نگاری‌هایی را با فدراسیون انجام داد که خود فدراسیون این موضوع را نپذیرفت و اعلام کرد تنها تیم پرسپولیس شوش به عنوان قهرمان خوزستان و ایران‎مهر خرمشهر که از سوی آقای تاج معرفی شده است حق حضور در مسابقات را دارند. در واقع باید گفت آقای طالقانی در این موضوع کمال همکاری را با تیم استقلال رامهرمز انجام داد و حتی سعی خود را کرد که این تیم در لیگ کشور حضور پیدا کند ولی فدراسیون موافقت نکرد.

رییس اداره ورزش و جوانان رامهرمز در ادامه از حضور تیم استقلال رامهرمز در فصل آتی لیگ دسته سوم کشور با دستور مهدی تاج خبر داد و گفت: در پایان جلسه ما در هیات رئیسه فدراسیون  فوتبال، آقای تاج طی نامه‎ای به آقای بهروان و فتاحی دستور داد که تیم استقلال رامهرمز در فصل آینده لیگ دسته سوم کشور حضور پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: براساس آئین‌نامه مسابقات، تنها تیم قهرمان هر استان مجوز حضور در لیگ دسته سوم کشور را دریافت می‎کند و تا این لحظه آئین‎نامه جدیدی در خصوص راهیابی تیم نایب قهرمان به مسابقات لیگ سه کشور تدوین نشده است.

ایسنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار