شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد:
طرح درمان سکته‌های حاد مغزی و همچنین طرح درمان سکته‌های حاد قلبی از سه ماه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی...
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از نجات 15 بیمار از عوارض سکته حاد مغزی در سه ماه اخیر در بیمارستان گلستان خبر داد.
 
دکتر رمضان احدی در گفت‌وگو با ایسنا ،‌ اظهار کرد:‌ طرح درمان سکته‌های حاد مغزی و همچنین طرح درمان سکته‌های حاد قلبی از سه ماه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا و بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان معین طرح درمان سکته های حاد مغزی انتخاب شده است.
 
وی تصریح کرد:‌ در طرح درمان سکته‌های مغزی اگر افراد تا سه ساعت پس از شروع علایم اولیه سکته به بیمارستان مراجعه کنند و در بیمارستان نیز سکته حاد مغزی تشخیص داده شود، این بیماران تحت شیوه‌های درمانی خاصی قرار خواهند گرفت که موجب بهبودی و کاهش عوارض قابل ملاحظه سکته مغزی در بیمار می‌شود. در این شیوه با استفاده از داروهای ضد ترومبوز از انسداد عروق جلوگیری می‌شود و اگر انسداد به صورت ناقص ایجاد شده باشد، آن را از بین می‌برد.
 
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: طرح درمان سکته حاد مغزی از سه ماه گذشته در بیمارستان گلستان اجرا شده و خوشبختانه در این مدت 15 بیمار از عوارض سکته حاد مغزی از جمله فلج شدن یک طرف بدن نجات یافته‌اند و البته کاهش عوارض سکته حاد مغزی در این طرح مشروط بر مراجعه به بیمارستان تا سه ساعت پس از بروز علایم اولیه سکته مغزی است.
 
احدی عنوان کرد:‌ به زودی طرح درمان سکته‌های حاد مغزی در سایر بیمارستان‌های اهواز نیز اجرایی خواهد شد. این طرح در قالب طرح تحول نظام سلامت به اجرا در آمده و تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

برچسب ها: سکته مغزی ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار