اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

همایش روز داوطلب و تجلیل از داوطلبان و خیرین سلامت واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، روسای مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و جمعی از داوطلبان و خیرین سلامت در سالن شهدای دانشگاه برگزار شد.

آیت الله حیدری با تجلیل از دست اندرکاران برپایی این مراسم و اشاره به کار داوطلبان سلامت که به صورت خیرخواهانه انجام می شود، اظهار داشت: کار خیر باید بدون چشم داشت انجام شود چراکه اجر آن دست خداوند متعال است، اما باید از افرادی که کار خیر را بدون چشم داشت انجام میدهند تجلیل شود چراکه این یک وظیفه اخلاقی و دینی است، تا هم این افراد مشتاق به ادامه راه شده و هم سایر افراد برای پیوستن به این گروهها تشویق شوند.

وی همچنین در خصوص موضوع کنترل جمعیت اذعان کرد: در برهه ای از زمان تصمیم بر آن شد تا کنترل جمعیت صورت بگیرد، اما هم اکنون که کشور در شیب خطرناک و با بحران پیری روبرو است این سیاست تغییر کرده است.
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: یک نظام و مملکت با نیروی جوان پویا است و می تواند در حوزه های علمی، پزشکی و اقتصادی پیشرفت کرده و در برابر تهدیدات مقابله کند، بنابراین کارشناسان شاغل در حوزه بهداشت و درمان با درک این تغییر سیاست باید بیش از پیش در این زمینه کوشا باشند و این سیاست ها را نشر دهند.

امام جمعه موقت اهواز در زمینه تأمین سلامت که یکی از ارکان و مهم ترین بخش آن تأمین آب شرب است، گفت: متأسفانه استان خوزستان در این زمینه با مشکل روبرو است و یکی از عوامل این مسئله نیز انتقال آب کارون از سرشاخه های آن به سایر استان ها آن هم برای مصارف غیرشرب است، این در حالی است که پیش از این انتقال آب تنها برای مصارف شرب برای استان های اصفهان، قم، یزد و کرمان صورت می گرفت.

آیت الله حیدری ادامه داد: همچنین کارشناسان مربوطه انتقال 340 میلیون مترمکعب در سال را برای تأمین آب شرب استان های مذکور کافی دانستند این در حال است که هم اکنون یک میلیارد و 260 میلیون مترمکعب از آب کارون انتقال پیدا می کند که این مقدار در حدود 3 تا  4 برابر حد مجاز آن هم برای مصارف غیر شرب از جمله صنعت، کشاورزی و فضای سبز می باشد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی بد استان خوزستان، موضوع ریزگردها و بیماریهایی که متعاقب آن شهروندان این استان را در گیر کرده است، بیان کرد: در اصفهان 27 مترمربع فضای سبز به ازای هر نفر وجود دارد این در حالی است که میانگین این رقم برای هر نفر در کشور 15 مترمکعب است و در استان خوزستان 15 مترمکعب است، این درحالی است که با وجود وضعیت آب و هوایی استان خوزستان، نیاز به فضای سبز بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اذعان کرد: این موضع مسئله ای حیاتی است که با سلامت و بهداشت مردم مرتبط است و اطلاع رسانی در خصوص این واقعیت وظیفه شرعی افراد است و امیدواریم با تدبیر مسئولین استان، با این موضوع به شیوه ای علمی برخورد شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار