شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با بیان اینکه واقعه 16 دی نشان‌دهنده اهمیت حضور دانشجو در عرصه‌های مختلف است، گفت: شهدای دانشجو این پیام را به ما می‌دهند که وظیفه بزرگتری از فعالیت علمی بر دوش دانشگاهیان قرار دارد و آن، کار جهادی است.
 
دکتر امین‌رضا نقره‌آبادی با بیان اینکه شهدای دانشجو در واقعه 16 دی تقریباً جزو اولین شهدای جنگ تحمیلی هستند که برای دفاع از انقلاب، میهن و دین خود به شهادت رسیدند، اظهار کرد: این واقعه نشان‌دهنده اهمیت حضور دانشجو در عرصه‌های مختلف است.؛آن زمان نیاز بود که دانشجویان به‌صورت نیروهای جهادی در جنگ شرکت کنند که با انجام این کار به ما نشان دادند وظیفه بزرگتری از کار علمی بر عهده دانشجویان و دانشگاهیان قرار دارد که وظیفه جهادی است و باید هر جا که مملکت و اسلام لازم ببیند، لبیک گفته و در صحنه حاضر شویم.
 
وی با بیان اینکه به نظرم دانشجویان نسل حاضر با دانشجویان نسل اول هیچ تفاوتی ندارند، گفت: ممکن است که ظواهر تغییر کرده باشد اما ایده‌ها نه تنها تغییر نکرده بلکه قوی‌تر شده است. اصلاً موافق این ایده نیستم که دانشجویان فعلی تفکری متفاوت از دانشجویان نسل اول دارند بلکه باورها و آرمان‌های آن‌ها عمیق‌تر هم شده  است، هرچند که شاید شکل و شمایل آن تغییر کرده باشد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه همچنین درباره شناخت دانشجویان نسل جدید از این وقایع مهم تاریخی و نقش‌آفرینی دانشجویان، تصریح کرد: معتقدم که دانشجویان فعلی از نظر دیدگاه و باورها تفاوتی نکرده‌اند اما اینکه چقدر از این واقعه شناخت دارند، یادآوری رویدادها وظیفه مسئولان است؛ به‌طور مثال باید به دانشجویان یادآوری کرد که ماهیت 16 آذر به‌دلیل استکبارستیزی دانشجویان بوده است.
 
نقره‌آبادی با بیان اینکه باید خاستگاه، ویژگی‌ها و دلایل وقوع حادثه 16 دی را نیز به دانشجویان یادآوری کرد، گفت: در این راستا دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در مراسم گرامیداشت 16 دی در محل یادمان شهدای دانشجو حضور خواهد داشت و برنامه‌های مختلفی را اعم از توزیع بسته‌های فرهنگی و علمی، نشریات شهدای 16 دی، 9 دی و جنگ در منطقه دشت آزادگان و ... اجرا خواهد کرد.
 
وی افزود: معتقد نیستم که فضای فعلی دانشگاه‌ها از آرمان‌های اول انقلاب و نسل اول دانشجویان فاصله گرفته باشد؛ شاید تصور کنیم که دانشجویان فعلی شناختی از واقعه‌های 16 آذر و 16 دی نداشته باشند اما در مراسم 16 آذر امسال در دانشگاه صنعتی هویزه از دانشجویان درباره اسامی شهدای این واقعه، سؤال کردم که به‌طور کامل آن‌ها را نام بردند و درباره علت واقعه و حضور رئیس‌جمهور وقت آمریکا نیز اطلاعات کاملی داشتند. به نظرم ایده‌ای که می‌گوید دانشجویان از این وقایع اطلاعی ندارند، غیرکارشناسی است.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه تصریح کرد: معتقدم دانشجویان نسل جدید مطالعه می‌کنند و با توجه به دسترسی بیشتر به ابزارهای مختلف اعم از اینترنت، رسانه‌های دیداری و شنیداری و ... قدرت مطالعه و دسترسی آن‌ها به اطلاعات تاریخی بیشتر هم شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار