شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
  رئیس دامپزشکی دزفول از مجازات حبس برای یک کشتار کننده غیرمجاز دام در این شهرستان خبر داد و گفت:فرد مذکور که در حاشیه شهر دزفول واحد قصابی دارد به 7 ماه حبس محکوم شد.

محسن ورجاوند روز سه شنبه به ایرنا افزود:بازرسان این اداره در نظارت های بهداشتی که روزانه از محل های عرضه فرآورده های خام دامی انجام می دهند یک لاشه گوسفند کشتار شده به صورت غیر مجاز و پنهان از سیستم نظارتی این اداره و فاقد مهر بهداشتی و لیبل کشتارگاه را کشف کردند.

وی با بیان اینکه واحد قصابی بازرسی شده در حاشیه شهر دزفول فعالیت داشت گفت: دام کشف شده به علت بیماربودن بطور کامل معدوم شد و با توجه به سوابق قبلی متصدی این قصابی و چند بار تخلف بهداشتی ، با تنظیم شکواییه به دادستانی معرفی شد.

رئیس دامپزشکی دزفول با بیان اینکه فرد متخلف پس از طی مراحل قانونی به حبس محکوم شد گفت:طبق قانون افرادی که بهداشت عمومی را تهدید کنند مجرم شناخته شده و برای مجازات تحویل مقام قضایی می شوند.

وی همچنین از کشف یک مورد کشتار غیرمجاز یک نفر شتر در یک واحد مسکونی در دزفول خبر داد و گفت:با بازرسی انجام شده و دریافت اطلاعات مردمی مبنی بر کشتار غیر مجاز یک نفر شتر در یک واحد مسکونی ، بازرسان بهداشتی با مجوز قضائی به همراه نیروی انتظامی در محل مورد نظر حضور یافته و لاشه شتر کشتار شده ضبط و بعلت بیمار بودن بطور کامل معدوم شد.

وی افزود : بیماری های مشترک عمدتا از طریق مصرف فرآورده های خام دامی ناسالم به انسان سرایت می کنند و شهروندان باید هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی و لیبل (شناسنامه) آن که تائید کننده سلامت لاشه می باشد توجه داشته باشند. 

ورجاوند همچنین از کشف سه فقره کشتار غیر مجاز در دزفول خبر داد و گفت:بازرسان دامپزشکی به صورت مستمر بر تمام واحدهای فعال در تهیه ، تولید ، نگهداری و توزیع مواد غذایی با منشا دامی نظارت داشته و در این راستا 3 فقره کشتار غیر مجاز گوسفند در 2 واحد قصابی در شهرهای تابعه این شهرستان کشف کردند.

وی گفت:لاشه گوسفندان ضبط شده و متصدیان 2 واحد قصابی نیز با تنظیم شکوایه به دادستانی شهرستان دزفول معرفی شدند. 

رئیس دامپزشکی دزفول با تشکر از تعامل خوب شهروندان با بازرسان این اداره همچنان از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را به دامپزشکی گزارش دهند.

برچسب ها: قصاب متخلف ، دزفول
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار