شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد:
این موارد به عنوان دو معضل بهداشتی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مطرح هستند و باید هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به کمبود زمین جهت احداث مراکز درمانی در مناطق تحت پوشش این دانشکده گفت: برای رسیدن به 186 مرکز مورد نیاز، 30 ساختمان دیگر نیاز داریم اما با وجود این‌که بودجه و امکانات فراهم است برای حدود 20 مرکز بهداشتی و درمانی محل احداث وجود ندارد.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر شهرام ترحمی در دومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب استان خوزستان با بیان این‌که زیرساخت‌های الکترونیکی مراکز بهداشتی و درمانی جنوب غرب استان کمبودهای بسیاری دارد، اظهار کرد: 188 دستگاه کامپیوتر برای مراکز بهداشتی و درمانی خریداری شده و به همین میزان تجهیزات نیز همچنان مورد نیاز مراکز بهداشت و درمان جنوب غرب استان است.
 
وی ادامه داد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و درمان به منظور تکمیل پروژه‌های مراکز درمانی، وزارتخانه هزینه‌های لازم را پرداخت می‌کند اما زمین پروژه باید از سوی شهرستان‌ها تامین شود. برای انجام این کار از فرماندارن کمک گرفته شد و زمین‌هایی را فراهم کردند، ضمن آن‌که منطقه آزاد اروند شش قطعه زمین در اختیار ما قرار داد ولی همچنان نیاز به زمین‌های بیشتری وجود دارد.
 
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: برای رسیدن به 186 مرکز مورد نیاز، 30 ساختمان دیگر نیاز داریم  اما با وجود این‌که بودجه و امکانات فراهم است برای حدود 20 مرکز بهداشتی و درمانی محل احداث وجود ندارد.
 
ترحمی با تاکید بر لزوم سرعت در فراهم ساختن زمین‌ها گفت: در صورت تامین نشدن محل احداث مراکز درمانی ممکن است اعتبار تخصیص داده شده به ما، به سایر استان‌ها تعلق گیرد و در این شرایط باید هرچه سریع‌تر نسبت به فراهم کردن زمین‌های مورد نیاز اقدام شود.
 
وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان برای عملیاتی شدن این امر، خیرین را به دانشکده علوم پزشکی آبادان معرفی کنند.
 
معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت ساماندهی سگ‌های ولگرد و وضعیت فروش ماکیان زنده اظهار کرد:  این موارد به عنوان دو معضل بهداشتی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مطرح هستند و باید هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.
 
وی با اشاره به جذب نیروی انسانی در حوزه سلامت در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تا اردیبهشت امسال تقریبا حدود 50 درصد پست‌های چارت قدیمی شبکه بهداشت و درمان شامل 290 پست از 586 پست  سازمانی خالی بود که در اردیبهشت ماه امسال حدود 236 نیروی جدید جذب شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار