شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز هشدار داد:
متاسفانه در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی بانوان، موارد تخلفی از نظر نوع ارائه خدمات گزارش شده است.
شوشان: مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، از برگزاری کارگاه آموزشی با هدف ارتقای سلامت در آرایشگاههای زنانه خبر داد.

وی گفت: در کارگاه آموزشی ارتقای سلامت در آرایشگاههای زنانه ، مباحث مرتبط توسط کارشناسان بهداشت محیط، پیشگیری و مراقبت از بیماریها و سلامت روان ارائه شد.

 شریفی ، ضرورت برگزاری چنین کارگاهی را لزوم رعایت استانداردهای بهداشت محیطی آرایشگاهها و نیز اطلاع رسانی در مورد معضلات اجتماعی مرتبط با سلامت بانوان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در آرایشگاهها و سالنهای زیبایی بانوان، موارد تخلفی از نظر نوع ارائه خدمات گزارش شده که امیدواریم با ارتقای آگاهی، توانمندی و جلب مشارکت این گروه هدف، موارد تخلف و سهل انگاری به حداقل برسد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در ادامه، انجام الکترولیز، لیزر، لیپولیز، هیدرو درمی، کوتریزاسیون پوست، کاشتن مو، پاکسازی (پیلینگ)، خالکوبی و تاتو (در صورتی که تحت شرایط بهداشتی نباشد) حالت دادن ناخن های دست و پا، (مانیکور، پدیکور) تزریق ژل و بوتاکس،  خدمات میکرودرم و سولاریوم را از موارد ممنوع در آرایشگاههای زنانه برشمرد و نسبت به عرضه مواد مخدر در پوشش داروهای تناسب اندام در برخی آرایشگاهها (بویژه آرایشگاه های فاقد مجوز) هشدار داد.

 مهندس زهرا کرمیان سرپرست واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز در کارگاه آموزشی «ارتقای سلامت در آرایشگاههای زنانه»، شرایط نگهداری لوازم و فرآورده های آرایشی، اثرات فرآورده های آرایشی بر بدن، بیماریهای منتقله از ابزار، ضدعفونی کردن ابزار، موارد تخلف درآرایشگاه (مداخله دراموردرمان و... ) را توضیح داد.

 در ادامه کارگاه نیز نینا الطافی روانشناس، ضمن معرفی انواع مواد اعتیادآور اعم از مواد دخانی، الکل، مواد مخدر، مواد محرک، مواد توهم زا و روانگردان عوارض مصرف آنها را بیان کرد.

  وی ضمن تشریح تغییر چشمگیر الگوی اعتیاد از تمرکز تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مواد مخدر بر تقاضای افراد و سوء استفاده از میل بانوان به تناسب اندام سخن گفت و افزود: داروهای لاغری حاوی ماده محرک شیشه است که متأسفانه گاهی شاهد فروش و تبلیغ این اقلام در اجتماعات زنانه مانند آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی (بویژه آرایشگاه های فاقد مجوز) هستیم.

 الطافی  در ادامه ضمن اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عوامل در اعتیاد بانوان، ناآگاهی وعدم آموزش و اطلاع رسانی صحیح می باشد، بر ممنوعیت عرضه و فروش این اقلام دارویی در آرایشگاه ها تأکید کرد و از آرایشگران خواست با  انتقال اطلاعات درست به مشتریان به عنوان عضوی از اجتماع، نقش خود را در مسئله پیشگیری از اعتیاد ایفا کنند.

 در بخش پایانی جلسه نیز، دکتر وداد کنانی کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها به تعریف بیماری ایدز و هپاتیت، راه های انتقال و عدم انتقال، تشخیص بیماران و اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری و نقش آرایشگران در این مورد پرداخت و به پرسش های حضار پاسخ داد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حمیدوند
|
Germany
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
comment
0
0
comment عجب
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار