شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
امام جمعه موقت اهواز گفت: باتوجه به نقش خوزستان در اربعین و احتمال افزایش چند برابری زائران و تردد آنها از مرزهای استان، نمایندگان استان یکصدا برای تامین اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های لازم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده شنبه در جلسه ستاد اربعین اظهارکرد: برای به حداقل رساندن مشکلات در پایانه های مرزی باید ارزیابی صحیحی از خدمات دهی به زائران داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانیم مشکلات احتمالی و پیش روی اربعین 96 را برطرف کنیم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: کاهش میزان تصادفات در اربعین امسال یکی از اقدامات موثری بود که با احداث جاده 15 کیلومتری بستان- چذابه محقق شد که جا دارد از راه و شهرسازی استان تقدیر شود.

وی بیان کرد: با وجود احداث این جاده و راه اندازی بخشی از پارکینگ نیز به تنهایی نتوانست مانع ازدحام جمعیت در مرز چذابه شود و نیاز است با مدیریت و ارزیابی خدمات دهی این مشکلات را در سال اینده برطرف سازیم.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: اربعین مردمی بوده و باید همچنان مردمی بماند و دستگاه های اجرایی در زمینه توسعه زیرساخت ها در امر خدمت رسانی به زائران اربعین اقدام کنند. وی ادامه داد: نباید در ایام اربعین دستگاه های اجرایی جای مردم را در زمینه خدمت رسانی به زائران اشغال کنند بلکه باید در کنار مردم اقدامات موثرتری برای تکمیل زیرساخت ها صورت دهند.

سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان نیز دراین نشست گفت: این جلسه دومین جلسه ستاد اربعین در ماه های اخیر است که این نشان از اهتمام استاندار خوزستان برای رفع مشکلات و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زائران اربعین را نشان می دهد.

وی تسهیل در رفت و آمد زائران به منظور جلوگیری از هرگونه تلفات انسانی در طول مسیر و یا هنگام انتقال از مرز، سهولت و دقت در تردد افراد، شناسایی دقیق ورود افراد به کشور، قانونمند کردن حداکثری خروج ازکشور، انعطاف پذیری و اخذ تصمیم متناسب با شرایط را از جمله اقدامات انجام شده در ایام اربعین دانست.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل پارکینگ مرز چذابه، تعیین و پیش بینی مسیر اختصاصی ایاب و ذهاب برای خودروهایی دارای مجوز تردد به پایانه و تکمیل پاکسازی منطقه چذابه از مهمات باقی مانده از زمان جنگ را از اقدامات موثری برشمرد که خدمت رسانی به زائران و مواکب را در سال آینده آسان تر می کند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: ایمن سازی قطعه غرب حمیدیه تا چذابه، احداث پایگاه هواناجا در استان ، ساماندهی خوراک های نذری و ثبت نام زائران در سامانه سماح در طول سال از دیگر برنامه هایی است که می تواند در اربعین سال 96 تاثیرگذار باشد.

دومین جلسه ستاد اربعین در ماه های گذشته و پس از اربعین سال 95 با حضور از مسئولان استان در سرسراری استانداری خوزستان برگزارشد. 

در این نشست اجرای طرح جامع پایانه مرزی چذابه، تکمیل بحث آبرسانی، ساماندهی مواکب، راه اندازی یک آشپزخانه مرکزی، بهسازی جاده عبدالخان،توسعه پارکینگ و تعریض پل های منتهی به مرز چذابه از جمله مواردی بود که در این جلسه با تاکید استاندار در دستور کار ستاد اربعین برای سال آینده قرار گرفت. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار