اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

هفتمین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر و چهارمین جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دانشگاه با حضور دکتر اسماعیل  ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی و دبیر جلسه، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه، دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه، دکتر منصور آرزومند مشاور رئیس دانشگاه و رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه و دیگر اعضاء در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در بحث عفاف و حجاب پس از برگزاری جلسات متعدد در3 بخش اساتید، دانشجویان و کارکنان، برنامه عملیاتی مدون و یکپارچه ای برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تدوین شد.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه در خصوص برگزاری جلسات کارگروه عفاف و حجاب  اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10جلسه کارگروه عفاف و حجاب پیرامون موضوع پوشش و یک جلسه تربیت کودک باعنوان حیا برگزار شد.

 

حمزه لویی با اشاره به برگزاری مسابقه ای ویژه دانشجویان با موضوع طراحی مدل لباس، گفت:  برنامه مسابقه طراحی لباس با استقبال خوب و بی نظیر دانشجویان روبرو شد.

 

وی در ادامه از برگزاری 4 جلسه آموزشی مرتبط  با مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه خبر داد و گفت: با دعوت از نیل چی که از اساتید بنام حوزه عفاف و حجاب هستند، کلیه معاونت های فرهنگی دانشکده های تابعه، نمایندگان امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حراست این جلسات آموزشی برگزار شد.

 

حمزه لویی با اشاره به کانونها و تشکلهای دانشجویی و بسیج اظهار داشت: سعی بر آن شد جلسات آموزشی ویژه دانشجویان و کارکنان بطور مجزا برگزار شود.

 

وی درمورد ارزیابی فرهنگی در  بیمارستانها اذعان داشت : حال در مرحله خود ارزیابی هستیم، در واقع فرمهایی جهت ارزشیابی فرهنگی بیمارستانها طراحی شد که بخشی از آن به موضوع عفاف و حجاب اختصاص داشت و پس از تصویب شورای فرهنگی به بیمارستانها ارسال شد.

 

حمزه لویی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجویان جهت تهیه روپوش سفید و طراحی مدلهای لباس میتوانند محصولات عفاف و حجاب را با نازلترین قیمت و کیفیت مناسب از طریق مراجعه به فروشگاه دائمی مهربانو جنب دفتر نهاد رهبری تهیه نمایند. 

 

وی با بیان برنامه هایی که با همکاری استانداری اهواز اجرا شد به برگزاری همایش همراز یاس اشاره کرد و گفت: در این همایش دغدغه های موجود در امر عفاف و حجاب توسط استادان مربوطه بیان شد.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: از دیگر فعالیتهای انجام شده در حوزه عفاف و حجاب، می توان اطلاع رسانی از طریق چارگون، سیستم اتوماسیون و ارسال احادیث از طریق سیستم پیامک و همچنین برگزاری دوره آموزشی " فضای مجازی "  با حضور دکتر امین فر و دکتر حجت را عنوان کرد.

 

وی اظهار داشت: با استفاده از فرصتهایی  نظیر اردوهای فرهنگی، نمازهای جماعت و همچنین تشکیل جلساتی پیرو آیین روپوش سفید توانستیم تشریح آئین نامه پوششی و رفتار حرفه ای را کامل کرده و توسط معاونت فرهنگی تدوین و به کلیه دانشکده ها ابلاغ کنیم.

 

حمزه لویی در مورد فضا سازی با بنر در خصوص موضوع مذکور افزود: علاوه براینکه سعی شد در محیط دانشگاه و سطح خوابگاهها، پردیس دانشگاه از طریق بنرها و بیلبوردها فضا سازی صورت گیرد، فایلهایی را به صورت مصور و مستند برای بیمارستانها ارسال کردیم تا همکاران در بیمارستانها نیز بتوانند نهایت استفاده را ازاین امر ببرند.

 

وی ضمن بیان اهم فعالیتهای اجرایی در حوزه عفاف وحجاب خاطر نشان کرد: دیدار مشاوران در باب عفاف و حجاب با نماینده ولی فقیه در دانشگاه، ارسال پیام و همچنین کلیپ های تصویری ویژه بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ویژه نامه سخنان ایشان و همچنین معرفی کتاب نیز از دیگر برنامه های این مجموعه بوده است.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه در پایان افزود: پیرو بررسی دستآوردهای 10 گانه جلساتی  با حضور معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد که نقشه راهی برای انجام  کارهای بزرگ تر در حوزه فعالیتهای فوق برنامه بوده است  و باعنایت خداوند متعال بطور منظم هر ماه 2جلسه با حضور نماینده نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بصورت مدون جهت بررسی منشور عفاف و حجاب و همچنین تدوین برنامه های اجرایی آن تشکیل می شود.

   
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار