شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمر شریف ایشان، عمری هم پای تاریخ انقلاب اسلامی است، خبری شوک آور برای همه مردم ایران بود.

هاشمی، شناسنامه و تاریخ انقلاب بود. هاشمی، در زمانی که گروهی در حجره های خود، در آسایش، زندگی می کردند، به آرزوی جامعه ای آزاد و مردم سالار سازگار با اعتقادات دینی، رنج تبعید و زندان را چشید. کسی که برای فلسطین نوشت. کسی که بی شک، از رهبران انقلاب اسلامی بود.

اعتماد امام به هاشمی را می توان از همان زمانی دریافت که او از طرف مرحوم امام، حکم نخست وزیری مرحوم بازرگان را قرائت کرد. هاشمی با انقلاب، در همه صحنه ها بود. در شورای انقلاب، وزارت کشور، ریاست مجلس، امام جمعه موقت تهران، فرماندهی جنگ، جانشین فرماندهی کل قوا، رییس جمهور، رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام.

هنوز خطبه های عدالت اجتماعی دهه شصت هاشمی در گوش ها زمزمه می کند.

خطبه های روز قدس که آخرین خطبه او در روز قدس ۸۸، یادآور اعتماد او به مردم و خواست او بر آشتی و مصالحه در جامعه ایران بود.

 تلاش او در سازندگی ایران پس از جنگ و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، همه گواه این است که او دل به توسعه ایران داشت.

هاشمی، در زمانی که گروهی با به حاشیه بردن همه نیروهای پیشرو انقلاب، موجبات به حکومت رسیدن خرافه پرستان را بوجود آوردند، علم مبارزه با خرافه پرستی و علم مردم مداری را در دست گرفت و همین، اعتماد مردم را به او صد چندان کرد به طوری که او توانست در آخرین سال زندگی خود، بالاترین رای را در انتخابات مجلس خبرگان از آن خود کند و او با اخذ اعتماد مردم، جان به جان آفرین سپرد. اعتمادی که او را به نیکی در تاریخ ثبت کرد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز، درگذشت یار دیرین امام، شناسنامه انقلاب اسلامی و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به خانواده داغدار و همه مردم ایران، تسلیت می گوید و برای روح پرفتوح ایشان، رحمت و غفران الهی و برای خانواده گرامی، صبر مسالت دارد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار